اشتراک گذاری

نمایندگی تعمیرات دل

مایکل شائول دل در سال ۱۹۶۵ در تگزاس آمریکا چشم به جهان گشود . پدر و مادرمایکل دوست داشتند او در رشته ی پزشکی تحصیل کند ، اما مایکل به کامپیوتر علاقه مند بود . داستان زندگی او می تواند الگوی خوبی برای جوانان باشد زیرا در سنین جوانی موفقیت های بسیاری کسب کرد و در حالی که از نظر مالی ضعیف بود توانست به یک کار آفرین موفق تبدیل شود .

داشتن ایده های خوب ، برنامه ریزی و تعهد برای رسیدن به هدف را می توان از مهمترین رموز موفقیت مایکل دل دانست . او از کودکی کار کرده و درامد خود را پس انداز می کرد ، به گونه ای که در ۱۶ سالگی پول کافی برای خرید یک ب.ام.و داشت . مایکل در ۱۹ سالگی برنامه ریزی کاملا مشخصی برای زندگی خود داشت و با کمک تلاش مستمر به آنچه که می خواست رسید . شاید تفاوت افراد موفق با دیگران در این باشد که می دانند از زندگی چه می خواهند و با داشتن یک هدف مشخص تلاش خود را برروی آن متمرکز می کنند .

زمانی که مایکل در سن ۱۵سالگی یک کامپیوتر از والدین خود هدیه گرفت ، متوجه علاقه شدید خود به کمپیوتر شد او به جای استفاده از کامپیوتر ، قطعات آن را از هم جدا کرده و به بررسی آن پرداخت . بدین ترتیب در سنین پایین مهارت و تسلط کامل در مونتاژ کامپیوتر به دست آورد و توانست  پول زیادی از این راه به دست آورد . او در دانشگاه کامپیوترها را براساس مشخصات درخواستی مشتری مونتاژ می کرد و مستقیما به مشتری می فروخت. در آن زمان دل با ارائه ی قیمت پایین و خدمات فنی خوب توانست از بسیاری از نمایندگی تعمیرات دل و نمایندگی های فروش سبقت بگیرد .

او به تدریج  توانست یک دفترکار کوچک بخرد و تعدادی نیرو استخدام کند . مایکل دل  در سال ۱۹۸۳ شرکت Dell Computer Corporation را تاسیس کرد . در سال ۱۹۹۲ زمانی که مایکل دل فقط ۲۷ سال داشت ، شرکت دل به فهرست پانصد کمپانی برتر دنیا پیوست .  از جمله دیگر نوآوری های دل این بود که شرکت او، نخستین شرکتی بود که کامپیوتر را به‌صورت اینترنتی می‌فروخت.  یکی دیگر از فعالیت های مایکل دل ، مشارکت در امور خیریه بود . دل و همسرش، سوزان، در سال ۱۹۹۹  بنیاد Michael and Susan Dell را تاسیس کردند . این موسسه بر روی مسائل مربوط به کودکان تمرکز داشت .

نمایندگی مجاز تعمیرات دل

نمایندگی مجاز تعمیرات دل یک مرکز جامع و کامل است که به صورت تخصصی در حوزه محصولات دل فعالیت می کند. نمایندگی تعمیرات دل در بخش های متعدد و مختلفی راه اندازی شده است. هر بخش مجهز به ابزار و تجهیزاتی مدرن و پیشرفته است که تضمین کننده کیفیت خدمات رسانی نمایندگی مجاز تعمیرات دل است. در نمایندگی تعمیرات دل ، تعمیرکاران و تکنسین های بسیار ماهر و مجربی فعالیت دارند که هر کدام در حوزه کاری خود سال ها تجربه مفید و کاربردی دارند.

واحد های تعمیرات دل به این دلیل از هم جدا و مستقل هستند تا تعمیرکاران و تکنسین ها در مسیر اجرای تعمیرات تمرکز بیشتری داشته باشند و بتوانند با دقت عیب یابی کنند و مسیر تعمیر و ترمیم را در پیش بگیرند. نمایندگی تعمیرات دل به آرشیوی مجهز از لوازم جانبی اصل و اورجینال نیز دسترسی دارد که مسیر تعویض را امن و ایمن ساخته است.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ دل

لپ تاپ یک نمونه رایج و بسیار شناخته شده از محصولات کمپانی دل است. در نمایندگی تعمیر لپ تاپ دل همه انواع لپ تاپ های دل از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. تعمیرکاران و تکنسین های نمایندگی تعمیرات دل هر کدام در حوزه کاری خود تجربه فراوانی دارند. به دلیل آنالیز و واکاوی مدل های مختلفی از لپ تاپ های دل، به خوبی با ساختار درونی آنها آشنا هستند و می توانند تمام ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری را ریشه یابی و برطرف سازند. دسترسی به آرشیوی مجهز از قطعات جانبی امکان تعویض با کیفیت قطعات مختلف را در نمایندگی تعمیرات دل فراهم کرده است.

نمایندگی تعمیر آل این وان دل

آل این وان یک نمونه دیگر از محصولات کمپانی دل است. این محصول از ساختاری منحصر و پیچیده برخوردار است. برای تعمیر آن حتما باید از نمایندگی تعمیر آل این وان دل کمک بگیرید. زیرا این نمایندگی به صورت تخصصی و انحصاری در حوزه آل این وان فعالیت دارد. تمام بخش های نرم افزاری و سخت افزاری این محصول خاص از کمپانی دل توسط تکنسین ها و تعمیرکاران خبره و ماهر مورد بررسی قرار می گیرد. پس از انجام ارزیابی های کلی و عیب یابی دقیق، مسیر تعمیر و ترمیم انتخاب و اجرا می شود. رفع مشکلات مدار SOUND، تعمیر مدار LAN، ترمیم مدار RTC، رفع مشکلات مدار CLOCK، رفع مشکلات مدار تامین کننده ولتاژ CPU، تعمیر هارد دیسک ( مکانیکی و الکترونیکی )، رفع بدسکتور  و … از جمله خدمات نمایندگی تعمیرات دل است.

نمایندگی تعمیر کامپیوتر دل

کامپیوتر نمونه ای دیگر از محصولات دل است. یکی از مهم ترین مباحث در تعمیر کامپیوتر دل، شناخت قطعات این دستگاه است. تعمیرکار باید قطعاتی که در تعمیر درست این محصول اهمیت دارند، به خوبی بشناسد و در مورد آنها اطلاعات کامل داشته باشد. خدمات نمایندگی تعمیرات دل طیف وسیعی از سرویس ها را شامل می شود. این خدمات از حوزه نرم افزار شروع می شود و تا ریز ترین بخش های سخت افزاری ادامه دارد. در بخش نرم افزاری به کمک تکنسین ها و کارشناسان آی تی تمامی آنچه که کامپیوتر دل از لحاظ نرم افزاری نیاز دارد، تامین می شود.

این نرم افزار ها شامل نرم افزار های پایه، سیستمیک، کاربردی و … است. در بخش سخت افزار نیز آرشیوی مجهز از قطعات اورجینال سخت افزاری کامپیوتر دل در اختیار است. در نمایندگی تعمیرات دل هیچ گونه محدودیتی برای تعویض و تعمیر سخت افزاری کامپیوتر دل وجود ندارد، زیرا تمام تجهیزات لازم فراهم است. تمامی این سرویس ها همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است.

نمایندگی تعمیر پروژکتور دل

نمایندگی تعمیر پروژکتور دل حل مشکلات کوچک و بزرگ این دستگاه را بر عهده می گیرد. امروزه پروژکتور دل در بسیاری از مراکز علمی- آموزشی و تحقیاتی- پژوهشی مورد استفاده قرار می گیرد و کارایی بسیار بالایی در انتقال داده و درک مفهوم دارد، به همین دلیل تعمیر و سرویس آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در نمایندگی تعمیرات دل صفر تا صد مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این محصول مورد بررسی و عیب یابی قرار می گیرد و با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی برطرف می شود.

ویژگی های مدیریتی و ماموریت شرکت دل

دل معتقد است که  می‌خواهد موفق‌ترین شرکت رایانه‌ای در جهان در ارائه ی  بهترین تجربه‌ها به مشتریان باشد . به این منظور این شرکت از الگوی بی‌واسطه بهره می گیرد  که نماد و ویژگی کسب و کار «دل» است و به‌معنای حذف گامهای غیرضروری می باشد. مایکل دل این الگو را حتی در ساختار سازمان خود پیاده کرده و معتقد است پسندیده نیست که معاونان مدیرعامل یا مدیران بخشها تنها با همتایان خود در تماس باشند. یک ساختار خشک مانع جریان روان اطلاعات می‌شود. دل  سیستم مدیریتی خاص خود را دارد که به صورت  مدل مستقیم (direct model) یک انقلاب در مدیریت است. اساس این مدل عبارت است از نزدیک‌ماندن به مشتری و بهبود مستمر و پایدار. مزایای سیستم  مدیریتی دل  عبارتند از :

  • ارتباط مستمر با مشتری .
  • دسترسی مشتری به فناوری های  روز.
  • عرضه ی آخرین فناوری ها.
  • عرضه انبوه کالا مطابق دلخواه مشتری.
  • رسیدن منفعت و مزایای نوآوری به مشتری .

مدل مستقیم مدیریتی دل براساس پنج اصل ساده است که عبارتند از :

  • باقی ماندن در کنار مشتری
  • پاسخگویی به مشتری
  • توانمند ساختن مشتری با ارائه ی آن چه مشتری می خواهد
  • عرضه ی فناوری مناسب برای مشتری
  • کاهش هزینه ها با استفاده از هزینه های مستمر

شرکت دل ارزش های مشخصی برای خود تعریف کرده است که عبارتند از :

  • صداقت در برخورد با مشتری
  • اعتماد به یکدیگر و به ذی‌ نفعان
  • درست انجام‌دادن کار در عین رعایت ادب .
  • قضاوت درست و فکر کردن قبل از انجام کار .
  • احترام به یکدیگر و رعایت انصاف در ارتباطات .
  • انجام دادن کارها به شیوه ی درست و گزارش‌کردن کار نادرست .
  • مسئولیت‌پذیری و تعهد

بنگاه های برتر جهانی

یکی از مشخصات منحصر به فرد عصر جدید ، رشد سریع و بهت آور شرکت های کوچک و رقابت آن ها با بنگاه ها و شرکت های بزرگ است . شرکت دل یکی از این نمونه ها است که با سرمایه ی  هزار دلار و به دست یک جوان نوزده ساله تاسیس شد .این شرکت  با ایده های خوب و برنامه ریزی متمرکز پیشرفت کرد و توانست به سکوهای برتر جهانی دست یابد . مایکل دل توانست با کمک ایده ی خوب ، قیمت مناسب ، کیفیت بالا ، حذف واسطه ها و… جایگاه خود را به بالاترین رتبه ها ارتقا دهد و به یک  شرکت جهانی و بزرگ تبدیل شود .

به گونه ای که هشت سال بعد از تاسیس به عنوان یکی از پانصد شرکت برتر جهانی معرفی شد و سپس در رده ی پنج فروشنده ی برتر جهان قرار گرفت . «دل» اولین رایانه کیفی (NOTE BOOK) را  در سال ۱۹۸۹ عرضه کرد. در سال های پایانی قرن بیست ،  فروش اینترنتی شرکت به ۵۰میلیون دلار رسید . شرکت «دل» به‌سرعت فعالیت خود را به خارج از آمریکا نیز گسترش یافت  و اکنون در بیش از ۱۵۰ کشور جهان به فعالیت مشغول است.

شرکت دل ، سود رساندن به مشتری را مهمترین اصل خود می داند . این اصل مبتنی بر کاهش هزینه ی فناوری  است و این امر در صورت دسترسی به فناوری اطلاعات امکان می یابد . این فناوری انعطاف پذیری و انرژی را برای مشتریان در پی دارد .  در سال ۲۰۰۵، شاهد موفقیت های چشم گیری در شرکت دل بودیم .  درآمد شرکت در این سال به ۵۶ میلیارد دلاررسید که سود خالص آن  بیش از ۱۰ میلیارد دلار بود .  به این ترتیب ، رتبه ی  شرکت درآمریکا و در بین  ۵۰۰ شرکت برتربه رتبه ی  ۲۸ و درجهان در  بین ۵۰۰ شرکت برتر جهانی به مکان ۸۴ رسید .

مدیریت فروش از نگاه مایکل دل

مدیریت مایکل دل بر اساس فروش مستقیم بود که کاهش هزینه ها و افزایش رضایت مشتری را درپی داشت .اصول مدیریتی که مایکل دل به آن معتقد است عبارتند از :

  • مدیر عامل باید رک باشد و به راحتی حق مطلب را ادا کند تا کارکنان بدون شک و تردید بر طبق آن عمل کنند .
  • غرور خود را کنار بگذارد و نقاط ضعف خود را بپذیرد .
  • مسئولیت پذیری از دیگر نکات مهم مدیریتی است . یک مدیر باید سریعاً به مشکل موجود اعتراف و با آن برخورد مناسب بکند و هرگز آن را توجیه نکند.
  • کیفیت خوب و سود بالا ، هر دو باید مورد توجه مدیر قرار بگیرند زیرا هر دوی این عوامل تاثیر مستقیم در موفقیت دارند .
  • یک مدیر نباید پس از به دست آوردن موفقیت دچار غرور و سرمستی شود . این امر ممکن است تاثیرات منفی روی کارکنان و در نهایت عملکرد کلی شرکت داشته باشد .
  • مایکل دل معتقد است : بیشتر باید نگران منافع یک شرکت باشید تا آبروی آن . به عنوان مثال مایکل دل ؛طرح دکه های تجارت الکترونیکی در فروشگاههای زنجیره ای «سی ارز» (SEARS) را درحالی که تنها ۴ دکه ی آن، راه اندازی شده بود متوقف کرد .

تغییر استراتژی دل

مایکل دل در سال ۱۳۹۰ اعلام کرد که شرکت او یک شرکت تولید کننده ی رایانه ی شخصی نیست . وی شرکت خود را یک شرکت سازنده ی رایانه های سرور و سخت افزارهای ذخیره اطلاعات عنوان کرد . با توجه به کاهش تدریجی استفاده از رایانه های شخصی و جایگزین شدن گوشی های هوشمند و تبلت ها ، شرکت دل  تولید محصولاتی از این دست را آغاز کرد . شرکت دل در ۲۴ آگوست ،  اولین گوشی هوشمند خود را ساخت .   به نظر می رسید که محصولات این شرکت ملال آور هستند و تولید آن ها با انتقادات بسیاری همراه بود . زیرا در بازارهای پر از تنوع تلفن هوشمند ،این گوشی ها به سختی می توانستند جایی برای خود پیدا کنند .

دلیل این که چرا دل چشم برتوانایی های خود در تولید کامپیوتر و سرور بسته و در جهت تغییر استراتژی های خود تلاش می کند چندان مشخص نیست . مدتی است که شرکت دل توسط HP به عقب رانده شده است . محصولات «دل» کیفیت و ویژگی خاصی نسبت به سایر محصولات ، ندارند و این شرکت خدمات بهتری را ارائه نمی‌کند . این دلایل کافی است که این شرکت نتواند رشد چشمگیری که  در سال ۲۰۰۰ در اختیار داشت حفظ کند . مشکل این جاست که ؛ این شرکت محصول منحصر به فردی تولید نکرده و به تولید محصولاتی پرداخته  که شرکت های دیگر قبل از دل به بازار عرضه کرده اند . به عنوان مثال دلیل استقبال از محصولات شرکت اپل ، نوآوری های موجود در این محصولات بوده است  .

«دی» (مسئول معاونت مرکزی  ماک در امور نوآوری تکنولوژیکی وارتون) معتقد است : دل باید تمرکز خود را برروی عوامل بیرونی  بیشتر کند و برای رسیدن به اهداف خود ، رهایی از وسواس در مورد کارآیی داخل شرکت و تمرکز بر عوامل بیرونی را مورد توجه قرار دهد . نشست و برخواست با مشتریان ، بررسی عملکرد رقبا و … می تواند شرکت دل و یا شرکت هایی نظیر این شرکت را در رسیدن به اهدافشان یاری کند .

نمایندگی رسمی دل

نمایندگی رسمی دل درگاهی امن و ایمن است که با نظارت مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات دل خدمات و تسهیلاتی بسیار متنوع و کاربردی ارائه می دهد. این نمایندگی امکانات و تسهیلاتی بسیار مفید و منحصر برای کاربران خود تدارک دیده است که هر بخشی از نیاز های آنها را به صورت تخصصی و حرفه ای تامین می کند. در نمایندگی تعمیرات دل تمامی سرویس ها و خدمات همراه با ارائه ضمانت نامه های کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.