اشتراک گذاری

چرا موس لپ تاپ کار نمی‌کند

کار نکردن موس لپ تاپ به علل مختلفی روی می‌دهد که در این میان، برخی از این علل سخت‌افزاری و برخی دیگر نرم‌افزاری هستند. تشخیص این مسئله که اشکال پیش آمده به دلیل وجود عیوب سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری است، نیاز به بررسی دستگاه و تست عملکرد قطعات مرتبط با موس دارد. خوشبختانه غالب اشکالاتی که سبب کار نکردن موس لپ تاپ می‌گردند با اندک دستکاری و با صرف هزینه اندک قابل رفع هستند. علل خرابی موس لپ تاپ و اقدامات مورد نیاز جهت رفع این اشکالات در بخش‌های آتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کار نکردن موس لپ تاپ

علل کار نکردن موس لپ تاپ

  • تاپ ها نیاز به نصب درایو مخصوص یو اس بی دارد. بنابراین در صورت کار نکردن یو اس بی توصیه می‌شود بررسی کنید که آیا لپ تاپ شما نیز جزو این مدل از دستگاه‌ها است یا خیر. در صورتی که لپ تاپ شما نیز جزو این گروه است و پس از نصب ویندوز، یو اس بی لپ تاپ شما غیرفعال شده و بعد می‌توانید با نصب درایور یو اس بی، مشکل کار نکردن موس لپ تاپ خود را رفع نمایید.
  • علل سخت‌افزاری کار نکردن موس لپ تاپ: علل سخت‌افزاری بروز این اشکال، عمدتاً به دلیل بی‌توجهی و بی‌احتیاطی کاربر ایجاد می‌شوند. برای مثال ممکن است در حالی که موس به دستگاه وصل است، به هر دلیل، سیم موس کشیده شده و اشکالاتی در اتصال میان موس و لپ تاپ ایجاد شود (مثلاً کشیدگی موس سبب خرابی یو اس بی و یا خرابی سیم رابط موس گردد). دلیل دیگری که ممکن است سبب کار نکردن موس لپ تاپ گردد، خرابی یو اس بی لپ تاپ است. خرابی یو اس بی لپ تاپ ممکن است به دلیل اتصال یک وسیله غیراستاندارد به لپ تاپ –از طریق USB- اتفاق بیفتد. این کار –یعنی وصل کردن یک وسیله غیراستاندارد به لپ تاپ- ممکن است تمام یو اس بی های لپ تاپ را یکجا از کار بیاندازد. دلیل دیگری که ممکن است سبب خرابی یو اس بی و به تبع آن کار نکردن موس لپ تاپ گردد، استفاده مداوم از لپ تاپ جهت شارژ دیوایس‌های دیگر است. این کار نیز در دراز مدت سبب آسیب یو اس بی می‌گردد.

رفع مشکل کار نکردن موس لپ تاپ

کار نکردن موس لپ تاپ عمدتاً به دلیل بروز خرابی در یو اس بی لپ تاپ اتفاق می‌افتاد. (در صورت اطمینان از سالم بودن موس و تمام نشدن شارژ باتری در نمونه‌های بی‌سیم). بنابراین در این بخش به شرح راهکارهای موجود جهت رفع مشکل خرابی یو اس بی می‌پردازیم. در وهله نخست، بد نیست بدانید که خرابی یو اس بی لپ تاپ ممکن است به دو شکل اتفاق بیفتد؛ مورد نخست آن است که خرابی پیش آمده تنها یک پورت از یو اس بی ها را درگیر کند که در این حالت توصیه می‌شود پورت آسیب دیده از بورد خارج گردد. خارج کردن پورت آسیب‌دیده کمک می‌کند تا از تداخل کانکشن‌های دیتا و ولتاژ که سبب آسیب کلی به لپ تاپ می‌شود، پیشگیری گردد.

مورد دیگری که ممکن است سبب از کارافتادن یو اس بی و به تبع آن کار نکردن موس لپ تاپ گردد، آن است که خرابی پورت آسیب‌دیده همزمان با آسیب فیزیکی پورت اتفاق بیفتد که در این حالت کل یو اس بی ها و گاهی تاچ پد نیز از کار می افتد. در این وضعیت نیاز است تا جهت تعمیر برخی قطعات لپ تاپ نظیر تعمیر و تعویض چیپ یو اس بی اقدام کرد.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ یکی از تخصصی ترین مراکز فعال در این مرکز است که جهت ارائه پیشرفته ترین سرویس های مرتبط با بهسازی، ارتقاء و تعمیرات لپ تاپ راه اندازی گشته است. دارندگان برندهای گوناگون لپ تاپ می توانند با مراجعه به این نمایندگی و حضور در مرکز تعمیرات لپ تاپ تخصصی ترین خدمات مرتبط با سرویس و ارتقاء این دستگاه را دریافت نمایند. مدیریت مرکز تعمیرات لپ تاپ تیمی از زبده ترین مهندسان دو حوزه سخت افزار و نرم افزار را- پس از آنالیزها و آزمون های فنی و نظری- به همکاری فراخوانده و پیشرفته ترین تجهیزات این حوزه را در اختیار آنان نهاده تا تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیرات لپ تاپ در این مرکز ارائه گردد.

 نمایندگی رسمی دل

نمایندگی رسمی دل خدمات تخصصی مرتبط با محصولات دل را در پارت‌های متعددی به کاربران ارائه می دارد. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Dell منحصر به سرویسی خاص نیست و کلیه خدمات فروش و تعمیرات سخت افزاری-نرم افزاری مرتبط با محصولات این برند را شامل می گردد. فروش انواع محصولات دل، تعمیرات سخت افزاری محصولات دل، تعمیرات نرم افزاری محصولات دل، ارائه مشاوره های تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی و … برخی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی مجاز دل است. وجه اشتراک تمامی خدمات مذکور، پیاده سازی آنها توسط مجرب ترین و خبره ترین کارشناسان در یک فضای کاملاً حرفه ای است.

شما کاربران گرامی می‌توانید اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول را در سایر صفحات وبسایت دنبال نمایید.

محصولات دل
سوالات متداول دل
اخبار دل
مقالات دل