اشتراک گذاری

تعمیر کیبورد لپ تاپ دل

در این مقاله، نکات کاربردی را در خصوص تعمیر کیبورد لپ تاپ دل و روش های مختلف این کار به شما ارائه می دهیم. تایپ اشتباهی حروف، آسیب دیدگی کلیدها و از کار افتادن صفحه کلید، تنها بخشی از مشکلات کیبورد لپ تاپ هستند که کار کردن با این قطعه را دشوار می سازد. با انتخاب و اجرای روش مناسب برای تعمیر کیبورد لپ تاپ دل، می توان این مشکلات را برطرف کرد.

ممکن است هیچ مشکل سخت افزاری وجود نداشته باشد و مسئله تنها با اصلاح تنظیمات و اقداماتی از این دست برطرف شود. اما احتمال آسیب دیدگی صفحه کلید یا اجزای مربوط به آن هم وجود دارد. در ادامه مطلب، شما را با کلیاتی در خصوص تعمیر کیبورد لپ تاپ dell آشنا می کنیم. برای دریافت خدمات تخصصی تر هم می توانید با همکاران ما در نمایندگی تعمیر لپ تاپ دل مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

تعمیر کیبورد لپ تاپ دل

علائم خرابی کیبورد لپ تاپ dell

  • کیبورد جا به جا و غلط تایپ می کند.
  • با فشردن یک کلید، دو کاراکتر همزمان تایپ می شود.
  • تعدادی از کلید ها در یک ردیف خاص( به شکل عمودی یا افق) کار نمی کنند.
  • کیبورد اصلا عمل نمی کند.

تعمیر کلیدهای کیبورد لپ تاپ dell

گاهی باید برای تعمیر کیبورد لپ تاپ دل، کلیدهای آن را تعمیر یا تعویض کرد. در این شرایط، تعمیرکار لپ تاپ را خاموش کرده و مطمئن می شود که برق در آن جریان ندارد. سپس درب پشتی با استفاده از پیچ گوشتی و ابزار مناسب باز می شود. اتصالات و پیچ های مربوط به صفحه کلید با دقت باز می شوند. پس از جداسازی اتصال کیبورد به لپ تاپ، این قطعه از دستگاه خارج می شود. درنهایت، کلیدهای آسیب دیده بر اساس شدت خرابی، ترمیم یا تعویض می شوند. و صفحه کلید مجددا جا می افتد و تمام اتصالات نیز مطابق قبل، وصل می گردند.

نصب مجدد درایور صفحه کلید لپ تاپ دل

روش دیگر برای تعمیر کیبورد لپ تاپ دل، نصب مجدد درایور این دستگاه است. این کار زمانی انجام می شود که مشکلات صفحه کلید، ناشی از ایرادات نرم افزاری باشند. مثلا اگر صفحه کلید به دلیل نصب نادرست درایور با مشکل مواجه شده باشد. در این صورت باید ضمن مراجعه به کنترل پنل در ویندوز، درایور قبلی را حذف کرده و نسخه جدید را نصب کنید. بهترین کار برای نصب درایور لپ تاپ دل این است که به وب سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید. پس از سرچ مدل لپ تاپ خود، درایور مورد نظرتان را با توجه به ویندوز (32 یا 64 بیتی) دانلود و نصب کنید.

هزینه تعمیر صفحه کلید لپ تاپ دل

قیمت تعمیر کیبورد لپ تاپ دل یا هر برند دیگری، بستگی به اقداماتی دارد که برای ترمیم آن انجام می شوند. گاهی ممکن است خود کیبورد هیچ آسیبی ندیده باشد و مشکلات عملکردی آن ناشی از ایرادات و ناهماهنگی های نرم افزاری باشند. در این صورت هزینه تعمیر کیبورد چندان بالا نیست. اما همیشه اینطور نیست و در برخی موارد، پای یک ایراد یا آسیب دیدگی سخت افزاری در میان است. مثلا ممکن است قطعات داخلی کیبورد یا مدارها و دکمه های آن آسیب دیده باشند و نیاز به تعویض آنها باشد. در این صورت باید قیمت قطعات جدید را نیز در هزینه نهایی تعمیرات لحاظ کرد.

تعویض کیبورد لپ تاپ دل

گاهی امکان تعمیر صفحه کلید لپ تاپ دل وجود ندارد و باید آن را تعویض کرد. تعمیرکاران نمایندگی دل مرکز سخت افزار ایران، در این شرایط، صفحه کلید را باز و آن را با یک کیبورد جدید تعویض می کنند. بدین منظور، اول دستگاه خاموش شده و باتری از آن خارج می شود.

سپس تعمیرکار پیچ های صفحه کلید را باز و خارها را با دقت جدا می کند. پس از جداسازی فلت کیبورد، صفحه کلید بیرون آورده می شود. در نهایت، صفحه کلید جدید نصب شده و اتصالات مطابق قبل بسته می شوند. دقت کنید که صفحه کلید جدید، باید اورجینال باشد تا بتوان انتظار عملکرد مناسب از آن داشت.

 راه حل های تعمیر کیبورد لپ تاپ دل

  • گاهی اتصال نامناسب کابل صفحه کلید به مادر برد باعث می شود کیبورد لپ تاپ دل هنگ کند و کارایی خود را از دست بدهد. در این شرایط قطعا اتصالات مادربرد و کابل اکسیده شده اند یا ارتباط به هر شکلی قطعی دارد. جهت تعمیر کیبورد لپ تاپ دل در این حالت با مهندسین و متخصصین تعمیرات لپ تاپ تماس بگیرید.
  • گاهی ممکن است دو کلید کنار هم، به علت استفاده زیاد از صفحه کلید و فشرده شدن آن، از زیر صفحه به هم متصل شده باشند. سعی کنید با فشردن مداوم کلیدهای معیوب مشکل را حل کنید.
  • برد اصلی از رده خارج شده و نیاز به تعویض دارد
  • گاهی مدار کنترل کننده ی صفحه کلید متصل به مادر برد معیوب شده و به دنبال آن صفحه کلید کار نمی کند؛ شاید با برسی ها بیشتر مجبور باشید مادربرد را تعویض کنید.
  • وقتی همه کلید های لپ تاپ دل از کار افتاده باشد، قطعا رد پای یک مشکل نرم افزاری نیز دیده خواهد شد؛ با راه اندازی مجدد لپ تاپ می توانید مشکل را رفع کنید. اگر همه چیز به خوبی کار می کند تنها کافی است از طریق منوی استارت، لپ تاپ دل را در حالت shut down قرار دهید. در غیر این صورت دکمه پاور را برای ۵ ثانیه نگه داشته تا لپ تاپ خاموش شده و سپس دوباره شروع به کار کند.
  • اگر دکمه های صفحه کلید یکی در میان قعطی دارند، ممکن است به دلیل انباشت آشغال های ریز این اتفاق افتاده باشد. به منظور تمیز کردن لپ تاپ  بهتر است دستگاه را تا زاویه ۷۵ درجه کج کنید تا سطح آن به صورت شیب دار در بیاید، سپس آن را تکان دهید تا تمام اضافات خارج شوند. می توانید لپ تاپ را تا زاویه ۹۰ درجه هم به صورت وارونه نگه دارید، اما در این شرایط خیلی تکان ندهید تا آسیب سخت افزاری به دستگاه وارد نشود. اگر از هارد دیسک مکانیکی استفاده می کنید، بهتر است لپ تاپ دل را خاموش کنید تا جلوی هر برخوردی به آن را بگیرید. در صورتی که با همه این تلاش ها مشکل رفع نشد، از هوا فشرده برای خارج کردن زباله های ریز و گرد وغبار های مزاحم استفاده کنید.
  • ممکن است کیبورد لپ تاپ دل شما پس از نصب هر برنامه جدید یا تغییری تنظیمات از کار بیفتد؛ در این صورت برای تعمیر کیبورد لپ تاپ دل بهتر است ویندوز را به حالت قبل بازگردانید. به منوی استارت و کنترل پنل مراجعه کنید.
  • ممکن است کلید NumLock بی جهت و بدون استفاده فعال باشد این کلید را غیر فعال کنید.

پیشنهاد سایت: فارسی کردن لپ تاپ

آموزش تعویض دکمه کیبورد لپ تاپ دل

تعویض دکمه کیبورد لپ تاپ Dell یکی از مواردی است که ممکن است در صورت خرابی یکی از دکمه ها انجام می شود. برای این کار باید ابتدا دکمه مورد نظر را با دقت جدا کنید و سپس دکمه جدید را به جای آن قرار دهید. برای جداسازی دکمه قبلی، می توانید از یک موچین کوچک استفاده کنید و با توجه به محل قرارگیری دکمه، آن را با دقت جدا کنید.

هنگام جداسازی دکمه باید دقت کنید تا بخش های دیگری از کیبورد خراب نشود. پس از جداسازی دکمه، دکمه جدید را در همان محل قرار دهید و آن را باز کنید تا به سوئیچ کیبورد متصل شود. سپس دکمه را بر روی محل قرارگیری خود فشار داده و اطمینان حاصل کنید که به درستی جایگزین شده است.

فیلم آموزش تعویض دکمه کیبورد لپ تاپ دل

می‌توانید با تماشای فیلم‌های آموزشی مربوط به تعویض دکمه کیبورد لپ تاپ Dell، نحوه‌ی اجرای این کار را با دقت بیشتری یاد بگیرید.

در این فیلم‌ کارشناس تعمیر کیبورد لپ تاپ دل با ابزارهای خاص، نحوه جداسازی دکمه قدیمی و نصب دکمه جدید را به شیوه‌ی صحیح و کاملاً دقیق نشان می دهد. توجه کنید پس از تعویض دکمه، به دلیل اینکه دکمه‌های کیبورد بسیار حساس هستند، باید تست کنید که دکمه جدید به درستی نصب شده و عملکرد مناسبی داشته باشد.

مرکز تعمیرات لپ تاپ دل

مرکز تعمیر لپ تاپ دل برای خدمت رسانی و تعمیر و ترمیم قطعات لپ تاپ دل  از جمله تعمیر کیبورد لپ تاپ دل ، در خدمت کاربران این برند پر فروش است. پیش هر چیز لازم می دانیم یادآوری کنیم که کارشناسان ما در مراحل اولیه ی تعمیر، به دقت دستگاه شما را بررسی خواهند کرد و پس از آزمون و خطاهای بسیار بهترین روش تعمیر و مناسب ترین گزینه را برای دستگاه شما انتخاب و عملی خواهند کرد.

این مرکز با در اختیار داشتن آرشیو کامل و بی نظیر از قطعات دستگاه های مختلف این کمپانی، این نوید را به شما کاربر گرامی می دهد که با کیفیت ترین خدمات پس از فروش را با افتخار عرضه دارد و مسئولیت هر گونه خرابی را پذیرا باشد و در جهت رفع و حل آن از هیچ کوششی مضایقه نکند.

نمایندگی دل و واحدهای تعمیرات دل

در این صفحه به شرح نکاتی در ارتباط با تعمیر کیبورد لپ تاپ دل پرداختیم. نمایندگی دل واحدهایی مجزا جهت تعمیر هر محصول در نظر گرفته است. واحدهای تعمیرات دل ، عبارتند از واحدهایی که خدمات تعمیر محصولات دل را ارائه می نمایند. در هر واحد خدمات مرتبط با یک محصول به کاربران ارائه می گردد.

مجزا بودن واحدها موجب خواهد گشت تعمیرات با کیفیت و سرعت بیشتری انجام  شود. نمایندگی دل با تجهیز هر واحد به پیشرفته ترین ابزار و امکانات در تلاش است تا تمامی نیازهای کاربران را در حوزه های  تعمیر ،  فروش و آموزش برآورده  سازد. مچنین این امکان فراهم شده است که کادر فنی جهت تعمیرات به محل مورد نظر مشتری اعزام گردند. در صورت تمایل می توانید خدمات ما را در واحدهای تعمیرات دل مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید