اشتراک گذاری

تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل

در این مقاله، با نکاتی در مورد تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل آشنا می شوید. قطعه ای بسیار مهم که خرابی آن، مشکلاتی را در نحوه نمایش تصاویر و حتی کیفیت اجرای برنامه ها ایجاد می کند. کارت گرافیک، داده های صفر و یک سیستم را به اشکال و تصاویر گرافیکی تبدیل می کند تا راحت تر بتوان با آن ارتباط برقرار کرد. به دلیل ارتباط این قطعه با سایر بخش های سیستم، تعمیرات اشتباه آن می تواند منجر به بروز ایرادات جدی در دستگاه گردد. به همین دلیل بهتر است برای تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل یا هر برند دیگری، از تکنسین های مجرب تعمیرات کامپیوتر کمک بگیرید. همکاران ما در نمایندگی تعمیر کامپیوتر دل مرکز سخت افزار ایران، برای ارائه تخصصی ترین خدمات در این زمینه، کنار شما هستند.

تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل

دلایل از کار افتادن کارت گرافیک کامپیوتر

کارت گرافیک اصولا طوری طراحی شده که احتمال آسیب دیدگی و از کار افتادن آن زیاد است. کار کردن کامپیوتر به مدت طولانی و به شکل بی وقفه نیز این قطعه را به مرور زمان دچار آسیب دیدگی می کند. وقتی حجم کاری رایانه از حد مشخصی فراتر رود، فشار زیادی به gpu وارد می شود و به تبع آن، این قطعه دچار ایرادهایی می گردد. نوسانات برق نیز به قطعات داخلی کارت گرافیک آسیب رسانده و موجب از کار افتادن آن می شود. در نهایت این که سیستم های کامپیوتری بعد از مدتی، در سراشیبی فرسودگی می افتند و روند استهلاک آنها سرعت می گیرد. پس تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل قدیمی چندان دور از ذهن نیست.

علائم خرابی کارت گرافیک کامپیوتر

اگر هیچ تصویر از سیستم شما پخش نمی شود، احتمالا کارت گرافیک آن آسیب دیده است. البته با این شرط که مطمئن باشید مانیتور سالم است و ایرادی ندارد. همچنین نمایش تصاویر به صورت به هم ریخته، شطرنجی شدن تصاویر در صفحه نمایش، به هم ریختن رنگها و ارائه ی تصویر سیاه در صفحه نمایش هم دیگر علائم خرابی کارت گرافیک به شمار می روند. گاهی ممکن است که به محض اجرا کردن یک برنامه یا نرم افزار گرافیکی، سیستم هنگ کند و امکان انجام هیچ عملیاتی در آن وجود نداشته باشد.

در این شرایط هم پای کارت گرافیک در میان است و باید به فکر ترمیم آن باشید. گیر کردن تصویر، باد کردن و خال زدگی چیپ گرافیک، بوق زدن هر دو سمت خازن های سرامیکی smd دور تا دور چیپ در تست سلامت چیپ، ایجاد خطوط افقی، سفید و یا مات شدن صفحه نمایش، ریست شدن و نمایش ارور Blue Screen  بعد از نصب درایور گرافیک و نمایش تصویر به رنگ آبی هم هشدار می دهند که زمان تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل فرا رسیده است.

تعویض و تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل

امکان تعویض یا ارتقاء گرافیک کامپیوتر دل وجود دارد. اما باید توجه داشت در حالتی که چیپ گرافیک روی مادربورد لحیم شده باشد تعویض یا ارتقاء گرافیک کامپیوتر Dell خیلی سخت می شود و نیاز به مهارت و تخصص ویژه‌ای دارد. کارشناسان مرکز تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل قادر به ارتقاء چیپ گرافیک بوده و این کار را  به صورت حرفه‌ای  بدون آسیب رساندن به چیپ گرافیک و مادربورد کامپیوتر انجام می دهند.

اگر کامپیوتر شما دارای کارت گرافیک باشد متخصصین به سادگی می توانند آن را تعویض کرده یا ارتقاء دهند. کادر فنی مرکز تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل، کامپیوتر را باز کرده، کارت گرافیک قدیمی یا معیوب را خارج کرده  و کارت گرافیک جدید را جایگزین خواهند کرد. توصیه می کنیم از تعویض کارت گرافیک به دست خودتان یا توسط افرادی که تخصص لازم را ندارند جدا پرهیز نمایید.

اگر فقط یک قطعه کوچک از مادربورد آسیب ببیند، دیگر کامپیوتر از دست رفته و باید فکر یک کامپیوتر دیگر باشید. در بعضی از مادربوردهای امروزی که از دو کارت گرافیک پشتیبانی میکنند می توان در کنار کارت گرافیک قبلی از کارت گرافیک دیگری هم به صورت همزمان استفاده کرد. تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر و تعویض کارت گرافیک کامپیوتر دل با حضور در نمایندگی دل قابل دریافت است.

علت سوختن کارت گرافیک کامپیوتر دل

در بخش زیر برخی از رایج ترین علل سوختن کارت گرافیک را با شما در میان می گذاریم:

  • نوسانات مربوط به منبع تغذیه
  • ضعیف بودن پاور سیستم است
  • اتصال کارت گرافیک ناسازگار با مادربورد سیستم
  • خراب شدن فن خنک کننده کارت گرافیک
  • داغ شدن بیش از حد کارت ، آسیب های جدی به بورد کارت گرافیک می رسد.

با توجه به حساسیت این قطعه و نقش ویژه‌ی آن در ارتقاء کیفیت عملکرد کامپیوتر‌ها بهتر است سرویس های مرتبط با تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر Dell را به مهندسان کارآمد و متبحر این حوزه بسپارید. کارشناسانی که ضمن آگاهی از تمامی اجزاء این قطعه، با چگونگی تعمیر و ترمیم آن نیز آشنایی دارند.

در این بخش به معرفی برخی از اشکالات رایج در کارت گرافیک که توسط کارشناسان مرکز تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل استخراج گشته‌اند، می‌پردازیم:

تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل با مشکل روشن نشدن کامپیوتر پس از نصب کارت گرافیک

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که کارت گرافیک بر روی سیستم نصب گردد. مشکل ایجاده شده سبب خاموش ماندن سیستم و قطع و وصلی فن موجود بر روی سیستم می‌گردد. بدین معنی که احتمالاً پس از نصب کارت گرافیک، کامپیوتر روشن نگردد و فن پس از یک لحظه چرخش، از کار بایستد. در صورتی‌که کامپیوتر با نصب کارت گرافیک برروی مادربرد، روشن نشده اما با برداشتن کارت گرافیک روشن گردد، می‌بایست احتمال وجود یک اتصال در کارت گرافیک را در نظر آورد؛ بطور کلی هرگاه در بخشی از قطعات سخت افزاری اتصالی بوجود آید، پاور برق مادربرد را قطع خواهد.

جهت حل این مشکل با دقت بورد را چک نمایید تا در صورت وجود اتصالی و زخمی شدن بورد، نسبت به رفع آن اقدام نمایید. در صورتی که چنین مشکلی برر روی برد وجود نداشت، احتمالاً مشکل ایجاد شده ناشی از ماسفت‌های گرافیک باشد زیرا با سوختن هرکدام از این ماسفت‌ها یک اتصالی در کارت گرافیک ایجاد می‌شود. در این صورت (یعنی در صورتی که مشکل مربوط به ماسفت‌ها باشد) می‌بایست نسبت به تعویض آن‌ها اقدام نمایید.

تعویض ماسفت کارت گرافیک کامپیوتر دل

 جهت تعویض ماسفت‌ها می توانید به مرکز تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل مراجعه نمایید و یا اقدامات زیر را عملی نمایید:

تمام ماسفت های کارت گرافیک را با استفاده از هویه‌ی هوای گرم (هیتر) خارج نمایید. پس از این کار تمامی ماسفت‌های خارج شده را به شیوه‌ی زیر تست نمایید و از عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل کنید:

  • ابتدا مولتی متر را برروی رنج تست دیود (بازر) قرار دهید.
  • پراب قرمز را بر پایه فلزی بالای ماسفت (پایه میانی ماسفت) قرار داده و پراب مشکی را روی پایه سمت راست قرار دهید. در این حالت در صورتی که صدای بوق شنیده شود و یا عددی بین ۳۵۰ الی ۶۵۰ نشان داده شود متوجه می‌شویم که ماسفت سوخته است.
  • در این مرحله از تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل پراب مشکی را برروی پایه سمت چپ قرار دهید دراینصورت نباید هیچ عددی نشان داده شود (صدای بوق هم شنیده نشود) که در اینصورت ماسفت سالم است.
  • با همین شیوه تمامی ماسفت‌ها را تست کنید و در نهایت ماسفت‌های معیوب را شناسایی و با یک ماسفت سالم تعویض کنید.

تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل با مشکل خط انداختن کارت گرافیک

خط انداختن کارت گرافیک در زمان کارکردن یکی از مشکلاتی است که در بسیاری  از کارت‌های گرافیک مشاهده شده است. در اکثر موارد وجود این مشکل ناشی از لحیم سردی چیپ کارت گرافیک می‌باشد. برای رفع این مشکل راهکارهای زیر را عملی نمایید:

هیت سینک و فن را از روی چیپ بردارید. پس از این کار، مقدار کمی خمیر فلکس (به اندازه نوک یک پیچ گوشتی) روی بخش بالایی چیپ (درست مابین چیپ و برد کارت گرافیک) قرار دهید. دمای هیتر را بر روی ۳۵۰ درجه تنظیم کرده و فشار هوا را ببندید. برای این‌کار می‌بایست کلاهک هادی باد هیتر را برداشته و تا ۵ دقیقه به چیپ حرارت دهید (به شکلی که خمیر فلکس از زیر چیپ رد شده و از قسمت پایین چیپ خارج گردد). بعد از این کار تا خنک شدن کامل کارت گرافیک صبر کنید. در این روش رعایت دو نکته ضروری است اول اینکه تمام چیپ رو بصورت یک دست حرارت دهید و دوم اینکه به هیچ عنوان بعد از حرارت دادن به چیپ آن را روشن نکنید (حداقل تا نیم ساعت).

احتمالاً با عملی کردن موارد ذکر شده مشکل خط انداختن کارت گرافیک شما رفع گردد.

هموطنان و مشتریان گرامی توجه داشته باشند که مشکلاتِ بسیارِ دیگری ممکن است در دستگاه شما ایجاد گردند که به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با کارت گرافیک دستگاه در ارتباط باشند. ذکر تمامی این مشکلات و راه‌کارهای موجود جهتِ رفع آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد. از این‌رو شما می‌توانید به‌منظور بهره‌مندی از دانش کارشناسان تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل از طریق‌ راه‌های ارتباطی ذکر شده در سایت این مرکز اقدام نموده و از راهنمایی‌های مهندسان فعال در این مرکز بهره‌مند گردید.

نمایندگی دل

نمایندگی دل در راستای ارائه هر چه تخصصی تر خدمات، فضای خویش را به واحدهای تخصصی تعمیرات دل تقسیم ساخته است و در هر پارت به ارائه سرویس های تخصصی مرتبط با یکی از دستگاه های دل می پردازد. در هر پارت تیمی از متخصصان و مهندسان زبدۀ هر حوزه حضور دارند و دستگاه های معیوب را به بهترین نحو ممکن تعمیر می کنند. نمایندگی دل با بهره‌مندی از سال‌ها تجربه در امر سخت افزار و نرم ‌افزار محصولات دل و استفاده از بروزترین ابزارآلات این حوزه، کلیه امور تعمیر را با قیمت‌های مصوب به مشتریان و همکاران محترم ارائه می‌دهد.

تعمیرات کامپیوتر دل

تعمیر کامپیوتر دل و انواع بوردهای الکترونیکی در این مرکز با تجهیزاتی پیشرفته و مدرن چون  BGA Machine Ersa 550، Clean Room، PC3000،TEXAS INSTRUMENTS EV 2300  و دیگر تجهیزات تعمیر و ابزارآلات لحیم‌کاری روز جهان به صورت تخصصی و صد در صد تضمینی انجام می‌گیرد. تعمیر کامپیوتر دل و تمامی قطعات آن –نظیر تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل – با بهره‌مندی از کارآمدترین متدهای تعمیری صورت می‌گیرد که بازدهی و اثربخشی آن‌ها در حین تعمیر به اثبات رسیده است. کارشناسان این مجموعه با بررسی تعداد بی‌شماری از کامپیوترهای دل و تدوین اشکالات شایع در آنها، سازگارترین متدهای تعمیر و ترمیم را شناسایی کرده و در فرآیندهای تعمیر بکار بسته‌‌اند.

تعمیرات دل

تعمیرات دل از آن دست خدماتی است که غالب کاربران دستگاه های دل به آن نیاز پیدا خواهند کرد زیرا تولیدات دل اگرچه بهره‌مند از پیشرفته ترین ساختار و تکنولوژی هستند لیکن به دلایل متعددی ممکن است دچار ایراد و اختلال گردند. از همین رو مرکز تعمیرات دل در راستای ارائه خدمات تخصصی به کاربران این برند، تیمی از زبده‌ترین مهندسان را به همکاری فراخوانده است و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار آنان قرار داده است. بهره‌مندی مرکز تعمیرات دل از «کارشناسان متبحر» و «تجهیزات پیشرفته» سبب گشته تا این مرکز موفق به رفع و حل دشوارترین و پیچیده ترین اشکالات ایجاد شده در دستگاه های دل گردد و کاربران صرف نظر از نوع دستگاه و اشکال ایجاد شده در آن، بتوانند کیفیت اولیه دستگاه خویش را بازیابند. دراین مرکز تخصصی‌ترین سرویس های مرتبط با تعمیر کامپیوتر دل از جمله تعویض و تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر دل نیز ارائه می گردد. واحدهای تعمیرات دل در بخش زیر معرفی گشته اند.