اشتراک گذاری

آموزش کار با نرم افزار AnyDesk

کار با نرم افزار AnyDesk، به شما کمک می کند که مشکلات ویندوز را از راه دور و بدون مراجعه حضوری به تعمیرگاه برطرف کنید. برنامه anydesk، یک نرم افزار کاربردی است که از آن برای اتصال دسکتاپ از راه دور و اشتراک ‌گذاری صفحه ‌نمایش استفاده می شود. به زبان ساده تر، اگر مشکلی در لپ تاپ یا کامپیوتر خود داشته باشید و قادر به برطرف کردن آن نباشید، کافی است با نمایندگی دل در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

پس از آن تعمیرکار با استفاده از انی دسک، از راه دور به سیستم شما دسترسی پیدا کرده و اقدامات لازم برای حل مشکل را انجام می دهد. در ادامه مطلب، نحوه کار با نرم افزار AnyDesk و نیز نصب این برنامه را به شما آموزش می دهیم. برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات تخصصی، می توانید با نمایندگی تعمیر لپ تاپ دل در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

آموزش کار با نرم افزار AnyDesk

مراحل کار با نرم افزار AnyDesk

پس از این که برنامه انی دسک را در سیستم نصب کردید (مراحل و نحوه نصب در بخش های بعدی همین مقاله آموزش داده می شوند) می توانید با آن کار کرده و از طریق این برنامه، کامپیوتر را از راه دور کنترل کنید. بعد از دابل کردن کردن روی برنامه، صفحه ای نمایش داده می شود که در فیلد اول آن، شناسه آدرس سیستم‌ را می بینید. این شناسه برای برقراری ارتباط دیگران با سیستم کاربرد دارد.

در فیلد دوم (remote Desk) می توانید شناسه (ID) دستگاهی که تمایل دارید به آن متصل شوید را وارد کنید. جهت اتصال به سیستم، باید دکمه  Connectرا بزنید. چنانچه در فیلد شماره Remote Desk شناسه سامانه ‌ای را وارد کرده باشید، باید روی این گزینه کلیک کنید تا anydesk شما را به دستگاه مورد نظر وصل کند. نمایش عبارت AnyDesk Ready نشان می دهد که همه چیز برای استفاده از anydesk مرتب است و یک اتصال از راه دور موفق راه ‌اندازی شده است. برای کار با نرم افزار AnyDesk در سیستم مقصد، لازم است که کاربر سیستم مقصد، درخواست اتصال را تایید کند.

مراحل کار با نرم افزار AnyDesk

آشنایی با گزینه های نرم افزار AnyDesk

برای کار با نرم افزار AnyDesk، باید گزینه های مختلف آن را بشناسید. وقتی اتصال بین دو سیستم برقرار شد، گزینه های زیر نمایش داده می شوند که می توانید برای مشخص کردن نوع اتصال از آنها استفاده کنید:

Allow to hear sound ‌

این گزینه به کاربر راه دور (مثلا تعمیرکار) اجازه می دهد که صدای میکروفن شما را بشنود.

Allow to take control‌

در صورت فعال کردن این گزینه، شخص مقابل به سیستم شما دسترسی داشته و می تواند آن را کنترل کند. البته دقت کنید در این حالت، فرد مقابل به محتوای سیستم‌ تان دسترسی دارد و می تواند تغییراتی در آن اعمال کند. بنابراین تنها در صورت ارتباط با تعمیرکاران مطمئن و معتبر و یا افراد قابل اعتماد، این گزینه را فعال کنید. اگر تیک گزینه فوق را غیر فعال کنید، فرد متصل شده تنها قادر به مشاهده محتوای صفحه‌ نمایش است و نمی‌تواند آن‌ را کنترل کند.

Allow to use clipboard

اگر هنگام کار با نرم افزار AnyDesk این گزینه را فعال کنید، می توانید بین دو سیستم، فایل جابجا کنید. البته این گزینه تنها امکان استفاده از حافظه موقت میان دو سیستم را به شما و شخص مقابل می دهد.

Allow to block keyboard and mouse‌

با فعال کردن این گزینه، صفحه کلید و موس سیستم شما غیرفعال می شود! یعنی خودتان نمی توانید کاری در سیستم انجام دهید!

دکمه Accept

این دکمه که معمولا با رنگ سبز نشان داده می شود، به معنای قبول درخواست است. یعنی برای این که شخص مقابل امکان کار با نرم افزار AnyDesk و دسترسی به سیستم شما را داشته باشد، باید روی این گزینه کلیک کنید. با انتخاب کردن گزینه Dismiss ارتباط رد شده و اتصال برقرار نمی شود.

آموزش نصب نرم افزار anydesk روی ویندوز

برای کار با نرم افزار AnyDesk ، باید این برنامه را در سیستم نصب کنید. نحوه نصب AnyDesk در ویندوز و مک متفاوت است و ما در این بخش، تنها مراحل نصب انی دسک در ویندوز را به شما آموزش می دهیم. پیش از هرکاری، برنامه anydesk را از سایت های معتبر دانلود کنید. سپس روی فایل اجرایی راست‌ کلیک کرده و گزینه Run as Administrator را انتخاب کنید. توجه کنید که در زمان نصب نرم افزار روی سیستم شما، شماره شناسه‌ ای به کامپیوترتان اختصاص داده می ‌شود.

اگر کاربران دیگر به این شماره دسترسی داشته باشد، به راحتی می توانند به رایانه شما متصل شوند! در نهایت روی گزینه install AnyDesk کلیک کنید تا فرایند نصب آغاز شود. در آخرین صفحه نصب انی دسک، شماره شناسه ۹ رقمی برای شما نمایش داده می شود.

آموزش نصب نرم افزار anydesk روی ویندوز
آموزش نصب نرم افزار anydesk روی ویندوز02