اشتراک گذاری

نمایندگی انحصاری دل

مایکل شائول دل در سال ۱۹۶۵ در تگزاس آمریکا چشم به جهان گشود . پدر و مادرمایکل دوست داشتند او در رشته ی پزشکی تحصیل کند ، اما مایکل به کامپیوتر علاقه مند بود . داستان زندگی او می تواند الگوی خوبی برای جوانان باشد زیرا در سنین جوانی موفقیت های بسیاری کسب کرد و در حالی که از نظر مالی ضعیف بود توانست به یک کار آفرین موفق تبدیل شود . داشتن ایده های خوب ، برنامه ریزی و تعهد برای رسیدن به هدف را می توان از مهمترین رموز موفقیت مایکل دل دانست .

او از کودکی کار کرده و درامد خود را پس انداز می کرد ، به گونه ای که در ۱۶ سالگی پول کافی برای خرید یک ب.ام.و داشت . مایکل در ۱۹ سالگی برنامه ریزی کاملا مشخصی برای زندگی خود داشت و با کمک تلاش مستمر به آنچه که می خواست رسید . شاید تفاوت افراد موفق با دیگران در این باشد که می دانند از زندگی چه می خواهند و با داشتن یک هدف مشخص تلاش خود را برروی آن متمرکز می کنند .

نمایندگی انحصاری دل

اهداف مایکل شائول

زمانی که مایکل در سن ۱۵سالگی یک کامپیوتر از والدین خود هدیه گرفت ، متوجه علاقه شدید خود به کامپیوتر شد او به جای استفاده از کامپیوتر ، قطعات آن را از هم جدا کرده و به بررسی آن پرداخت . بدین ترتیب در سنین پایین مهارت و تسلط کامل در مونتاژ کامپیوتر به دست آورد و توانست پول زیادی از این راه به دست آورد . او در دانشگاه کامپیوترها را براساس مشخصات درخواستی مشتری مونتاژ می کرد و مستقیما به مشتری می فروخت.

در آن زمان دل با ارائه ی قیمت پایین و خدمات فنی خوب توانست از بسیاری از نمایندگی های فروش سبقت بگیرد . او به تدریج  توانست یک دفترکار کوچک بخرد و تعدادی نیرو استخدام کند . مایکل دل  در سال ۱۹۸۳ شرکت Dell Computer Corporation را تاسیس کرد . در سال ۱۹۹۲ زمانی که مایکل دل فقط ۲۷ سال داشت ، شرکت دل به فهرست پانصد کمپانی برتر دنیا پیوست .

از جمله دیگر نوآوری های دل این بود که شرکت او، نخستین شرکتی بود که کامپیوتر را به‌صورت اینترنتی می‌فروخت.  یکی دیگر از فعالیت های مایکل دل ، مشارکت در امور خیریه بود . دل و همسرش، سوزان، در سال ۱۹۹۹  بنیاد Michael and Susan Dell را تاسیس کردند . این موسسه بر روی مسائل مربوط به کودکان تمرکز داشت .

نمایندگی تعمیر دل

کاربران دستگاه‌های دل می‌توانند سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر و بهسازی دستگاه خویش را با حضور در نمایندگی دل دریافت نمایند. در این مرکز تیمی از خبره‌ترین کارشناسان دو حوزه نرم افزار و سخت افزار حضور دارند تا تخصصی‌ترین سرویس‌های مورد نیاز را به مراجعان ارائه دهند. برای آندسته از دستگاه‌هایی که امکان جابجایی آنها وجود ندارد نیز سرویس تعمیر در محل دل درنظر گرفته شده است.

در صورت استفاده از این سرویس، کارشناسان نمایندگی رسمی دل، خود در محل حضور یافته و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر را بر روی دستگاه پیاده می‌سازند. خدمات ارائه شده در نمایندگی دل، منحصر به دستگاهی خاص نیست و کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ، تبلت، دستگاه کپی، پرینتر، کامپیوتر، مانیتور، تبلت، تجهیزات کامپیوتر، تجهیزات شبکه و … را شامل می‌گردد. شایان ذکر است کلیه خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیر دل، به دلیل اطمینان از سطح کیفی خدمات، مشمول گارانتی و ضمانت است.

نمایندگی فروش دل

کاربرانی که قصد خرید یکی از دستگاه‌های دل را دارند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی دل و حضور در پارت فروش، جهت خرید دستگاه مورد نیاز اقدام کنند. نمایندگی رسمی دل عرضه‌کننده کلیه تولیدات و محصولات دل به همراه گارانتی و ضمانت خدمات پس از فروش به متقاضیان است. کارشناسان نمایندگی فروش دل تخصصی‌ترین اطلاعات و راهنمایی های مورد نیاز را در اختیار خریداران محترم قرار می‌دهند و بدین واسطه، مراجعان محترم را در لذتِ داشتنِ یک خرید مقرون بصرفه و مناسب یاری می‌دهند.

صبر و شکیبایی کارشناسان نمایندگی انحصاری دل در حین کار و ارائه‌ راهنمایی ‌های مورد نیاز به مشتریان گرامی، از دلایل موفقیت این مرکز در حیطه خدمات ‌رسانی بوده‌اند. متقاضیان خرید دستگاه‌های دل با مراجعه به نمایندگی دل می‌توانند ضمن بهره‌‌مندی از خدمات ارائه شده در حوزه فروش، با به‌کارگیری مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان و متخصصانِ حاضر در این مجموعه، بهترین تصمیمات را در زمینه خرید دستگاه‌های دل اتخاذ کنند.

خدمات ارائه شده در نمایندگی فروش دل، منحصر به دستگاهی خاص نیست و کلیه دستگاه‌های این برند نظیر لپ تاپ، تبلت، دستگاه کپی، پرینتر، کامپیوتر، مانیتور، تبلت، تجهیزات کامپیوتر، تجهیزات شبکه و … را شامل می‌گردد.

نمایندگی مرکزی فروش دل

بنگاههای برتر جهانی

یکی از مشخصات منحصر به فرد عصر جدید ، رشد سریع و بهت آور شرکت های کوچک و رقابت آن ها با بنگاه ها و شرکت های بزرگ است . شرکت دل یکی از این نمونه ها است که با سرمایه ی  هزار دلار و به دست یک جوان نوزده ساله تاسیس شد .این شرکت  با ایده های خوب و برنامه ریزی متمرکز پیشرفت کرد و توانست به سکوهای برتر جهانی دست یابد .

مایکل دل توانست با کمک ایده ی خوب ، قیمت مناسب ، کیفیت بالا ، حذف واسطه ها و… جایگاه خود را به بالاترین رتبه ها ارتقا دهد و به یک  شرکت جهانی و بزرگ تبدیل شود . به گونه ای که هشت سال بعد از تاسیس به عنوان یکی از پانصد شرکت برتر جهانی معرفی شد و سپس در رده ی پنج فروشنده ی برتر جهان قرار گرفت .

«دل» اولین رایانه کیفی (NOTE BOOK) را  در سال ۱۹۸۹ عرضه کرد. در سال های پایانی قرن بیست ،  فروش اینترنتی شرکت به ۵۰میلیون دلار رسید . شرکت «دل» به‌سرعت فعالیت خود را به خارج از آمریکا نیز گسترش یافت  و اکنون در بیش از ۱۵۰ کشور جهان به فعالیت مشغول است.

ویژگی های مدیریتی و ماموریت شرکت دل  :

دل معتقد است که  می‌خواهد موفق‌ترین شرکت رایانه‌ای در جهان در ارائه ی  بهترین تجربه‌ها به مشتریان باشد . به این منظور این شرکت از الگوی بی‌واسطه بهره می گیرد  که نماد و ویژگی کسب و کار «دل» است و به‌معنای حذف گامهای غیرضروری می باشد. مایکل دل این الگو را حتی در ساختار سازمان خود پیاده کرده و معتقد است پسندیده نیست که معاونان مدیرعامل یا مدیران بخشها تنها با همتایان خود در تماس باشند.

یک ساختار خشک مانع جریان روان اطلاعات می‌شود. دل  سیستم مدیریتی خاص خود را دارد که به صورت  مدل مستقیم (direct model) یک انقلاب در مدیریت است. اساس این مدل عبارت است از نزدیک‌ماندن به مشتری و بهبود مستمر و پایدار. مزایای سیستم  مدیریتی دل  عبارتند از :

  • ارتباط مستمر با مشتری .
  • دسترسی مشتری به فناوری های  روز.
  • عرضه ی آخرین فناوری ها.
  • عرضه انبوه کالا مطابق دلخواه مشتری.
  • رسیدن منفعت و مزایای نوآوری به مشتری .

مدل مستقیم مدیریتی دل براساس پنج اصل ساده است که عبارتند از :

  • باقی ماندن در کنار مشتری
  • پاسخگویی به مشتری
  • توانمند ساختن مشتری با ارائه ی آن چه مشتری می خواهد
  • عرضه ی فناوری مناسب برای مشتری
  • کاهش هزینه ها با استفاده از هزینه های مستمر

علاوه براین ، شرکت دل ارزش های مشخصی برای خود تعریف کرده است که عبارتند از :

  • صداقت در برخورد با مشتری
  • اعتماد به یکدیگر و به ذی‌ نفعان
  • درست انجام‌دادن کار در عین رعایت ادب .
  • قضاوت درست و فکر کردن قبل از انجام کار .
  • احترام به یکدیگر و رعایت انصاف در ارتباطات .
  • انجام دادن کارها به شیوه ی درست و گزارش‌کردن کار نادرست .
  • مسئولیت‌پذیری و تعهد

شرکت دل ، سود رساندن به مشتری را مهمترین اصل خود می داند . این اصل مبتنی بر کاهش هزینه ی فناوری  است و این امر در صورت دسترسی به فناوری اطلاعات امکان می یابد . این فناوری انعطاف پذیری و انرژی را برای مشتریان در پی دارد .

در سال ۲۰۰۵، شاهد موفقیت های چشم گیری در شرکت دل بودیم .  درآمد شرکت در این سال به ۵۶ میلیارد دلاررسید که سود خالص آن  بیش از ۱۰ میلیارد دلار بود .  به این ترتیب ، رتبه ی  شرکت درآمریکا و در بین  ۵۰۰ شرکت برتربه رتبه ی  ۲۸ و درجهان در  بین ۵۰۰ شرکت برتر جهانی به مکان ۸۴ رسید .

مدیریت فروش از نگاه مایکل دل

مدیریت مایکل دل بر اساس فروش مستقیم بود که کاهش هزینه ها و افزایش رضایت مشتری را درپی داشت .اصول مدیریتی که مایکل دل به آن معتقد است عبارتند از :

  • مدیر عامل باید رک باشد و به راحتی حق مطلب را ادا کند تا کارکنان بدون شک و تردید بر طبق آن عمل کنند .
  • غرور خود را کنار بگذارد و نقاط ضعف خود را بپذیرد .
  • مسئولیت پذیری از دیگر نکات مهم مدیریتی است . یک مدیر باید سریعاً به مشکل موجود اعتراف و با آن برخورد مناسب بکند و هرگز آن را توجیه نکند.
  • کیفیت خوب و سود بالا ، هر دو باید مورد توجه مدیر قرار بگیرند زیرا هر دوی این عوامل تاثیر مستقیم در موفقیت دارند .
  • یک مدیر نباید پس از به دست آوردن موفقیت دچار غرور و سرمستی شود . این امر ممکن است تاثیرات منفی روی کارکنان و در نهایت عملکرد کلی شرکت داشته باشد .
  • مایکل دل معتقد است : بیشتر باید نگران منافع یک شرکت باشید تا آبروی آن . به عنوان مثال مایکل دل ؛طرح دکه های تجارت الکترونیکی در فروشگاههای زنجیره ای «سی ارز» (SEARS) را درحالی که تنها ۴ دکه ی آن، راه اندازی شده بود متوقف کرد .

تغییر استراتژی دل

مایکل دل در سال ۱۳۹۰ اعلام کرد که شرکت او یک شرکت تولید کننده ی رایانه ی شخصی نیست . وی شرکت خود را یک شرکت سازنده ی رایانه های سرور و سخت افزارهای ذخیره اطلاعات عنوان کرد . با توجه به کاهش تدریجی استفاده از رایانه های شخصی و جایگزین شدن گوشی های هوشمند و تبلت ها ، شرکت دل  تولید محصولاتی از این دست را آغاز کرد . شرکت دل در ۲۴ آگوست ،  اولین گوشی هوشمند خود را ساخت .

به نظر می رسید که محصولات این شرکت ملال آور هستند و تولید آن ها با انتقادات بسیاری همراه بود . زیرا در بازارهای پر از تنوع تلفن هوشمند ،این گوشی ها به سختی می توانستند جایی برای خود پیدا کنند .

دلیل این که چرا دل چشم برتوانایی های خود در تولید کامپیوتر و سرور بسته و در جهت تغییر استراتژی های خود تلاش می کند چندان مشخص نیست . مدتی است که شرکت دل توسط HP به عقب رانده شده است . محصولات «دل» کیفیت و ویژگی خاصی نسبت به سایر محصولات ، ندارند و این شرکت خدمات بهتری را ارائه نمی‌کند.

اهداف شرکت دل

این دلایل کافی است که این شرکت نتواند رشد چشمگیری که  در سال ۲۰۰۰ در اختیار داشت حفظ کند . مشکل این جاست که ؛ این شرکت محصول منحصر به فردی تولید نکرده و به تولید محصولاتی پرداخته  که شرکت های دیگر قبل از دل به بازار عرضه کرده اند . به عنوان مثال دلیل استقبال از محصولات شرکت اپل ، نوآوری های موجود در این محصولات بوده است  .

«دی» (مسئول معاونت مرکزی  ماک در امور نوآوری تکنولوژیکی وارتون) معتقد است : دل باید تمرکز خود را برروی عوامل بیرونی  بیشتر کند و برای رسیدن به اهداف خود ، رهایی از وسواس در مورد کارآیی داخل شرکت و تمرکز بر عوامل بیرونی را مورد توجه قرار دهد . نشست و برخواست با مشتریان ، بررسی عملکرد رقبا و … می تواند شرکت دل و یا شرکت هایی نظیر این شرکت را در رسیدن به اهدافشان یاری کند .

فروش محصولات دل

در صورتیکه شرکت دل در فرایند فروش کالا از طریق وب، فروش سنتی و مبتنی بر تلفن خود را از دست ندهد، چه اتفاقی می‌افتد؟ این موضوع می‌تواند صحت داشته باشد، این موضوع به تمایل عده‌ای برای خرید کالا از طریق وب بستگی خواهد داشت. گرایش بسمت خرید از طریق اینترنت بصورت یک نیاز مطرح شده است و از این بابت نگرانی چندانی وجود نخواهد داشت.

در رابطه با فروش عقیده‌ای وجود دارد که: زمانیکه یک مشتری کار خود را با یک فروشنده آغاز می‌نماید، نگهداری آن مشتری برای فروشنده بمراتب راحت تر از جذب مشتریان جدید است؛ بنابراین در صورتیکه تصمیم به ایجاد یک وب سایت زودتر اتحاذ گردد، نسبت به سایر فروشندگان که بعدا تصمیم فوق را اتخاذ خواهند کرد، پیشقدم خواهید بود. شرکت Dell سایت خود را خیلی زود طراحی و پیاده‌سازی نموده و از این طریق از سایر رقبای خود پیشی گرفته است.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ دل واحدهای تخصصی تعمیرات دل

نکاتی راجع به محصولات دل

  • عیب یابی و تعمیر Main Board دستگاه کپی دل / تعویض Main Board نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر AC Power دستگاه کپی دل / تعویض AC power نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر DC Power دستگاه کپی دل / تعویض DC Power دستگاه کپی نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر Discharge دستگاه کپی دل / تعویض Discharge دستگاه کپی نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر Blank Lamp دستگاه کپی دل/ تعویض Blank Lamp دستگاه کپی دل
  • عیب یابی و تعمیر DEVELOPER Unit دستگاه کپی دل / تعویض DEVELOPER Unit دستگاه کپی دل
  • عیب یابی و تعمیر Dram Unit دستگاه کپی دل/ تعویض Dram Unit دستگاه کپی نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر Paper Feed Unit دستگاه کپی دل / تعویض Paper Feed Unit دستگاه کپی دل
  • عیب یابی و تعمیر Fusing Unit دستگاه کپی دل / تعویض Fusing Unit دستگاه کپی نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر MC Charger دستگاه کپیدل / تعویض MC Charger دستگاه کپی نمایندگی انحصاری دل

عیب یابی و تعمیر محصولات دل

  • عیب یابی و تعمیر Scan Unit دستگاه کپی دل / تعویض Scan Unit دستگاه کپی نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر Transporter Unit دستگاه کپی دل / تعویض Transporter Unit نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر Paper Stop Unit دستگاه کپی دل / تعویض Paper Stop Unit نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر Optical Unit دستگاه کپی دل / تعویض Optical Unit نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر SPF دستگاه کپی دل / تعویض SPF دستگاه کپی نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر ADF دستگاه کپی دل/ تعویض ADF دستگاه کپی نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر Duplex دستگاه کپی دل / تعویض Duplex نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر Sorter دستگاه کپی دل / تعویض Sorter دستگاه کپی نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر Finisher دستگاه کپی دل / تعویض Finisher نمایندگی انحصاری دل
  • عیب یابی و تعمیر Stapler Unit دستگاه کپی دل / تعویض Stapler Unit نمایندگی انحصاری دل

درباره نمایندگی دل سرویس

نمایندگی دل , واحد تعمیرات تخصصی محصولات دل را، با تیمی از باتجربه ترین  مهندسین و متخصصین تعمیرات  راه اندازی نموده است. این واحد با بهره گیری از سال ها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری محصولات دل  را با قطعات اورجینال و مناسب ترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

نقطه ی اتکای دل سرویس را می توان قابل اطمینان بودن آن دانست، زیرا که همواره اعتماد و اطمینان به یک مجموعه، سبب ساز راحتی و آسودگی خیال مشتری ها به آن شرکت می شود .

از دیگر مزایای نمایندگی دل سرویس، میزان اهمیت به سرعت بخشیدن کار تعمیرات برای مشتریان است، از این رو عقب انداختن کار مشتریان از جمله مسائلی است که دل سرویس سخت با آن مقابله می کند.

از سیاست های خوب و ستودنی این مجموعه، میتوان تصمیم برای دستمزد منصفانه بر کار دانست که مدیریت دل سرویس به این مسئله همواره تأکید داشته است.

کافیست یک بار به نمایندگی دل سرویس مراجعه کنید تا متوجه تفاوت این شرکت با سایر شرکت ها شوید.

نمایندگی لپ تاپ دل

برخی از لوازم جانبی که در دل سرویس ارائه می گردد عبارتند از :

  • آداپتور .شارژر نمایندگی دل
  • هارد نمایندگی دل
  • باطری ( باتری ) نمایندگی دل
  • فن / نمایندگی دل
  • ال سی دی / نمایندگی دل
  • اسپیکر / نمایندگی دل
  • درایو نوری / نمایندگی دل
  • مادربرد / نمایندگی دل
  • لولای لپ تاپ / نمایندگی دل
  • رم / نمایندگی دل
  • کابل فلت / نمایندگی دل
  • قاب / نمایندگی دل
  • گلس و…
تعمیر لپ تاپ دل