اشتراک گذاری

کند شدن کامپیوتر دل

“چرا کامپیوتر کند کار می کند؟” یکی از پرسش های اساسی در مورد انواع مدل های رایانه است که برای بسیاری از کاربران پیش می آید. در این مطلب قصد داریم این مساله و دلایل آن را مورد بررسی قرار دهیم و به بیان راه حل هایی برای برطرف کردن آن بپردازیم. لازم به ذکر است که کلیه ی موارد ذکر شده در نمایندگی دل و توسط کارشناسان تعمیرات ما به شکل تخصصی برطرف می شوند. با ما همراه باشید تا نکات مفیدی را در مورد دلایل کند شدن کامپیوتر دل به شما ارائه دهیم.

دلایل کند شدن کامپیوتر دل

دلایل کند شدن کامپیوتر دل

یکی از نکاتی که در مورد دلایل کند شدن کامپیوتر دل باید به آن اشاره شود، این است که به طور کلی، همه ی مدل های این دستگاه پس از گذشت زمانی از شروع به کارشان، به مرور با کاهش سرعت در اجرای فرمان های کاربران مواجه خواهند شد. بنابراین کند شدن کامپیوتر، مشکل غیر قابل پیش بینی نبوده و جزء مسائل عادی این دستگاه محسوب می شود.

اما از زاویه ی تخصصی تر، می توان بروز مشکل در قطعات سخت افزاری همچون رم و کارت گرافیک، هارد و سایر قطعات و نیز مشکلات نرم افزاری که عمدتا مربوط به ویندوز را اصلی ترین دلایل کند شدن کامپیوتر دل به شمار آورد. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، این بخش ها را بررسی کرده و در صورت نداشتن مهارت کافی، به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه نمایید.

حل مشکل کند شدن کامپیوتر دل

با توجه به دلیل بروز، راه حل های بسیاری برای حل مشکل کند شدن کامپیوتر دل وجود دارد که ما در این مطلب به بررسی مواردی از آنها خواهیم پرداخت. نکته ای که باید ذکر کنیم این است که راه حل های مطرح شده، عمدتا برای ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰ کاربردی هستند. توجه شما را به اصلی ترین راه حل های کند شدن کامپیوتر دل جلب می کنیم:

غیر فعال کردن Auto-start

یکی از مواردی که موجب کاهش سرعت عملکرد کامپیوتر دل می شود، فعال بودن auto-start است. این برنامه موجب می شود که برخی از برنامه ها به محض روشن شدن ویندوز شروع به کار کنند. به این معنا که سیستم زمان بیش تری را برای اجرای تمام برنامه ها نیاز داشته و در نتیجه با افت سرعت عملکرد مواجه خواهد شد. با غیر فعال کردن این گزینه، می توانید یکی از دلایل کند شدن کامپیوتر دل را برطرف نمایید. برای این کار، وارد تب Startup در Task Manager ویندوز شده و  گزینه ای با این نام را غیر فعال نمایید. با انجام این کار خواهید دید که سرعت کامپیوتر شما به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

غیر فعال کردن Auto-start

افزایش امنیت سیستم

یکی دیگر از عواملی که موجب کند شدن کامپیوتر می شود، دانلود و نصب برنامه های مخرب یا بدافزارهای موجود در محیط  سیستم عامل می باشد. جالب است بدانید که حتی اکستنشن های مرورگر نیز می توانند با جمع آوری دیتاهای تبلیغاتی در طول جستجو، زمینه ساز یکی از دلایل کند شدن کامپیوتر دل شوند. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی، بهتر است از آنتی ویروس های قوی استفاده کرده و همچنین برنامه های مورد نظر خود را از منابع معتبر دریافت نمایید.

ریست کردن ویندوز

یکی از ساده ترین روش ها برای حل مشکل کند شدن کامپیوتر دل، ریست کردن ویندوز است. به این معنا که اگر دستگاه شما در اجرای فرمان ها کند عمل کرد، سیستم را ریست کرده و شاهد رفع مشکل باشید. چنانچه مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری جزء دلایل کند شدن کامپیوتر دل نباشد، با انجام این کار مساله برطرف خواهد شد. البته از آنجا که ممکن است با ریست کردن کامپیوتر، بخشی از اطلاعات دستگاه حذف شود، توصه می کنیم پیشاپیش از اطلاعات خود بک آپ تهیه نمایید.

آپدیت های منظم

قدیمی شدن برنامه ها و نرم افزارهای کامپیوتر، یکی دیگر از عمده ترین دلایل کند شدن کامپیوتر دل می باشد. بنابراین اگر سیستم خود را به صورت منظم آپدیت نمی کنید، در صورت مواجهه با مشکل مورد بحث، حتما برنامه ها را به روزرسانی نمایید. همچنین لازم است بدانید که آپدیت های منظم سیستم عامل، احتمال بروز خطا های ناشی از کرش و کاهش سرعت ویندوز را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. برای فعال کردن به روزرسانی خودکار ویندوز، می توانید از بخش Update & security  اقدام کنید.

نمایندگی دل

نمایندگی دل، مرکز رسمی تعمیر و فروش محصولات دل می باشد. این مرکز ضمن همکاری با متخصصین مجرب در حوزه ی فروش و تعمیرات، خدمات سطح بالایی را به کاربران ارائه می دهد. توجه ویژه به اصول تکریم مشتری موجب شده که نمایندگی dell، از محبوبیت بسیاری در بین کاربران و سایر همکاران برخوردار باشد. لازم به ذکر است که کلیه ی محصولات کمپانی دل اعم از انواع کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و … در این مرکز به صورت اورجینال به مشتریان عرضه می گردد. لذا در صورت نیاز به هریک از محصولات ذکر شده، می توانید به نمایندگی دل مراجعه نمایید.

واحدهای تعمیرات دل

نمایندگی دل، جهت ارائه ی خدمات هرچه تخصصی تر به کاربران خود، اقدام به راه اندازی واحدهای تعمیرات دل در این مرکز نموده است. کارشناسان و مهندسین مجرب و ماهر حوزه ی تعمیرات در این واحدها مشغول به کار می باشند. هریک از محصولات این شرکت که دچار مشکل شده باشند، در واحدهای تعمیرات دل به دقت بررسی شده و سپس با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، به شکل تخصصی تعمیر می گردند. روند تعمیر در این واحدها به گونه های است که کاربران می توانند مجددا شاهد عملکرد مطلوب دستگاه خود باشند.

واحد تعمیرات کامپیوتر دل

واحد تعمیر کامپیوتر دل، با حضور کارشناسان نرم افزار و سخت افزار، ارائه دهنده ی انواع خدمات تخصصی در زمینه ی تعمیرات این دستگاه به کاربران می باشد. متخصصین این مرکز، پس از بررسی همه جانبه ی کامپیوتر مورد نظر و تشخیص مشکل، اقدام به تعمیر آن با استفاده از تجهیزات و برنامه های پیشرفته می نمایند. لازم به ذکر است که برای رفع مشکل کند شدن کامپیوتر دل خود نیز می توانید روی مهارت همکاران ما حساب کنید.