اشتراک گذاری

کوچکترین و باریک ترین لپ تاپ دل

چندی پیش از گشایش نمایشگاه CES 2018 کمپانی Dell لپ تاپ جدید خود با عنوان XPS 13 را معرفی کرد. اکنون بعد از گذشت مدت کوتاهی از معرفی یک محصول جدید دل از دستگاه هیبریدی دیگری پرده برداشته است. این محصول جدید، کوچکترین و باریک ترین لپ تاپ دل و XPS 15 مدل ۲۰۱۸ نام دارد که از سخت افزار قدرتمندتری نسبت به مدل سال قبل بهره می ‌برد.

علت نامگذاری کوچکترین و باریک ترین لپ تاپ دل

لپ تاپ جدید Dell دارای وجوه مشترکی با لپ تاپ تازه معرفی شده این کمپانی دارد اما همان طور که از نامش پیداست XPS 15 ابعاد بزرگتری دارد. آنطور که کمپانی دل ادعا کرده است این دستگاه در بین محصولات هم رده خود (یعنی لپ ‌تاپ ‌های ۱۵ اینچی قابل تبدیل به تبلت) کوچکترین و باریک ترین لپ تاپ دل محسوب می شود. با در نظر گرفتن ضخامت ۱۶ میلیمتری این محصول لقب داده شده ادعای باورپذیری است. چنین ضخامت اندکی سبب شده در لپ تاپ XPS 15 از تکنولوژی GORE استفاده گردد تا تناسب مناسبی بین سیستم خنک کننده و ابعاد آن برقرار گردد.

کوچکترین و باریک ترین لپ تاپ دل

ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ باریک XPS 15

پیکربندی سخت افزاری کوچکترین و باریک ترین لپ تاپ دل شامل پردازنده نسل هشتم Core i5-8390G اینتل و کارت گرافیک رادئون RX Vega M GL می باشد. علاوه بر این ۴ گیگابایت حافظه رم HMB2 را ساپورت می کند. البته امکان انتخاب پردازنده مرکزی Core i7-8705G برای کاربران وجود دارد اما نسبت به رقم درج شده روی برچسب قیمت آن نیز به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. این لپ تاپ جدید مجهز به حافظه SSD تا سقف یک ترابایت و حافظه ذخیره سازی ۱۶ گیگابایتی است.

باتری ۷۵ وات ساعتی دستگاه (معادل ۱۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت) قادر است انرژی لازم برای کاربری آن را تا ۱۵ ساعت فراهم کند. این رقم برای چنین لپ تاپ کوچک و باریکی بسیار قابل توجه است. البته قابل ذکر است که میزان دوام شارژ لپ تاپ تا حد زیادی به نحوه کاربری آن بستگی دارد. Dell در تلاش است تا کاربران XPS 15 برای بیرون بردن آن نیازی به حمل شارژر نداشته باشند.

آنچه کوچکترین و باریک ترین لپ تاپ دل را برجسته می کند

بارزترین تغییر در کوچکترین و باریک ترین لپ تاپ دل مدل XPS 15 کیبورد آن است. این کیبورد در ظاهر شبیه کیبوردهای معمولی است. اما مکانیزم متفاوتی دارد. کمپانی دل در ساخت کیبورد جدید خود از فناوری مبتنی بر آهنربا و خواص مغناطیسی بهره گرفته است. هرچند کلید‌ها به شکل فیزیکی در جای خود قرار گرفته اند، اما بازخورد ایجاد شده در اثر فشار دادن کلید‌ها برگرفته از آهنرباهایی است که زیر کلیدها تعبیه شده است. با تغییر میزان دافعه ایجاد شده، میتوان میزان عمق و فشار واردشده را در فضای ۰.۷ میلیمتری و برای حرکت عمودی شبیه ‌سازی شده.

مشخصات ظاهری XPS 15 کوچکترین لپ تاپ دل

ویژگی بارز این دستگاه نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی ۴K است که قادر به نمایش ۱۰۰ درصدی طیف رنگ Adobe RGB می باشد. این امر مشهود است که همین قابلیت باعث بروز تردیدهایی در مورد ماندگاری میزان شارژ باتری لپ تاپ می ‌شود.

مدیران کمپانی دل امیدوارند فروش کوچکترین و باریک ترین لپ تاپ دل (XPS 15 مدل ۲۰۱۸) را از این ماه (ماه می) آغاز کنند. در حال حاضر قیمت این محصول ۱۴۰۰ دلار تعیین شده است. این موضوع نیز اهمیت زیادی دارد که XPS 15 تنها یک نسخه بزرگتر نیست بلکه با بهره ‌گیری از سخت ‌افزار قدرتمند و قابلیت ‌های خاص خود بسیار متفاوت ‌تر از XPS 13 می باشد.

وجه تمایز XPS 15 با نسل گذشته

نکته دیگر در ایجاد تمایز بین کوچکترین و باریک ترین لپ تاپ دل و مدل پیشینش ماژول‌ های سخت‌ افزاری مورد استفاده در این لپ ‌تاپ است. اگرچه ۱۳ اینچی دل از تراشه ‌های کم ‌مصرف و ضعیف سری Core M اینتل بهره گرفته، اما نسل جدید قلب پردازشی قدرتمندی دارد. تراشه استفاده شده در XPS 15 اولین تراشه ‌ای است که اینتل با بهره مندی از پردازنده گرافیکی AMD راهی بازار کرده است.

کاربران می ‌توانند این لپ ‌تاپ را با دو تراشه Core i5 یا Core i7 همراه با حافظه رم ۸ تا ۱۶ گیگابایتی ۱۲۸ تا یک ترابایت حافظه SSD و یک قلم استایلوس تهیه کنند.

مرکز تعمیرات دل

در این مرکز کارشناسان و مهندسین حرفه ای دست به دست هم داده اند تا با تعیین درست اختلالات وارده در محصولات دل آن را تعمیر نمایند. در تعمیر و بازسازی محصولات معتبر دل هدف جلب رضایت و خشنودی مشتری است. خدمات تعمیراتی محصولات دل در همه نوع و در محل و مرکز تعمیرات دل انجام می پذیرد. تعمیرات دل در واحدهای مجزا به کاربران گرامی ارائه می گردد . در صورت تمایل می توانید خدمات ما را در این واحدها دنبال نمایید.

نمایندگی دل

در نمایندگی دل نیز مانند تمام برندهای معتبر خبرهایی از پشتیبانی محصولات این کمپانی در دو بخش مجزاست. در بخش فروش عرضه مستقیم کلیه محصولات دل با مشاوره و راهنمای خرید شایسته صورت می پذیرد. در بخش خدمات پس از فروش تمامی خدمات مرتبط با پشتیبانی محصولات دل نیز انجام می گیرد. نمایندگی دل پیشگام در ارائه ی خدمات منحصر به فرد به مشتریان تعمیراتی بدون بازگشت را به شما مژده می دهد.