اشتراک گذاری

کارت گرافیک لپ تاپ دل

لپ تاپ ها به واسطه ی کاربردی بودنشان یکی از مهم ترین ابزار های مورد استفاده ی تمامی افراد از جمله نویسندگان ، گرافیست ها و حتی گیمر ها هستند. کمپانی دل نامی آشنا برای تمام علاقمندان به لپ تاپ است. یکی از حساس ترین قطعات موجود در لپ تاپ ها کارت گرافیک است. کارت گرافیک لپ تاپ دل وظیفه ی نمایش تصاویر و پردازش اطلاعاتی نظیر عکس و فیلم و .. را برعهده دارد. هرگونه اختلال در کارکرد این قطعه منجر به عدم نمایش تصاویر در آن می شود. در مواردی نیز خرابی کارت گرافیک منجر به کند شدن سیستم می شود.

نام های دیگری هم برای کارت گرافیک وجود دارد از جمله کارت ویدئو ، برد ویدئو ، برد نمایش ویدئوئی ، برد گرافیک ، آداپتور گرافیک و آداپتور ویدئو. به طور کلی صفحات نمایشگر از مجموعه ای از پیکسل ها به وجود آمده اند هدف کارت گرافیک ایجاد سیگنال هایی است که نمایش صفحات و … را در لپ تاپ یا کامپیوتر امکان پذیر کند. به همین دلیل هرگونه خرابی کارت گرافیک لپ تاپ دل منجر به عدم نمایش این پیکسل ها می شود و کاکرد آن را دچار اختلال می کند. در صورت بروز هرگونه خرابی در این قطعه لاز است به واحد تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید.

کارت گرافیک لپ تاپ دل

علائم خرابی کارت گرافیک لپ تاپ دل

در مواقعی که سیستم به درستی بالا نمی آید می توان به سالم بودن کارت گرافیک لپ تاپ دل شک کرد. یکی از علائم خرابی این قطعه زمانی نمایان می شود که شما لپ تاپ یا کامپیوتر را روشن کرده اید اما تصویری دریافت نمی کنید و یا اگر هم تصویری در نمایشگر ببینید در مدت زمانی کوتاه مجددا قطع می شود.

در برخی مواقع نیز وجود خطوط عمودی برر وی تصاویر نمایشگر از خرابی کارت گرافیک ناشی می شود. خرابی کارت گرافیک لپ تاپ دل امکان ایجاد بازی ها را هم از سیستم سلب می کند. البته لازم به ذکر است که هر گونه عد نمایش تصاویر لزوما به دلیل خرابی کارت گرافیک نیست در برخی وارد خرابی منبع تغذیه در مادربرد اجازه ی پردازش تصاویر را به سیستم نمی دهد. بنابراین لاز است قبل از هرگونه تعیرات ابتدا منشا اختلال پیش آمده را پیدا کنید. به یاد داشته باشید عیب یابی کارت گرافیک لپ تاپ دل و تعمیرات آن باید تنها توسط متخصصان و کارشناسان انجام شود.

قسمت های مختلف کارت گرافیک

کارت گرافیک لپ تاپ یا کامپیوتر از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به بررسی این قسمت ها می پردازیم. این قسمت ها عبارتند از حافظه، اینترفیس کامپیوتر، اینترفیس ویدئو و پردازنده های کمکی گرافیک

حافظه

اولین و مهم ترین چیزی که یک کارت گرافیک به آن نیاز دارد حافظه است. حافظه رنگ مربوط به هر پیکسل را در خود نگهداری می کند. به همین دلیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اینترفیس کامپیوتر

اینترفیس کامپیوتر یکی دیگر از چیزهایی است که کارت گرافیک به آن نیاز دارد. اینترفیس کامپیوتر این امکان را برای کاربر ایجاد می کند تا با اتصال کارت گرافیک به گذرگاه مربوطه امکان تغییر محتویات حافظه کارت وجود داشته باشد.

اینترفیس ویدئو

تولید سیگنال برای مانیتور با کمک اینترفیس ویدئو انجام می شود. کارت گرافیک می بایست سیگنال های رنگی را تولید کند و باعث حرکت اشعه  در CRT گردد.

پردازنده های کمکی گرافیک

یک کارت گرافیک ساده یک فریم از اطلاعاتی را که برای نمایشگر ارسال شده است را نگهداری می نماید. ریزپردازنده کامپیوتر مسئول بهنگام سازی هر بایت در حافظه کارت گرافیک است. در صورتی که علیات گرافیکی پیچیده ای را داشته باشیم ریزپردازنده های کامپیوتر زمان زیادی را صرف بهنگام سازی کارت گرافیک می کنند و به همین دلیل فرصتی برای سایر عملیات مربوطه باقی نخواهد ماند.

کارت گرافیک لپ تاپ دل

در این مقاله با کارت گرافیک لپ تاپ دل، علائم خرابی این قطعه، اجزای آن و نحوه عیب یابی و ترمیم آن آشنا می شوید. واحد پردازش گرافیکی لپ تاپ، وظیفه نمایش تصاویر و پردازش اطلاعاتی نظیر عکس و فیلم و .. را برعهده دارد. چنانچه این قطعه ایرادی داشته باشد، نمایش تصاویر مختل می شود. خرابی کارت گرافیک لپ تاپ دل، همچنین می تواند باعث بروز مشکلات دیگری همچون کند شدن سرعت سیستم شود. در صورت مشاهده هریک از علائم خرابی کارت گرافیک لپ تاپ dell می توانید برای ترمیم یا تعویض این قطعه از تیم تعمیرات لپ تاپ نمایندگی دل در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ dell

برای تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ دل، باید مشخص شود که دقیقا کدام بخش های این قطعه آسیب دیده اند. پس از آن و با توجه به نوع و میزان خسارات وارده، اقدامات لازم برای تعمیر کارت گرافیک انجام می شود. گاهی امکان تعمیر وجود دارد و با استفاده از ابزار خاصی، کارت گرافیک و بخش های آسیب دیده آن ترمیم می شوند. اما گاهی مساله فراتر از این است و به هیچ عنوان نمی توان gpu را ترمیم کرد. ممکن است پایه ها شکسته باشند یا اسلات گرافیک آسیب دیده باشد که این موارد اصولا قابل ترمیم هستند. اما در صورتی که کارت گرافیک به طور کامل از کار افتاده باشد، باید به فکر تعویض کارت  این قطعه باشید. برای تعویض کارت گرافیک لپ تاپ دل هم باید به مدل این قطعه و نوع نصب آن توجه کرد؛ معمولا این کار نیاز به استفاده از ابزار و تجهیزات مخصوصی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: خرابی چیپ گرافیک

واحد تعمیرات لپ تاپ دل

حضور متخصصان در این واحد سبب شده تا تعمیرات انواع عیوب لپ تاپ با مراجعه به این واحد امکان پذیر شود. واحد تعمیرات لپ تاپ دل به دلیل بهره مندی از مدرن ترین تجهیزات و امکانات می تواند تمام عیوب نرم افزاری و سخت افزاری انواع لپ تاپ های دل را برطرف کند. در این واحد متخصصان پس از عیب یابی دقیق از دستگاه می توانند تعمیرات لپ تاپ را شروع کنند. تمامی قطعات معیوب لپ تاپ های دل با مراجعه به این واحد قابل تعویض می باشند. این اطمینان به کاربران داده می شود که در این واحد تمام قطعات معیوب با نمونه های اورجینال خود جایگزین می شوند.

تعمیرات دل

این واحد از بخش هایی مجزا تشکیل شده است که هر کدا به صورت تخصصی به تعمیرات یک محصول خاص از این کمپانی می پردازند. تعمیرات در این مرکز با استفاده از به روز ترین تجهیزات و مدرن ترین امکانات انجام می شود. بهره مندی از مدرن ترین امکانات روند تعمیرات را سرعت بخشیده است. کاربران می توانند جهت استفاده از سرویس های تعمیرات با مراجعه به این واحد خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است که تمام دستگاه های معیوب پس از انجام فرآیند تعمیرات برای مشتریان تست شده و سپس به آن ها تحویل داده می شود. تعویض قطعات نیز در واحد تعمیرات دل تنها با استفاده از قطعات اصلی و اورجینال صورت می گیرد.

نمایندگی دل

خدمات ارائه شده رد نمایندگی رسمی دل در بخش های فروش و پس از فروش ارائه می شود. . انواع محصولات عرضه شده توسط کمپانی دل در این نمایندگی به فروش می رسد. نمایندگی مجاز دل با تکیه بر اصول تضمین کیفیت و مشتری مداری گامی بلند در خصوص حمایت از مشتریان برداشته است. مشاوران ما آماده هستند تا برای انتخاب بهترین محصول به شما کمک کنند. ضمن مشاوره با کارشناسان ما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود در راستای کارایی دستگاه ها هم دریافت کنید. نمایندگی دل برای رفاه بیشتر مشتریان تمامی خدمات را در مدت زمان کوتاه و با بالاترین سطح کیفی ارائه می کند.

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام شما خدمات فروش گرافیک لپ تاپ دارید؟

    پاسخ
    • مرکز سخت افزار ایران
      24/01/02 12:01 ب.ظ

      درود دوست عزیز،
      لوازم یدکی به همراه خدمات نصب ارائه می شوند. اگر قصد خرید گرافیک لپ تاپ دارید با شماره 54114-021 تماس بگیرید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید