اشتراک گذاری

ارتقا کامپیوتر دل

اگر از کاربران کامپیوترهای نسبتاً قدیمیِ دل هستید و به دلایلی تصمیم به ارتقا دستگاه مورد استفاده‌تان گرفته‌اید، توصیه می‌شود پیش از اقدام به این کار، بایدها و نبایدهای ارتقا کامپیوتر دل را مدنظر قرار دهید. برای مثال آیا امکان ارتقا تمامی قطعات کامپیوتر وجود دارد و در این باره محدودیتی شامل دستگاه نمی شود؟ دیگر آنکه این کار تا چه میزان برای دستگاه شما ضروری است و آیا بهسازی عملکرد دستگاه راه دیگری جز ارتقا ندارد؟ در این مقاله برآنیم تا پاسخگوی برخی از رایج‌ترین پرسش‌های شما کاربران گرامی درباره بایدها و نبایدهای ارتقا کامپیوتر Dell باشیم. اگر شما نیز قصد این کار را دارید، توصیه می‌کنیم با مطالعه بخش‌های آتی و سایر مقالات موجود در وب‌سایت‌های معتبر اطلاعات خود درباره ارتقا کامپیوتر دل، ویژگی ها، مزایا و معایب این کار را افزایش دهید.

ارتقا کامپیوتر دل

پیش از ارتقا کامپیوتر دل به این نکات توجه کنید

عموم کاربران تنها به دو دلیل تصمیم به ارتقا کامپیوتر دل می‌گیرند؛ دلیل نخست کند شدن سرعت کامپیوتر است و دلیل دوم عدم پاسخگویی کامپیوتر به نرم افزار اجرا شده است. در صورتی که شما نیز به خاطر یکی از دو دلیل ذکر شده تصمیم به این کار گرفته‌اید، توصیه ما آن است که موارد درج شده در بخش زیر را مدنظر قرار دهید.

توجه به آنتی‌ویروس دستگاه

از پیش ارتقا کامپیوتر دل آنتی ویروس نصب شده در دستگاه را چک نمایید. برخی از آنتی‌ویروس‌ها به شدت سرعت دستگاه را پایین می‌آورند.

افزایش رم

ارتقای رم کامپیوتر به سریع تر اجرا شدن برنامه‌ها و سرعت بالا سوئیچینگ کمک خواهد کرد. با ارتقا کامپیوتر دل در بخش رم، ظرفیت بیشتری برای داده‌ها وجود خواهد داشت. اما قضیه به این سادگی‌ها هم نیست. زیرا رم باید با سیستم سازگاری کامل داشته باشد. در ارتقا رم باید به این نکته توجه داشته باشید که رم در همکاری با پردازنده است که در سرعت تأثیر دارد. برای مثال اگر ۱ گیگابایت رم دارید. می توانید با خرید یک رم ۱ گیگابایتی دیگر سرعت خود را کمی بهبود بخشید ولی اگر ۲ گیگ یا ۳ گیگ رم دارید بهتر است کمی ذهنتان را مشغول پردازنده کنید.

افزایش رم کامپیوتر دل

پاک کردن نرم افزارهای اضافی

یکی از علل رایج کاهش سرعت کامپیوترها، وجود نرم افزارهای اضافی بر روی دستگاه است. بنابراین توصیه می‌شود نرم افزارهای نصب شده بر روی دستگاه‌تان را مجدداً ارزیابی کرده و آنها را الک کنید! برای این کار بهتر است به قسمت پاک کردن برنامه های کنترل پنل نگاهی بیندازید. نصب یک پاک‌کننده برنامه حرفه ای نظیر Advanced uninstaller pro نیز می‌تواند به شما کمک کند.

نوع کاربری

 پیش از ارتقا کامپیوتر دل تکلیف خود را با نوع کاربری مشخص کنید. آیا کامپیوتر خود را برای بازی می‌خواهید؟ برای کار با نرم افزار‌های مهندسی از آن استفاده می‌کنید؟ و یا نرم افزارهای گرافیکی در آن اجرا می‌کنید؟ تعیین نوع کاربری‌تان با دستگاه، نقش بسزایی در ارتقا دستگاه (و اینکه کدام بخش از کامپیوتر می‌بایست تعویض گردد) دارد.

توجه به برنامه‌های کامپیوتر

پیش از تصمیم به ارتقا کامپیوتر دل به این موضوع توجه کنید که آیا استانداردهای کار با این دستگاه را رعایت می‌کنید؟ طبیعی است کامپیوتری که هم کار فوتوشاپ انجام دهد، هم پخش آهنگ، و هم جستجوی چندین صفحه وب، سرعت پایینی خواهد داشت و کاربر را به دردسر خواهد انداخت.

برای ارتقا کامپیوتر دل به این نکات توجه نمایید

ارتقا هارد دیسک (Hard Disk)

سومین گزینه جهت ارتقا کامپیوتر دل، هارد دیسک است. در صورتی که فضای کامیپوتر دل شما مناسب نیست، بهتر است که هارد خود را با یک هارد ظرفیت بالا عوض کنید. عدم برخورداری هارد کامپیوتر از یک ظرفیت مناسب نه تنها ذخیره اطلاعات را با مشکل مواجه می‌کند بلکه بر عملکرد کامپیوتر نیز تاثیر منفی می گذارد. میزان حافظه خالی برای دستگاه معمولا ۱۰ گیگابایت است. در ارتقا هارد توصیه می‌شود همیشه از هاردهایی با ظرفیت بالاتر استفاده نمایید. برای مثال اگر هارد شما از نوع ۵۴۰۰ RPM است جهت ارتقا، از هارد ۷۲۰۰ RPM استفاده نمایید. البته برترین گزینه برای این کار استفاده از هارد های SSD و یا Solid State Drive است.

هارد دیسک هیبریدی

برای آن دسته از کاربرانی که در ارتقا کامپیوتر دل شان امکان استفاده از هارد SSD را ندارند پیشنهاد ما استفاده از از هاردهای هیبریدی است. هاردهای هیبریدی تلفیقی از هارد های SSD و هارد دیسک‌های معمولی هستند.

ارتقا رم کامپیوتر (RAM)

قدیمی‌ترین روشی که می‌توانید جهت ارتقا کامپیوتر دل استفاده کنید، اضافه کردن رم است.. هزینه این کار به نسبت کم است و نیاز به تخصص چندانی ندارد.

ارتقا کارت گرافیک (Graphics Card)

اگر با کامپیوتر خود بازی و یا کارهای گرافیکی نمی کنید شاید حتی نیازی به ارتقای کارت گرافیک نباشد. بد نیست بدانید که اگر کارت گرافیک شما از نوع اشتراکی است، ارتقا با کارت گرافیک اختصاصی تاثیر بسزایی بر سرعت و کارایی سیستم شما خواهد داشت. می توانید کارایی کارت های گرافیک اختصاصی با کارت گرافیک فعلی خود را در gpu.userbenchmark.com چک کنید.

ارتقا پردازنده (Processor)

این مورد از ارتقا کامپیوتر دل، هزینه بالاتری در قیاس با سایر موارد می‌طلبد. مهمترین نکته‌ای که در ارتقا پردازنده باید به آن توجه کرد آن است که آیا این کار -یعنی ارتقا پردازنده- در افزایش کارایی و عملکرد کامپیوتر موثر خواهد بود یا خیر؟ به عبارتی دیگر ارتقا پردازنده لزوما ارتقا کارایی کامپیوتر را در پی نخواهد داشت. ارتقا پردازنده تنها زمانی ارزش دارد که به یک پردازنده چند رده بالاتر ارتقا بدهید. البته ارتقا کامپیوتر دل به این شکل، هزینه بالایی می‌طلبد زیرا گاه کاربر را ناچار به تعویض مادربرد می‌کند؛ که این موضوع ممکن است نیاز به خرید رم جدید را نیز در پی داشته باشد. حتی اگر مادربرد با پردازنده جدید سازگار باشد ممکن است نیاز به آپدیت بایوس (BIOS) داشته باشید تا بدون مشکل با آن کار کند. در کل اگر کندی سیستم شما از پردازنده است شاید بهتر باشد از نوع یک سیستم جدید بخرید.

تعمیرات کامپیوتر دل

تعمیر کامپیوتر دل در این مرکز با استفاده از تجهیزاتی انجام می‌پذیرد که بالاترین سطح هماهنگی و سازگاری را با این محصول را دارا هستند؛ بهره‌مندی این مرکز از چنین تجهیزاتی سبب گشته تا کارشناسان حاضر در آن بتوانند ضمن کیفیت‌بخشی به تعمیرات انجام شده، سرعت ارائه خدمات را نیز ارتقا بخشند. شما کاربران گرامی می توانید در صورت نیاز به تخصصی ترین خدمات این حوزه  نظی ارتقا کامپیوتر دل به مرکز تعمیر کامپیوتر دل مراجعه نموده و یا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت درخواست خود مبنی بر نیاز اعزام کارشناس تعمیر کامپیوتر دل به محل را ثبت نمایید.

نمایندگی دل

نمایندگی دل ارائه دهنده تمامی خدمات مرتبط با فروش و تعمیر دستگاه‌های تولید شده در کمپانی دل اعم از کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، مادربرد، سرور، چاپگر و … است. شما کاربران گرامی می‌توانید با مراجعه به واحدهای تخصصی تعمیرات دل هر محصول در نمایندگی دل از خدمات تخصصی مرتبط با آن بهره‌مند گردید. خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی دل شما را از مراجعه به دیگر مراکز بی نیاز ساخته و تمامی خدمات ضروری و بایسته را به شما ارائه می‌کند.