اشتراک گذاری

لپ تاپ استوک چیست؟

وجود واژه استوک (Stock) در کنار لپ تاپ، در واقع معرف یک ویژگی خاص برای این دستگاه است. این ویژگی در زبان لاتین و در بازارهای اروپایی به یک معنا و در بازارهای داخلی کشور ما به معنای دیگری است. در بازارهای اروپایی لپ تاپ استوک به معنای دستگاهی است که در انبار ذخیره شده است. اما این عبارت در بازارهای داخلی کشور ما عموماً برای کالاهای دست دوم و کارکرده استفاده می‌شود. پس واقعیت آن است که لپ تاپ استوک با لپ تاپ دست دوم یا کارکرده کاملاً متفاوت است.

در بازارهای دنیا، عبارت لپ تاپ استوک یا انباری به لپ تاپی اختصاص داده می‌شود که به هر دلیل فروش نرفته و در انبار باقی مانده است. با پایان فصل فروش، ممکن است فروشگاه‌های بزرگ به دلایلی چون قصد تخلیه انبار، عدم پرداخت مالیات مجدد و نیز افزایش نقدینگی برای تهیه کالاهای جدید، محصولات موجود در انبار خود را در حراج به فروش برسانند. اینها همان محصولاتی است که از آنها با نام استوک یاد می‌شود. تنها نکته منفی‌ای که می‌توان برای این مدل‌ها برشمرد آن است که مدت زیادی از عرضه آنها گذشته است. برای مثال یک فروشگاه که بیش از توان فروش خود از این مدل‌ها خریداری کرده اکنون برای اینکه جلوی ضرر را بگیرد آنها را در حراج با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رساند. بنابراین اینکه در بازارهای داخلی از لپ تاپ های دست دو و کارکرده با نام لپ تاپ استوک یاد می‌شود درست نیست.

لپ تاپ استوک چیست؟

تعریف دیگری از لپ تاپ استوک

تعریف دیگری نیز از لپ تاپ استوک وجود دارد که این تعریف در واقع به سبب سیاست‌های مشتری‌مدارانه برخی فروشگاه‌ها در بازارهای جهانی ایجاد شده است. بسیاری از فروشگاههای بزرگ و زنجیره‌ای در سطح جهان، این حق را برای مشتریان خویش قائل هستند که بتوانند کالاهای خریداری شده را تا ۳۰ روز پس از خرید به هر دلیلی یا حتی بدون هیچ دلیلی به فروشگاه برگشت دهند و مبلغ پرداختی را بازپس گیرند. کالاهایی که بدین صورت بازگردانده می‌شوند دیگر در فروشگاه‌ها جایی ندارند و با برچسب استوک به فروش می‌رسند. این محصولات مستقیماً به انبار فرستاده شده و پس از دریافت یکی از درجه‌بندی‌های A,B,C و D به فروش می‌رسند. بنابراین برخلاف بازارهای داخلی کشور ما، در بازارهای بین‌المللی یک لپ تاپ استوک، لپ تاپی است که:

  • بسته‌بندی لپ تاپ استوک باز نشده است، دستگاه مورد استفاده قرار نگرفته و کاملا نو است. فقط در انبار باقی مانده است.
  • فصل فروش لپ تاپ گذشته و این محصول نسبتاً قدیمی شده است. برای مثال مدت دو یا سه سال (کمتر یا بیشتر) از زمان عرضه اولیه آن گذشته باشد.
  • قیمت لپ تاپ استوک معمولاً نصف قیمتی است که در زمان عرضه اولیه و ورود به بازار داشته است.

مزایا، معایب و درجه‌بندی لپ تاپ استوک

بزرگترین مزیت یک لپ تاپ استوک، ارزان‌تر بودن و مقرون‌بصرفگی آن در قیاس با یک لپ تاپ نو و آکبند است. ایرادی که بر این دستگاه‌ها از سوی برخی کاربران وارد شده است ضخامت بالای آنها است. (لپ تاپ های استوک معمولا ظریف نیستند که البته نمی‌توان آنرا ایراد به حساب آورد زیرا این ویژگی به دلیل کیفیت بالای ساخت قطعات در این دستگاه‌ها، وجود مادربوردهای ۸ لایه و مقاومت بالای آن‌ها در استفاده‌های سنگین، طولانی مدت و طول عمر بالاست). درجه بندی‌های معمول برای یک لپ تاپ استوک عبارت است از:  لپ تاپ استوک با درجهA: دارای وضعیت ظاهری بسیار تمیز، فاقد خط وخش، بدون کارکرد یا کم‌کارکرد؛ درجه B: دارای خط و خش، ترک جزیی و کوچک، سالم و اصلی

ویژگی‌های لپ تاپ استوک

از آنجا که کاربر لپ تاپ استوک معمولا فردی است که مشغول در مراکز صنعتی و کارخانه است، صفحه نمایش این مدل لپ تاپ  اکثرا از نوع مات و دارای رزولوشن بالاست تا موارد استاندارد کار در کارخانه‌ها در این دستگاه‌ها رعایت شده باشد. (نکته: یکی از استانداردهای لپ تاپ برای کار در کارخانه، عدم رفلکس نور در صفحه نمایشگر است. این مسئله با وجود صفحه نمایشگر مات دیگر وجود نخواهد داشت و کاربر نگران آن نخواهد بود.) ویژگی دیگر این محصول استفاده از Pointstick به جای موس است. با توجه به میزان آلودگی بالای کارخانه‌ها و احتمال بالای کثیفی دستان کاربر از وجود موس در این دستگاه‌ها صرف‌نظر شده است و Pointstick جایگزین موس گشته است. نکته دیگر در باب لپ تاپ استوک این است که این لپ تاپ اکثرا برای کارهای بسیار طولانی مدت در صنعت و روشن بودن مداوم ساخته شده است. از همین رو از سیستم خنک کنندگی بسیار قوی بهره میبرد. برخی از لپ تاپ های استوک از امکان استفاده باتری دوم نیز برخوردارند که به گفته کارخانه سازنده این باتری دوم می‌تواند تا ۱۰ ساعت مداوم بدون برق کار کند.

تعمیرات لپ تاپ دل

تعمیرات لپ تاپ دل در این مرکز متشکل از مراحل متعددی است که هر یک از آنها توسط کارشناسان و مهندسان متخصص در همان حوزه انجام می پذیرد. این کارشناسان با بکارگیری جدیدترین متدها و ترفندها، در گام نخست، دستگاه را عیب یابی نموده و گزارش های خویش را به بخش تعمیرات ارائه می نمایند. در بخش تعمیرات، مهندسان سخت افزار و نرم افزار به پیاده‌سازی اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر پرداخته و دستگاه را بازیابی می نمایند. دستگاه پس از تست های اولیه جهت تأیید به بخش کارشناسان ارشد تحویل داده می شود. در این بخش کارشناسان و مهندسان ارشد، به تست نهایی دستگاه پرداخته تا در صورت اطمینان از صحت و سلامت دستگاه، آن را جهت تحویل به مشتری آماده سازند. در مرحله بعد دستگاه آماده تحویل به مشتری است و صاحب دستگاه می تواند با ارائه مدارک مورد نیاز لپ تاپ خویش را تحویل بگیرد. خدمات ارائه شده در این مرکز منحصر به نوعی خاصی از لپ تاپ نیست و کلیه لپ تاپ ها از جمله لپ تاپ استوک دل را نیز شامل می‌گردد.

نمایندگی تعمیرات دل

تعمیرات دل در این مرکز توسط کارشناسانی انجام می‌پذیرد که ضمن بهره‌مندی از «دانش فنی» مورد نیاز، «ابزارآلات تخصصی» این کار را نیز در اختیار دارند. تلفیق این دو پارامتر بنیادین در حوزه تعمیرات –یعنی «تخصص» و «ابزار پیشرفته»- سبب گشته تا  «سرعت و کیفیت» دو ویژگی لاینفک و دائمی خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات دل گردند. خدمات ارائه شده در این مرکز محدود به محصولی خاص نیست و تمامی تولیدات این برند را شامل می گردد. واحدهای تعمیرات دل در بخش زیر معرفی گشته است.

نمایندگی دل

نمایندگی دل خدمات تخصصی مرتبط با محصولات دل را در پارت‌های متعددی به کاربران ارائه می دارد. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Dell منحصر به سرویسی خاص نیست و کلیه خدمات فروش و تعمیرات سخت افزاری-نرم افزاری مرتبط با محصولات این برند را شامل می گردد. فروش انواع محصولات دل، تعمیرات سخت افزاری محصولات دل، تعمیرات نرم افزاری محصولات دل، ارائه مشاوره های تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی و … برخی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی مجاز دل است. وجه اشتراک تمامی خدمات مذکور، پیاده سازی آنها توسط مجرب ترین و خبره ترین کارشناسان در یک فضای کاملاً حرفه ای است.

اخبار، اطلاعات، مقالات مرتبط و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی دل را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید.

محصولات دل
سوالات متداول دل
اخبار دل
مقالات دل