اشتراک گذاری

تعمیرات تخصصی دل

مایکل شائول دل در سال ۱۹۶۵ در تگزاس آمریکا چشم به جهان گشود . پدر و مادرمایکل دوست داشتند او در رشته ی پزشکی تحصیل کند ، اما مایکل به کامپیوتر علاقه مند بود . داستان زندگی او می تواند الگوی خوبی برای جوانان باشد زیرا در سنین جوانی موفقیت های بسیاری کسب کرد و در حالی که از نظر مالی ضعیف بود توانست به یک کار آفرین موفق تبدیل شود . داشتن ایده های خوب ، برنامه ریزی و تعهد برای رسیدن به هدف را می توان از مهمترین رموز موفقیت مایکل دل دانست . او از کودکی کار کرده و درامد خود را پس انداز می کرد ، به گونه ای که در ۱۶ سالگی پول کافی برای خرید یک ب.ام.و داشت . مایکل در ۱۹ سالگی برنامه ریزی کاملا مشخصی برای زندگی خود داشت و با کمک تلاش مستمر به آنچه که می خواست رسید . شاید تفاوت افراد موفق با دیگران در این باشد که می دانند از زندگی چه می خواهند و با داشتن یک هدف مشخص تلاش خود را برروی آن متمرکز می کنند .

زمانی که مایکل در سن ۱۵سالگی یک کامپیوتر از والدین خود هدیه گرفت ، متوجه علاقه شدید خود به کمپیوتر شد او به جای استفاده از کامپیوتر ، قطعات آن را از هم جدا کرده و به بررسی آن پرداخت . بدین ترتیب در سنین پایین مهارت و تسلط کامل در مونتاژ کامپیوتر به دست آورد و توانست  پول زیادی از این راه به دست آورد . او در دانشگاه کامپیوترها را براساس مشخصات درخواستی مشتری مونتاژ می کرد و مستقیما به مشتری می فروخت. در آن زمان دل با ارائه ی قیمت پایین و خدمات فنی خوب توانست از بسیاری از نمایندگی های فروش سبقت بگیرد . او به تدریج  توانست یک دفترکار کوچک بخرد و تعدادی نیرو استخدام کند . مایکل دل  در سال ۱۹۸۳ شرکت Dell Computer Corporation را تاسیس کرد . در سال ۱۹۹۲ زمانی که مایکل دل فقط ۲۷ سال داشت ، شرکت دل به فهرست پانصد کمپانی برتر دنیا پیوست .  از جمله دیگر نوآوری های دل این بود که شرکت او، نخستین شرکتی بود که کامپیوتر را به‌صورت اینترنتی می‌فروخت.  یکی دیگر از فعالیت های مایکل دل ، مشارکت در امور خیریه بود . دل و همسرش، سوزان، در سال ۱۹۹۹  بنیاد Michael and Susan Dell را تاسیس کردند . این موسسه بر روی مسائل مربوط به کودکان تمرکز داشت .

بنگاههای برتر جهانی

یکی از مشخصات منحصر به فرد عصر جدید ، رشد سریع و بهت آور شرکت های کوچک و رقابت آن ها با بنگاه ها و شرکت های بزرگ است . شرکت دل یکی از این نمونه ها است که با سرمایه ی  هزار دلار و به دست یک جوان نوزده ساله تاسیس شد .این شرکت  با ایده های خوب و برنامه ریزی متمرکز پیشرفت کرد و توانست به سکوهای برتر جهانی دست یابد . مایکل دل توانست با کمک ایده ی خوب ، قیمت مناسب ، کیفیت بالا ، حذف واسطه ها و… جایگاه خود را به بالاترین رتبه ها ارتقا دهد و به یک  شرکت جهانی و بزرگ تبدیل شود . به گونه ای که هشت سال بعد از تاسیس به عنوان یکی از پانصد شرکت برتر جهانی معرفی شد و سپس در رده ی پنج فروشنده ی برتر جهان قرار گرفت . «دل» اولین رایانه کیفی (NOTE BOOK) را  در سال ۱۹۸۹ عرضه کرد. در سال های پایانی قرن بیست ،  فروش اینترنتی شرکت به ۵۰میلیون دلار رسید . شرکت «دل» به‌سرعت فعالیت خود را به خارج از آمریکا نیز گسترش یافت  و اکنون در بیش از ۱۵۰ کشور جهان به فعالیت مشغول است.

ویژگی های مدیریتی و ماموریت شرکت دل  :

دل معتقد است که  می‌خواهد موفق‌ترین شرکت رایانه‌ای در جهان در ارائه ی  بهترین تجربه‌ها به مشتریان باشد . به این منظور این شرکت از الگوی بی‌واسطه بهره می گیرد  که نماد و ویژگی کسب و کار «دل» است و به‌معنای حذف گامهای غیرضروری می باشد. مایکل دل این الگو را حتی در ساختار سازمان خود پیاده کرده و معتقد است پسندیده نیست که معاونان مدیرعامل یا مدیران بخشها تنها با همتایان خود در تماس باشند. یک ساختار خشک مانع جریان روان اطلاعات می‌شود. دل  سیستم مدیریتی خاص خود را دارد که به صورت  مدل مستقیم (direct model) یک انقلاب در مدیریت است. اساس این مدل عبارت است از نزدیک‌ماندن به مشتری و بهبود مستمر و پایدار. مزایای سیستم  مدیریتی دل  عبارتند از :

–   ارتباط مستمر با مشتری .

– دسترسی مشتری به فناوری های  روز.

– عرضه ی آخرین فناوری ها.

– عرضه انبوه کالا مطابق دلخواه مشتری.

– رسیدن منفعت و مزایای نوآوری به مشتری .

مدل مستقیم مدیریتی دل براساس پنج اصل ساده است که عبارتند از :

  • باقی ماندن در کنار مشتری
  • پاسخگویی به مشتری
  • توانمند ساختن مشتری با ارائه ی آن چه مشتری می خواهد
  • عرضه ی فناوری مناسب برای مشتری
  • کاهش هزینه ها با استفاده از هزینه های مستمر

علاوه براین ، شرکت دل ارزش های مشخصی برای خود تعریف کرده است که عبارتند از :

  • صداقت در برخورد با مشتری
  • اعتماد به یکدیگر و به ذی‌ نفعان
  • درست انجام‌دادن کار در عین رعایت ادب .
  • قضاوت درست و فکر کردن قبل از انجام کار .
  • احترام به یکدیگر و رعایت انصاف در ارتباطات .
  • انجام دادن کارها به شیوه ی درست و گزارش‌کردن کار نادرست .
  • مسئولیت‌پذیری و تعهد

شرکت دل ، سود رساندن به مشتری را مهمترین اصل خود می داند . این اصل مبتنی بر کاهش هزینه ی فناوری  است و این امر در صورت دسترسی به فناوری اطلاعات امکان می یابد . این فناوری انعطاف پذیری و انرژی را برای مشتریان در پی دارد .  در سال ۲۰۰۵، شاهد موفقیت های چشم گیری در شرکت دل بودیم .  درآمد شرکت در این سال به ۵۶ میلیارد دلاررسید که سود خالص آن  بیش از ۱۰ میلیارد دلار بود .  به این ترتیب ، رتبه ی  شرکت درآمریکا و در بین  ۵۰۰ شرکت برتربه رتبه ی  ۲۸ و درجهان در  بین ۵۰۰ شرکت برتر جهانی به مکان ۸۴ رسید .

مدیریت فروش از نگاه مایکل دل

مدیریت مایکل دل بر اساس فروش مستقیم بود که کاهش هزینه ها و افزایش رضایت مشتری را درپی داشت .اصول مدیریتی که مایکل دل به آن معتقد است عبارتند از :

  • مدیر عامل باید رک باشد و به راحتی حق مطلب را ادا کند تا کارکنان بدون شک و تردید بر طبق آن عمل کنند .
  • غرور خود را کنار بگذارد و نقاط ضعف خود را بپذیرد .
  • مسئولیت پذیری از دیگر نکات مهم مدیریتی است . یک مدیر باید سریعاً به مشکل موجود اعتراف و با آن برخورد مناسب بکند و هرگز آن را توجیه نکند.
  • کیفیت خوب و سود بالا ، هر دو باید مورد توجه مدیر قرار بگیرند زیرا هر دوی این عوامل تاثیر مستقیم در موفقیت دارند .
  • یک مدیر نباید پس از به دست آوردن موفقیت دچار غرور و سرمستی شود . این امر ممکن است تاثیرات منفی روی کارکنان و در نهایت عملکرد کلی شرکت داشته باشد .
  • مایکل دل معتقد است : بیشتر باید نگران منافع یک شرکت باشید تا آبروی آن . به عنوان مثال مایکل دل ؛طرح دکه های تجارت الکترونیکی در فروشگاههای زنجیره ای «سی ارز» (SEARS) را درحالی که تنها ۴ دکه ی آن، راه اندازی شده بود متوقف کرد .

تغییر استراتژی دل

مایکل دل در سال ۱۳۹۰ اعلام کرد که شرکت او یک شرکت تولید کننده ی رایانه ی شخصی نیست . وی شرکت خود را یک شرکت سازنده ی رایانه های سرور و سخت افزارهای ذخیره اطلاعات عنوان کرد . با توجه به کاهش تدریجی استفاده از رایانه های شخصی و جایگزین شدن گوشی های هوشمند و تبلت ها ، شرکت دل  تولید محصولاتی از این دست را آغاز کرد . شرکت دل در ۲۴ آگوست ،  اولین گوشی هوشمند خود را ساخت .   به نظر می رسید که محصولات این شرکت ملال آور هستند و تولید آن ها با انتقادات بسیاری همراه بود . زیرا در بازارهای پر از تنوع تلفن هوشمند ،این گوشی ها به سختی می توانستند جایی برای خود پیدا کنند .

دلیل این که چرا دل چشم برتوانایی های خود در تولید کامپیوتر و سرور بسته و در جهت تغییر استراتژی های خود تلاش می کند چندان مشخص نیست . مدتی است که شرکت دل توسط HP به عقب رانده شده است . محصولات «دل» کیفیت و ویژگی خاصی نسبت به سایر محصولات ، ندارند و این شرکت خدمات بهتری را ارائه نمی‌کند . این دلایل کافی است که این شرکت نتواند رشد چشمگیری که  در سال ۲۰۰۰ در اختیار داشت حفظ کند . مشکل این جاست که ؛ این شرکت محصول منحصر به فردی تولید نکرده و به تولید محصولاتی پرداخته  که شرکت های دیگر قبل از دل به بازار عرضه کرده اند . به عنوان مثال دلیل استقبال از محصولات شرکت اپل ، نوآوری های موجود در این محصولات بوده است  .

«دی» (مسئول معاونت مرکزی  ماک در امور نوآوری تکنولوژیکی وارتون) معتقد است : دل باید تمرکز خود را برروی عوامل بیرونی  بیشتر کند و برای رسیدن به اهداف خود ، رهایی از وسواس در مورد کارآیی داخل شرکت و تمرکز بر عوامل بیرونی را مورد توجه قرار دهد . نشست و برخواست با مشتریان ، بررسی عملکرد رقبا و … می تواند شرکت دل و یا شرکت هایی نظیر این شرکت را در رسیدن به اهدافشان یاری کند .

تعمیرات تخصصی دل

تعمیرات تخصصی دل

نمایندگی دل / نمایندگی انحصاری دل / تعمیرات تخصصی دل  / نمایندگی انحصاری محصولات دل / تنها نمایندگی دل / نمایندگی انحصاری دل در ایران / نمایندگی انحصاری لپ تاپ دل / نمایندگی انحصاری فتوکپی دل / نمایندگی انحصاری دستگاه کپی دل / تعمیرات تخصصی دل  / نمایندگی انحصاری تلویزیون دل  / نمایندگی انحصاری دل در تهران / نمایندگی انحصاری تعمیرات دل / نمایندگی انحصاری تعمیر دل / نمایندگی رسمی دل / نمایندگی رسمی محصولات دل / تعمیرات تخصصی دل  /  نمایندگی رسمی دل در ایران / نمایندگی رسمی دل در تهران / نمایندگی رسمی تعمیرات دل / نمایندگی رسمی تعمیر دل / نمایندگی رسمی لپ تاپ دل / نمایندگی رسمی فتوکپی دل / تعمیرات تخصصی دل  / نمایندگی رسمی دستگاه کپی دل / نمایندگی رسمی تلویزیون دل /  نمایندگی اصلی دل / نمایندگی اصلی محصولات دل /  نمایندگی اصلی دل در ایران / نمایندگی اصلی دل در تهران / تعمیرات تخصصی دل  / نمایندگی اصلی تعمیرات دل / نمایندگی اصلی تعمیر دل / نمایندگی اصلی لپ تاپ دل / نمایندگی اصلی فتوکپی دل / نمایندگی اصلی دستگاه کپی دل / نمایندگی اصلی تلویزیون دل / تعمیرات تخصصی دل  / نمایندگی تعمیرات دل / نمایندگی تعمیرات محصولات دل /  نمایندگی تعمیرات دل در ایران / نمایندگی تعمیرات دل در تهران / نمایندگی  تعمیرات دل / نمایندگی  تعمیر دل / نمایندگی تعمیرات لپ تاپ دل / نمایندگی تعمیرات فتوکپی دل / نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی دل / تعمیرات تخصصی دل  / نمایندگی تعمیرات تلویزیون دل /  نمایندگی مجاز دل / نمایندگی مجاز محصولات دل /  نمایندگی مجاز دل در ایران / نمایندگی مجاز دل در تهران / نمایندگی مجاز تعمیرات دل / تعمیرات تخصصی دل  / نمایندگی مجاز تعمیر دل / نمایندگی مجاز لپ تاپ دل / نمایندگی مجاز فتوکپی دل / نمایندگی مجاز دستگاه کپی دل / نمایندگی مجاز تلویزیون دل /  نمایندگی فروش دل / نمایندگی فروش محصولات دل / تعمیرات تخصصی دل  /  نمایندگی فروش دل در ایران / نمایندگی فروش دل در تهران /  نمایندگی فروش لپ تاپ دل / نمایندگی فروش فتوکپی دل / نمایندگی فروش دستگاه کپی دل / نمایندگی فروش تلویزیون دل /  نمایندگی تعمیرات تخصصی دل / نمایندگی تعمیرات تخصصی محصولات دل / تعمیرات تخصصی دل  / نمایندگی تعمیرات تخصصی دل در ایران / نمایندگی تعمیرات تخصصی دل در تهران / نمایندگی تعمیرات تخصصی دل / نمایندگی تعمیرات تخصصی تعمیر دل / نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ دل / نمایندگی تعمیرات تخصصی فتوکپی دل / نمایندگی تعمیرات تخصصی دستگاه کپی دل / تعمیرات تخصصی دل  / نمایندگی تعمیرات تخصصی تلویزیون دل / نمایندگی تعمیر تخصصی دل / نمایندگی تعمیر تخصصی محصولات دل /  نمایندگی تعمیرات تخصصی دل در ایران / نمایندگی تعمیرات تخصصی دل در تهران / نمایندگی تعمیر تخصصی دل / نمایندگی تعمیر تخصصی تعمیر دل / نمایندگی تعمیر تخصصی لپ تاپ دل / تعمیرات تخصصی دل  / نمایندگی تعمیر تخصصی فتوکپی دل / نمایندگی تعمیر تخصصی دستگاه کپی دل / نمایندگی تعمیر تخصصی تلویزیون دل / نمایندگی مجاز دل / نمایندگی مجاز محصولات دل / تعمیرات تخصصی دل  /  نمایندگی مجاز دل در ایران / نمایندگی مجاز دل در تهران / نمایندگی مجاز دل / نمایندگی مجاز تعمیر دل / نمایندگی مجاز لپ تاپ دل / نمایندگی مجاز فتوکپی دل / نمایندگی مجاز دستگاه کپی دل / نمایندگی مجاز تلویزیون دل / تعمیرات تخصصی دل