اشتراک گذاری

آموزش وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

به دلیل پرسش های مکرری که از سوی کاربران وبسایت و مراجعه‌کنندگان به مرکز تعمیرات لپ تاپ دل در ارتباط با روش وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون مطرح شده است در این مقاله برآنیم تا پاسخگوی این پرسش نسبتاً پرتکرار باشیم که «چگونه می توان لپ تاپ را به تلویزیون وصل کرد».

وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون قابلیتی است که در طول دو دهه اخیر به تلویزیون های هوشمند افزوده شده است. وجود چنین قابلیتی در تلویزیون های هوشمند سبب گشته تا کاربر بتواند به واسطه لپ تاپ، به مانیتور بزرگتری یعنی مانیتور تلویزیون دست یابد و خود را محدود به صفحه نمایش لپ تاپ نداند. با استفاده از این فناوری، کاربر می تواند لپ تاپ خود را به تلویزیون وصل کند و فیلم، موسیقی و … را بجای لپ تاپ در تلویزیون دنبال کند.

وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

روش های وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون معمولاً با استفاده از کابلی انجام می شود که توسط شرکت سازنده در اختیار کاربر قرار می گیرد. تفاوتی که در این باره یعنی روش وصل کردن تلویزیون به لپ تاپ وجود دارد نیز عموماً به دلیل وجود تفاوت در ساختار همین کابل است. در بخش های آتی سه نمونه از روش های موجود جهت وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. سه روش ذکر شده در بخش های آتی استفاده از کابل، استفاده از روش WiDi و روش HDMI خواهند بود.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI

فناوری HDMI در غالب لپ تاپ های امروزی وجود دارد. لپ تاپ هایی هم که از این فناوری بی‌بهره‌اند معمولاً از فناوری دیگری یعنی پورت های DVI برخوردارند. در چنین لپ تاپ هایی می توان پورت DVI را با یک آداپتور جمع و جور به HDMI بدل ساخت. حتی اگر لپ تاپ شما بسیار قدیمی باشد، بجای دو نمونه قبلی، احتمالا از درگاه VGA پشتیبانی کند. در این صورت نیز باز شما می توانید از قابلیت وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون استفاده کنید و مشکلی در این باره نداشته باشید.

نکته شایان ذکر در باب اکثر لپتاپ ها آن است که درگاه های HDMI، DVI و VGA در آنها نمی توانند وظیفه انتقال صدا را انجام دهند. البته اگر لپتاپ شما از خروجی صوتی روی کابل HDMI پشتیبانی می کند، می توانید کاملا خاطر جمع باشید. اما اگر این طور نیست، شما باید صدا را از در گاهی جداگانه به تلویزیون خود منتقل کنید. برای انتقال صدا به تلویزیون راه‌های متعددی وجود دارد اما در صورتی که آیتم سرعت برای شما مهم است پیشنهاد ما استفاده از کابل ۳٫۵ میلیمتری است.

وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون با روش WiDi

اگر لپ تاپ شما از جدیدترین های عرضه شده به بازار است احتمالا برای وصل کردن آن به تلویزیون باید از روش WiDi استفاده نمایید. این فناوری به ویژه در لپ تاپ هایی تعبیه گشته است که هدف از ساخت آنها برآورده‌سازی خواست و سلیقه کاربران در حوزه مولتی مدیا و سرگرمی های خانگی است.

برای وصل کردن این نمونه از لپ تاپ‌ها به تلویزیون لازم است تا از گیرنده های WiDi که باقیمت حدودا ۱۰۰ دلار ارائه می شوند استفاده نمایید. این روش از وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون برای پخش فیلم و وبگردی روی HDTV عالی است اما برای بازی های اکشن چندان پیشنهاد نمی شود. مزیت این شیوه از وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون آن است که شما می توانید بدون استفاده از هیچ ابزار جانبی، از صدا و تصویر بی سیم بهره‌مند گردید.

 

نیاز به تعمیرات تخصصی تلویزیون داری ؟ مرکز سخت افزار ایران خدمات تخصصی تعمیرتلویزیون رو با گارانتی به صورت 24  ساعته  ⏰ انجام میده !

اتصال بی سیم HDMI

در اتصال بی سیم HDMI با اینکه از پورت HDMI استفاده می شود اما نیازی به استفاده از کابل تلویزیون نیست. البته در این روش نیز لازم است که از یک کیت بی سیم HDMI استفاده شود. Vizio XWH200 ، Asus WiCast و محصول Rocket Fish گزینه هایی است که می توان برای وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون در این روش استفاده کرد. البته انتخاب های دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به فروشگاه مرکزی دل و دریافت مشاوره های لازم اقدام به خریداری آنها نمایید.

برای اتصال بی سیم HDMI نخستین کار اتصال HDMI به نوت بوک و تلویزیون است. این دو وسیله به شکلی بی سیم با هم ارتباط برقرار کرده و مانند یک سیم عمل می کنند. محصولات Vizio و Rocket فیش، می توانند تعداد کابل های پشتیبانی شده را دو برابر کرده و تصویر را همزمان به چند مانیتور/ تلویزیون بفرستند. همچنین امکان سویچ تصویر با کنترل هم وجود خواهد داشت. یکی از انتقادات وارد شده به این شکل از وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون آن است که باید فرستنده به طور جدا به لپ تاپ متصل باشد. ضمن آنکه کیت های استفاده شده در این روش به دلیل دارا بودن چند پورت، بزرگ هستند و دائماً به لپتاپ می چسبند. کیت های استفاده شده در این روش نیز غالباً باتری‌‌خور و یا دارای آداپتور هستند که نگهداری و کار با آنها را سخت می کند. به وطر کلی این روش از نظر برخی از کاربران محدودیت فیزیکی ایجاد کرده و آزادی عمل را می گیرد.

اتصال بی سیم HDMI

تعمیرات لپ تاپ دل

مرکز تعمیرات لپ تاپ دل ارائه دهنده تمامی خدمات تخصصی مورد نیاز به کاربران لپ تاپ های دل می باشد. در صورتی که شما نیز دارندۀ یکی از این دستگاه ها هستید می توانید با حضور در مرکز تعمیر لپ تاپ Dell نسبت به رفع اشکالات و اختلالات پیش آمده در آن اقدام نمایید؛ کارشناسان حاضر در این مجموعه ضمن تعهد به رعایت تمامی اصول مشتری‌مدار، خود را ملزم به رعایت تمامی استانداردهای بین‌المللی در زمینه ترمیم و تعمیرات لپ ‌تاپ‌ می دانند.

مرکز تعمیرات لپ تاپ دل کادری متخصص و کارآمد از برترین کارشناسان و مهندسان این حوزه را به کار گرفته تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید هرگونه عیب و نقص موجود در لپ‌ تاپ خود را رفع نمایید و از مراجعه به دیگر مراکز بی‌نیاز گردید. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز تخصصی ترین و حرفه ای ترین مشاوره های مرتبط با روش وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون را نیز دریافت نمایید.

تعمیرات دل

نمایندگی دل در راستای ارائه هر چه تخصصی تر خدمات، فضای خویش را به واحدهای تخصصی تعمیرات دل تقسیم ساخته است و در هر پارت به ارائه سرویس های تخصصی مرتبط با یکی از دستگاه های دل می پردازد. در هر پارت تیمی از متخصصان و مهندسان زبدۀ هر حوزه حضور دارند و دستگاه های معیوب را به بهترین نحو ممکن تعمیر می کنند. نمایندگی دل با بهره‌مندی از سال‌ها تجربه در امر سخت افزار و نرم ‌افزار محصولات دل و استفاده از بروزترین ابزارآلات این حوزه، کلیه امور تعمیر را با بالاتری سطح کیفی به مشتریان و همکاران محترم ارائه می‌دهد. شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به بخش زیر و کلیک بر پارت مربوطه، با واحدهای تعمیرات دل آشنا شوید.

نمایندگی دل

نمایندگی دل ارائه دهنده تمامی خدمات مرتبط با فروش و تعمیر دستگاه‌های تولید شده در کمپانی دل اعم از کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، مادربرد، سرور، چاپگر و … است. شما کاربران گرامی می‌توانید با مراجعه به واحدهای تخصصی تعمیرات دل هر محصول در نمایندگی دل از خدمات تخصصی مرتبط با آن بهره‌مند گردید. خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی دل شما را از مراجعه به دیگر مراکز بی نیاز ساخته و تمامی خدمات ضروری و بایسته را به شما ارائه می‌کند.