اشتراک گذاری

چرا کامپیوتر هنگ می کند؟

چرا کامپیوتر هنگ می کند؟ سوال بسیار رایجی است که بارها و بارها از متخصصان آی تی در قالب عبارت های متفاوت پرسیده می شود. پاسخ به سوال “چرا کامپیوتر هنگ می کند؟” کار چندان ساده ای نیست، زیرا این سوال بسیار کلی مطرح شده در صورتی که کامپیوتر اجزای متفاوت و موثر بسیاری دارد که در هنگ کردن آن نقش مهمی ایفا می کنند.

کمپانی دل تولید کننده ی کامپیوترهای مدرن و پرکاربرد در ایران است. بسیاری از کاربران کامپیوتر های دل بار ها و بارها با مشکل هنگ مواجه شده اند، این اختلال عمدتا نشانه عدم کیفیت کامپیوتر های دل نیست ، بلکه به دلیل استفاده نادرست و بی قاعده از این دستگاه است. مشکلاتی را که باعث هنگ کردن کامپیوتر دل می شوند ، می توان به دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم کرد. در بخش سخت افزاری گرمای زیاد، آسیب فیزیکی سخت‌افزارها، آسیب‌دیدگی کابل‌های اتصالی و… در بروز اشکالات سخت‌افزاری نقش موثری دارند و جزء دلایلی هستند که کامپیوتر هنگ می کند.

چرا کامپیوتر هنگ می کند؟

دلایل هنگ کردن کامپیوتر دل

کِرش کردن کامپیوتر دل

در حالی که با کامپیوتر دل کار می کنید، ناگهان می ایستد و پاسخی نمی دهد و کامپیوتر هنگ می کند،به این حالت اصطلاحا فریز می گویند؛ یا یک صفحه آبی ظاهر می شود که اصطلاحا به آن”صفحه آبی مرگ” یا کراش می گویند.

پرشدن حافظه

علت بروز این مشکل پر شدن حافظه overload است. وقتی در یک زمان معین بیش از حد ظرفیت حافظه از آن کار بکشید، سیستم کراش می کند، یعنی نمی تواند پاسخگو باشد و کامپیوتر دل هنگ می کند. هنگامی که چند برنامه با هم در حال اجرا هستند، احتمال بروز این مشکل زیاد است.

تداخل بین برنامه ها

تداخل بین چند برنامه، دلیل دیگر بروز کراش است. برنامه های ویروس یاب در تداخل با سایر برنامه ها، سابقه بدی دارند. اگر متوجه شدید که قفل شدن کامپیوتر دل در اثر اجرای دو برنامه مشخص با هم است، یکی از آنها را اجرا نکنید تا ببنیند آیا باز هم کامپیوتر هنگ می کند یا خیر.

وقتی کامپیوتر هنگ می کند چه کنیم؟

راه حل سخت افزاری

  • گرد و غبار را از سخت‌افزارهایی همچون فن‌های خنک کننده پاک کنید، زیرا از جمله دلایل ساده و پیش پا افتاده ای ست که کامپیوتر هنگ می کند.
  • تمام کابل‌های اتصالی را چک کنید تا قطعی یا هرگونه آسیب فیزیکی در آنها وجود نداشته باشد.
  • کارت گرافیک، صدا و دیگر سخت‌افزارهای متصل به مادربورد کامپیوتر دل را بررسی کنید تا به درستی در جای خود مستقر شده باشند.
  • ترجیحا قطعاتی همچون حافظه‌های رم را جا به جا یا تعویض کرده و رایانه را پس از اعمال تغییرات بوت کنید.

آپگرید کردن سیستم عامل 

یکی از ابزارهای موجود در سیستم‌عامل ویندوز System Restore نام دارد که به کمک آن می‌توانید سیستم‌عامل را به زمان‌های گذشته که حالت پایدار و فاقد هنگ داشته است، بازگردانید. پس از بررسی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، نوبت به این ابزار می‌رسد. در این مرحله پیشنهاد می‌کنیم کامپیوتر دل خود را به زمانی بازگردانید که سیستم‌عامل بدون هنگ کردن و به طور پایدار عمل می‌کرده است.

نصب مجدد ویندوز

گاهی، تمام مشکلات و هنگ‌های سیستم‌عامل تنها با نصب مجدد ویندوز رفع می‌شود. پس اگر  برنامه‌های زیادی روی ویندوز کامپیوتر نصب نکرده‌اید و نصب مجدد ویندوز برایتان دشوار نیست پیشنهاد می‌کنیم این کار راه انجام دهید و به یکباره مشکل این که کامپیوتر هنگ می کند را حل کنید. ما توصیه می کنیم که هر ۶ ماه تا ۲ سال یکبار، ویندوز را مجددا نصب کنید.

تعمیرات کامپیوتر دل

مرکز تعمیر  کامپیوتر دل  با حضور متخصصات ارشد حوزه آی تی و ابزارآلات الکترونیکی آماده ی پاسخگویی به تمامی نیاز های کاربران کامپیوتر است. این مرکز به کمک لابراترهای تخصصی تشخیص و تعمیر، بهترین و برترین کیفیت را به کاربران هدیه می دهد. اگر با این پرسش مواجه هستید که چرا کامپیوتر هنگ می کند ؟ می توانید مشکل خود را با متخصصین ما در میان گذاشته و از پاسخ های تخصصی کارشناسان ما بهره مند شوید.

نمایندگی دل و واحدهای تعمیرات دل

تیم کاری ما در مرکز نمایندگی دل با در نظر داشتن  بحث اقتصاد خانواده و نیاز کاربران بهترین گزینه را پیش روی مشتریان خود خواهد گذاشت. شما می توانید با بهرمندی از مشاوره های تخصصی و رایگان مرکز کامپیوتر خریدی مطمئن و بی ضرر داشته باشد. همچنین پس از خرید کامپیوتر می توانید از خدمات پس از فروش این مرکز بهره مند شوید . تعمیر و رفع مشکلات کامپیوتر دل به صورت خدمات سرویس در محل کامپیوتر و سرویس  در مرکز به کاربران گرامی ارائه می گردد. در صورتی که مایل هستید با خدمات ما در واحدهای تعمیرات دل آشنا شوید روی لینک مورد نظر خود کلیک نمایید.

تعمیرگاه مرکزی مادربرد / تعمیرگاه مرکزی بازیابی اطلاعات / تعمیرگاه مرکزی آل این وان / تعمیرگاه مرکزی تی وی مانیتور / تعمیرگاه مرکزی ویدئو پروژکتورمرکز سخت افزار ایران / تعمیرگاه مرکزی نوت بوک / تعمیرگاه مرکزی لپ تاپ / تعمیرگاه مرکزی موبایل / تعمیرگاه مرکزی تبلت