اشتراک گذاری

تعویض ال سی دی لپ تاپdell

تعویض ال سی دی لپ تاپ dell یکی از بخش های حساس تعمیرات dell است. ال سی دی یکی از نقاطی است که در معرض آسیب های بیشتری قرار خواهد گرفت؛ بی دقتی در نگهداری و محافظت از لپتاپ dell و وارد شدن ضربه به ال سی دی دستگاه، این بخش را دچار شکستگی می کند .شکستگی ال سی دی معمولا ترمیم نمی شود و الزاما باید تدابیر لازم را برای تعویض ال سی دی لپ تاپ dellبیاندیشیم.

تعویض ال سی دی لپ تاپdell

تعمیر ال سی دی لپ تاپ dell

تعمیر ال سی دی لپ تاپ dell، اولویت اصلی کارشناسان تعمیرات لپ تاپ دل در مرکز سخت افزار ایران است. با توجه به هزینه بالای تعویض این قطعه، همکاران ما در تلاشند که آن را تا حد امکان تعمیر کنند. برای تعمیر ال سی دی لپ تاپ dell و سایر برندها، باید اجزای آن را تعمیر یا تعویض کرد. به عنوان مثال اگر مدارهای داخلی یا فلت ها آسیب دیده باشند، ممکن است بتوان آنها تعویض کرده و به این ترتیب، نمایشگر را تعمیر نمود. پس از عیب یابی نمایشگر، می توان تعیین کرد که آیا این قطعه قابلیت تعمیر دارد یا حتما باید تعویض شود.

هزینه تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ دل

هزینه تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ دل و سایر برندها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آنها، شدت خرابی و آسیب دیدگی این قطعه است. در صورتی که نمایشگر قابل تعمیر باشد، مبلغی که باید برای این منظور و تعمیر و تعویض فلت ها و مدارهای تصویر پرداخت کنید، چندان بالا نیست. اما در صورتی که نیاز به تعویض ال سی دی لپ تاپ dell باشد، همه چیز به قیمت نمایشگر جدید بستگی دارد. معمولا قیمت lcd اورجینال لپ تاپ بالاست و به همین دلیل، هزینه تعویض این قطعه هم مبلغ قابل توجهی خواهد بود.

دلایل خرابی نمایشگر لپ تاپ دل

صفحه نمایش لپ تاپ یا به دلیل خرابی قطعات و قطع شدن مدارها کار نمی کند و یا بر اثر ایرادات نرم افزاری دچار مشکل می شود. مثلا ویروسی شدن لپ تاپ می تواند منجر به بروز مشکلاتی در نمایش تصویر شود. خرابی کارت گرافیک هم ممکن است مشکلاتی را در نحوه نمایش تصاویر ایجاد کند تا شما تصور کنید که نمایشگر ایراد پیدا کرده است. یکی از اصلی ترین دلایلی که به صورت مستقیم به خرابی ال سی دی لپ تاپ منجر می شود، ریختن آب یا هر نوع مایعات دیگری روی این قطعه است. در این حالت، رطوبت به داخل LCD نفوذ کرده و برد به شدت آسیب دیده و در مواردی ممکن است بسوزد.

برد های ولتاژ، قطعه بسیار مهمی در LCD لپ تاپ است که در صورت آسیب دیدن، مشکلات جدی را در این قطعه به وجود می آورد. خرابی مادربرد، موجب نمایش خطوطی در تصویر شده و در نهایت، خرابی اینورتر نیز از جمله دلایلی است که گاهی منجر به تعویض ال سی دی لپ تاپ dell و سایر برندها می شود.

مراحل تعویض ال سی دی لپ تاپ dell

  • برداشتن قاب ال سی دی

پس از برداشتن باطری و کشیدن آداپتور ، با دقت اطراف صفحه نمایش را بررسی نمایید. برای تعویض ال سی دی لپ تاپ dell نیاز دارید که این قاب را از لپ تاپ جدا سازید.بسته به نوع و مدل لپ تاپ dell دو بالشتک در بالا قرار دارد که ال سی دی لپ تاپ را نگه می دارد؛

برای تعویض ال سی دی لپ تاپ dell در ابتدا نیاز است که حفاظ پلاستیکی روی آن را خارج نموده ، سپس پیچ زیر آن را باز کنیم .پس از اینکه پیچ را باز کردید ، به کمک یک پیک پلاستیکی یا فلزی ، شیار بین دو قاب ال سی دی را باز کنید تا از هم جدا شوند . لازم است در تعویض ال سی دی لپ تاپdell پیک را در راستای قاب ال سی دی لپ تاپ بالا ببرید تا تمام اتصالات قاب لپ تاپ از هم جدا شوند .

نکته مهم: در تعویض ال سی دی لپ تاپ dell ممکن است متوجه شوید که لپ تاپ شما پیچ صفحه نمایش ندارد . در این صورت قاب ال سی دی لپ تاپ dell یا با ضربه ای آهسته یا به کمک یک پیک کوچک باز خواهد شد و یا حتی ممکن است اصلا نیاز به باز کردن پیچ نداشته باشد . پس لازم است قبل از هر گونه اقدام برای تعویض ال سی دی لپ تاپdell ، دستورالعمل ها را با مدل لپ تاپ خود تطبیق دهید و از طریق وب سایت های رسمی شرکت dell ، از پیچ ها و نحوه باز کردن آن مطلع شوید .صرف نظر از اینکه چگونگی انجام این کار ، باید برای تعویض ال سی دی لپ تاپdell این کار را انجام داد و قاب ال سی دی لپ تاپ را از دور آن برداشت .

  • نصب ال سی دی جدید

ال سی دی خریداری شده را باز کنید و مطمئن شوید که با  ال سی دی اوریجینال دستگاه کاملا یکی است. حالا کابل تصویر را به ال سی دی جدید لپ تاپ وصل کنید و مطمئن شوید که ال سی دی جدید لپ تاپ در جای جدید خود کاملا درست قرار گرفته است.

  • تست ال سی دی جدید لپ تاپ dell و جا انداختن قاب

کابل برق و باتری را وصل نمایید و تست کنید که پس از تعویض ال سی دی لپ تاپ dell، ال سی دی جدید به درستی وصل شده باشد و تصویر لپ تاپ به صورت صحیح و کامل بالا بیاید. پس از تست لپ تاپ، می توانید قاب دور ال سی دی را جا بزنید. پس از بستن پیچ های قاب ال سی دی، دستگاه آماده استفاده است.

  • برداشتن پنل ال سی دی شکسته از روی لپ تاپ dell

برای تعویض ال سی دی لپ تاپ dell ابتدا باید تمامی پیچ های نگهدارنده ال سی دی برداشته شود. سپس تمامی کابل هایی که از ال سی دی لپ تاپ به مادر برد لپ تاپ وصل شده اند را قطع کنید.

توجه داشته باشید که در تعویض ال سی دی لپ تاپ dell سال تولید دستگاه مهم است. اگر سال تولید قبل از سال ۲۰۱۰ است و دستگاه دارای ال سی دی و بک لایت آن است، بر روی برد لپ تاپ دو کابل وجود دارد، اما ال سی دی لپ تاپ های تولیدی پس از ۲۰۱۰ فقط یک کابل دارند.

این مقاله را از دست ندهید: مشکلات تصویر لپ تاپ

واحد تعمیرات لپ تاپ dell

واحد تعمیر لپ تاپ dell ، تعمیر و ترمیم قطعات لپ تاپ را به صورت تخصصی به کاربران ارائه می نماید. در تعویض ال سی دی لپ تاپ dell لازم است همواره به یاد داشته باشید که حفظ و نگهداری درست از دستگاه هموراه شما را از صرف هزینه های اضافی مصون خواهد داشت. هنگام جابه جایی دستگاه همواره احتیاط کنید و از کیف های مخصوص حمل لپ تاپ استفاده کنید که در هنگام بروز حوادث غیر منتظره به صورت پیش فرض اقدامات پیشگیرانه را انجام داده باشید.

تعمیرات dell

مرکز تعمیرات dell با کاری مجرب و متعهد آماده خدمت رسانی در تمامی حوزه های مربوط به دستگاه های کمپانی dell است. این مرکز با در اختیار داشتن برترین تجهیزات تعمیراتی خواهد توانست رضایت بی چون و چرای مشتری را در تعمیرات خود جلب کند. خدمات ما در واحد های تعمیرات دل به صورت مجزا به کاربران گرامی ارائه می گردد. در صورتی که مایل به بهره مندی از خدمات هر بخش هستید می توانید وارد صفحه ی مربوط شده و خدمات تعمیرات dell را مطالعه نمایید.

نمایندگی dell

نمایندگی dell به کمک کادر فروش متخصص و با تجربه خود یار و همراه همیشگی شما در بخش فروش خواهد بود. متخصصان ما در حوزه فروش تمامی فاکتورهای لازم برای انجام یک خرید خوب و به صرفه را با شما در میان خواهند گذاشت و نهایتا بهترین گزینه را در اختیار شما قرار خواهند داد و خاطره یک خرید خوب و به یاد ماندی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. همچنین پس از خرید از این مرکز از خدمات پس از فروش در این مجموعه بهره مند خواهید شد.