اشتراک گذاری

ریست شدن لپ تاپ دل

ریست شدن ناگهانی لپ تاپ دل

ریست شدن ناگهانی لپ تاپ دل در واقع نشانه‌ای دال بر وجود اشکالی سخت افزاری و یا نرم افزاری در دستگاه است. تشخیص این مسئله که اشکال پیش آمده، سخت افزاری یا نرم افزاری است، نیاز به بررسی دستگاه و تست عملکرد آن  توسط کارشناسان تعمیر لپ تاپ دارد. برای مثال اگر به لپ تاپ، فشار بیش از اندازه وارد شود، احتمال ریست شدن ناگهانی لپ تاپ بالاست. کار با برنامه‌های سنگین، وجود ایراد در هارد، پردازش‌های سنگین توسط دستگاه، خرابی فن لپ تاپ و مواردی از این دست نیز سبب ریست شدن ناگهانی لپ تاپ دل می‌شود. در هر حال اگر دستگاه شما نیز در طول روزهای اخیر دچار چنین اشکالی شده است احتمالاً بتوانید با در نظرگرفتن موارد ذکر شده در بخش‌های آتی، دلیل این اشکال را متوجه شوید.

ریست شدن لپ تاپ دل

علت ریست شدن ناگهانی لپ تاپ دل

در صورت مواجهه با ریست شدن ناگهانی لپ تاپ دل می‌توانید علت آنرا با طی دستورالعمل زیر کشف نمایید:

 برای این کار کافی است فایلی که با پسوند DMP در مسیر C:WINDOWSMINIDUMP در سیستمتان ذخیره شده است و یا فایل C:WINDOWSMEMORY.DMP را -در آدرس سایت درج شده در پایین این پاراگراف- (با کلیک روی دکمه BROWSE و سپس UPLOAD DUMP) آپلود نمایید. با این کار، نتایجی برای شما به نمایش در می‌آید که بررسی آنها علت ریست شدن ناگهانی لپ تاپ دل مشخص می‌کند. در این نتایج، نام برنامه مشکل‌ساز یا درایورهای دارای مشکل سخت افزاری قابل مشاهده است:

HTTP://WWW.OSRONLINE.COM/PAGE.CFM?NAME=ANALYZE

دلیل سخت افزاری ریست شدن ناگهانی لپ تاپ دل

وجود برخی دلایل سخت افزاری نیز سبب ریست شدن ناگهانی لپ تاپ دل می‌گردند. نشانه سخت افزاری بودن اشکال پیش آمده آن است که سیستم پس از ریست شدن، پیغام خطای ویندوز را به شما اعلام نکند. برخی از دلایل سخت افزاری‌ای که ممکن است سبب ریست شدن دستگاه گردند عبارتند از:

  • افزایش دما و گرمای بیش از اندازه CPU
  • ضعیف بودن پاور لپ تاپ
  • وجود مشکلی در مادربرد لپ تاپ و یا آسیبی در آن
  • گرم شدن زیاد کارت گرافیک و ریست شدن ناگهانی لپ تاپ دل
  • تکان‌های سیستم و جابجایی کارت گرافیک

دلیل نرم افزاری ریست شدن ناگهانی لپ تاپ دل

یکی از دلایل ریست شدن لپ تاپ دل، در واقع محافظت از خود، در برابر اشکال پیش آمده است. خوشبختانه در ویندوز سازوکاری وجود دارد که در صورت پیش آمدن یک اشکال، دستگاه را به طور خودکار وادار  RESTARTمی‌کند. در صورتی که دستگاه ریستارت هم نشود، یک صفحه آبی رنگ توسط سیستم به نمایش درمی‌آید. برخی از دلایل نرم افزاری پیش آمده در دستگاه که سبب ریست شدن ناگهانی لپ تاپ دل می‌گردند عبارتند از:

  • عدم نصب صحیح درایورهای سخت افزاری مانند درایور مادربرد، کارت گرافیک و مودم و …
  • عدم نصب صحیح برخی از برنامه‌ها مثلاً به دلیل قطعی برق
  • استفاده دو برنامه از منبعی مشترک در ویندوز به صورت همزمان و ریست شدن ناگهانی لپ تاپ دل
  • وجود و فعالیت برنامه های قدیمی در ویندوز XP
  • عدم نصب صحیح درایورهای قدیمی مربوط به سخت افزارها در ویندوز
  • بروز اشکال در یک برنامه پس از نصب و یا در پی نصب برنامه های دیگر (در اینصورت توصیه می‌شود برنامه UNINSTALL و مجدداً نصب شود).

تعمیر لپ تاپ دل

مرکز تعمیرات لپ تاپ دل ارائه دهنده تمامی خدمات تخصصی مورد نیاز به کاربران لپ تاپ های دل می باشد. در صورتی که شما نیز دارندۀ یکی از این دستگاه ها هستید می توانید با حضور در مرکز تعمیرات لپ تاپ دل نسبت به رفع اشکالات و اختلالات پیش آمده در آن اقدام نمایید؛ کارشناسان حاضر در این مجموعه ضمن تعهد به رعایت تمامی اصول مشتری‌مدار، خود را ملزم به رعایت تمامی استانداردهای بین‌المللی در زمینه ترمیم و تعمیرات لپ تاپ دل می دانند. مرکز تعمیرات لپ تاپ دل کادری متخصص و کارآمد از برترین کارشناسان و مهندسان این حوزه را به کار گرفته تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید هرگونه عیب و نقص موجود در لپ‌ تاپ خود از جمله ریست شدن ناگهانی لپ تاپ دل را رفع نمایید و از مراجعه به دیگر مراکز بی‌نیاز گردید.

لینک مفید

نمایندگی تعمیرات دل

نمایندگی تعمیرات دل در راستای ارائه هر چه تخصصی تر خدمات، فضای خویش را به واحدهای تخصصی تعمیرات دل تقسیم ساخته است و در هر پارت به ارائه سرویس های تخصصی مرتبط با یکی از دستگاه های دل می پردازد. در هر پارت تیمی از متخصصان و مهندسان زبدۀ هر حوزه حضور دارند و دستگاه های معیوب را به بهترین نحو ممکن تعمیر می کنند. نمایندگی دل با بهره‌مندی از سال‌ها تجربه در امر سخت افزار و نرم ‌افزار محصولات دل و استفاده از بروزترین ابزارآلات این حوزه، کلیه امور تعمیر را با قیمت‌های مصوب به مشتریان و همکاران محترم ارائه می‌دهد. شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به بخش زیر و کلیک بر پارت مربوطه، با خدمات تخصصی ارائه شده در هر بخش آشنا شوید.

نمایندگی دل

نمایندگی دل خدمات تخصصی مرتبط با محصولات دل را در پارت‌های متعددی به کاربران ارائه می دارد. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Dell منحصر به سرویسی خاص نیست و کلیه خدمات فروش و تعمیرات سخت افزاری-نرم افزاری مرتبط با محصولات این برند را شامل می گردد. فروش انواع محصولات دل، تعمیرات سخت افزاری محصولات دل، تعمیرات نرم افزاری محصولات دل، ارائه مشاوره های تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی و … برخی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی مجاز دل است. وجه اشتراک تمامی خدمات مذکور، پیاده سازی آنها توسط مجرب ترین و خبره ترین کارشناسان در یک فضای کاملاً حرفه ای است.

اخبار، اطلاعات، مقالات مرتبط و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی دل را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید.

محصولات دل
سوالات متداول دل
اخبار دل
مقالات دل