اشتراک گذاری

چگونه از اینترنت گوشی برای لپ تاپ استفاده کنیم؟

چطوری لپ تاپ را به اینترنت وصل کنیم ؟ چطور از اینترنت گوشی در لپ تاپ استفاده کنیم؟ احتمالا برای شما نیز پیش آمده که جهت انجام کاری با لپ تاپ، نیاز به اینترنت داشته باشید اما در آن موقعیت به اینترنت وای فای دسترسی نداشته باشید. یکی از راهکارهای موجود، -در صورت قرار گرفتن در چنین موقعیتی- اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ است. به اشتراک گذاشتن اینترنت گوشی با لپ تاپ یا همان Tethering قابلیتی است که امروزه در بیشتر گوشی‌های هوشمند وجود دارد. 

اگر اینترنت گوشی شما فعال باشد، خوشبختانه می‌توانید از آن خود به عنوان یک مودم سیار استفاده نمایید. این کار –یعنی اتصال گوشی به لپ تاپ- به سه شیوۀ اتصال موبایل به کمک یو اس بی، وای فای و بلوتوث به رایانه و تبلت ها، امکان‌پذیر است که کاربر می‌تواند بسته به شرایط خود هر یک از آنها را بکارگیرد. در بخش‌های آتی هر سه روش اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ آموزش داده خواهد شد.

اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ

روش های اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ

1. اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ از طریق یو اس بی USB

استفاده از روش اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ از طریق یو اس بی  USB، بیشتر به کاربران رایانه های شخصی (PC) پیشنهاد می شود. زیرا غالب این دستگاه‌ها، قابلیت استفاده از دو روش دیگر یعنی بلوتوث و وای فای را ندارند. بنابراین تنها می‌توانند از همین روش یو اس بی استفاده کنند.

  • جهت استفاده از این روش، پس از اتصال دو بلوتوث دستگاه، می‌بایست به بخش تنظیمات دستگاه بروید.
  • در تلفن اندرویدی خود به بخش Setting> Wireless & Network> More بروید.
  • در این بخش گزینه Tethering & Portable Hotspot را پیدا کنید.
وصل کردن لپ تاپ به دیتای گوشی
  • در این بخش می توانید با استفاده از گزینه USB Tethering تنظیمات مورد نظرتان را جهت اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ اعمال نمایید.
اینترنت موبایل در لپ تاپ
  • معمولا پس از برقراری اتصال اینترنت میان این دو دستگاه،  یک آیکون نوتیفیکیشن در نوار بالا به نمایش در می‌آید.
  • افت سرعت گوشی موبایل شما در این حالت به اتصال/عدم اتصال لپ تاپ به برق وابسته است.
  • اگر لپ تاپ به برق متصل باشد، مصرف شارژ گوشی شما بسیار اندک خواهد بود، در غیر این صورت احتمالاً با کاهش شارژ  بیش از اندازه تلفن مواجه شوید.

2. اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ از طریق بلوتوث Bluetooth

  • برای اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ از طریق بلوتوث Bluetooth نخستین کاری که می‌بایست انجام شود، Pair کردن دو دستگاه است.
  • جفت کردن یا همان Pair کردن دو دستگاه، معمولاً از طریق بلوتوث انجام می‌شود.
  • برای این کار می‌بایست دستورالعمل روبرو دنبال شود: Settings > Wireless & networks > More > Tethering & portable.
  • پس از رسیدن به این بخش، به قسمت Bluetooth رفته و آن را فعال کنید.
  • بدین طریق بلوتوث دستگاه برای جفت شدن آماده است.  
استفاده از دیتای گوشی در لپ تاپ
  • برای فعالسازی بلوتوث موبایل نیز دستورالعمل روبرو را دنبال کنید: به بخش Control Panel > Hardware and sound > Devices and printers بروید.
استفاده از اینترنت گوشی در لپ تاپ
  • روی آیکون تلفن خود راست کلیک کرده و به ترتیب گزینه های Connect using > Access point را انتخاب نمایید.
چگونه اینترنت گوشی را در لپ تاپ استفاده کنیم
  • پس از این کار تلفن شما برای جفت شدن آماده شده است.
  • نشان این آمادگی، نمایش آیکون اتصال به کمک Tethering در نوار نوتیفیکیشن است.

توجه داشته باشید که در صورت استفاده از این روش جهت اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ در هر ده دقیقه اتصال با بلوتوث، ۵ درصد از شارژ تلفن کاهش می‌یابد که این مقدار نسبتاً زیاد است و ممکن است ناچار به استفاده مکرر از شارژر شوید.

3. اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ از طریق وای فای WiFi

  • برای اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ از طریق وای فای Wi Fi ابتدا می‌بایست تنظیمات مورد نظر در هر دو دستگاه انجام شود.
  • در گوشی‌های اندوریدی به بخش Settings > Wireless & networks > More > Tethering & portable بروید و در این قسمت گزینه Wifi را پیدا کنید و آن را فعال سازید.
  • نکته: ممکن است در گوشی شما برای بخش وای فای  Wifi، از نام Portable WLAN Hotspot استفاده شده باشد.
  • پس از این کار، به بخش وای فای لپ تاپ خود بروید. در این قسمت باید نام تلفن خود را مشاهده کنید. با کلیک بر روی نام تلفن خود و وارد کردن پسورد می توانید از اینترنت همراه استفاده نمایید.
  • میزان مصرف شارژ در صورت استفاده از این روش، یعنی اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ از طریق وای فای، بالا است و ممکن است در صورت استفاده طولانی مدت ناچار به شارژ گوشی خود شوید.

تعمیرات لپ تاپ دل

مرکز تعمیرات لپ تاپ دل ارائه دهنده تمامی خدمات تخصصی مورد نیاز به کاربران لپ تاپ های دل می باشد. در صورتی که شما نیز دارندۀ یکی از این دستگاه ها هستید می توانید با حضور در مرکز تعمیرات لپ تاپ نسبت به رفع اشکالات و اختلالات پیش آمده در آن اقدام نمایید؛ کارشناسان حاضر در این مجموعه ضمن تعهد به رعایت تمامی اصول مشتری‌مدار، خود را ملزم به رعایت تمامی استانداردهای بین‌المللی در زمینه ترمیم و تعمیرات لپ ‌تاپ‌ می دانند. 

مرکز تعمیرات لپ تاپ دل کادری متخصص و کارآمد از برترین کارشناسان و مهندسان این حوزه را به کار گرفته تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید هرگونه عیب و نقص موجود در لپ‌ تاپ خود را رفع نمایید و از مراجعه به دیگر مراکز بی‌نیاز گردید. در صورت وجود هر گونه ابهام و پرسش در رابطه با روش اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در لپ تاپ با ما تماس بگیرید و پرسش‌های خود را با کارشناسان حاضر در مرکز تعمیر لپ تاپ Dell  در میان بگذارید.

نمایندگی تعمیرات دل

نمایندگی تعمیرات دل در راستای ارائه هر چه تخصصی تر خدمات، فضای خویش را به واحدهای تخصصی تعمیرات دل تقسیم ساخته است و در هر پارت به ارائه سرویس های تخصصی مرتبط با یکی از دستگاه های دل می پردازد. در هر پارت تیمی از متخصصان و مهندسان زبدۀ هر حوزه حضور دارند و دستگاه های معیوب را به بهترین نحو ممکن تعمیر می کنند. نمایندگی تعمیرات دل با بهره‌مندی از سال‌ها تجربه در امر سخت افزار و نرم ‌افزار محصولات دل و استفاده از بروزترین ابزارآلات این حوزه، کلیه امور تعمیر را با قیمت‌های مصوب به مشتریان و همکاران محترم ارائه می‌دهد. شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به بخش زیر و کلیک بر پارت مربوطه، با خدمات تخصصی ارائه شده در هر بخش آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید