اشتراک گذاری

خاموش نشدن لپ تاپ دل

خاموش نشدن لپ تاپ دل یکی از مشکلاتی است که در واحد تعمیر لپ تاپ دل به صورت دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. منظور از خاموش نشدن لپ تاپ دل ، shut downنشدن این دستگاه است. در حالی که کاربر گزینه شات دان را می فشارد، صفحه و مانیتور لپ تاپ خاموش می شود، اما هارد دیسک و فن ها روشن می مانند و همچنان کار می کنند یا در حالت آماده به کار هستند. معمولا در این شرایط تا دکمه پاور را به مدت 20 ثانیه نگه نداریم، سیستم خاموش نخواهد شد. در نمایندگی دل و در بخش تعمیرات دل، به کمک تعمیرکاران واحد تعمیر لپ تاپ دل این مشکل بررسی و برطرف خواهد شد.

خاموش نشدن لپ تاپ دل

دلیل خاموش نشدن لپ تاپ دل

خاموش نشدن لپ تاپ دل بیشتر در لپ تاپ هایی اتفاق می افتد که ویندوز 8 ، 8.1 و 10 دارند. کارشناسان واحد تعمیر لپ تاپ دل، به دلیل مواجه مکرر با این اختلال به این نتیجه رسیده اند که مشکل خاموش نشدن لپ تاپ دل عموما مربوط به وجود ویژگی Hybrid Shutdown است. Hybrid Shutdown با هدف افزایش سرعت خاموشی سیستم در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما گاهی خراب می شود و باعث می شود که Windows خاموش نشود. برای رفع این مشکل باید Hybrid Shutdown را غیر فعال کنیم. دلیل خاموش نشدن لپ تاپ دل در windows 10 و windows 8.1 و windows 8 غالبا مربوط به این موضوع است، زیرا این ورژن از ویندوز ها به سیستم Hybrid Shutdown مجهز هستند.

چگونه خاموش نشدن لپ تاپ دل را حل کنیم؟

چاره این است که برای جلوگیری از بروز مشکل خاموش نشدن لپ تاپ دل، Hybrid Shutdown را غیر فعال کنیم. البته اگر از ویندوز های فوق استفاده می کنید. در غیر این صورت برای بررسی های بیشتر از واحد تعمیر لپ تاپ دل کمک بخواهید. برای غیر فعال کردن سیستم Hybrid Shutdown ( Hybrid Shutdown که خراب و از کار افتاده است) دو روش وجود دارد؛ Command Prompt و Control Panel.

غیر فعال کردن سیستم Hybrid Shutdown به کمک Command Prompt

روش اول:

کلید های Window + X را همزمان بفشارید یا روی start راست کلیک کنید تا پنجره مربوط به start باز شود؛ سپس روی گزینه Command Prompt Admin کلیک کنید. اگر در این قسمت سوالی پرسیده شد، گزینه yes را بزنید.

بعد از باز شدن پنجره CMD به صورت Admin ، دستور powercfg –h off را تایپ کنید تا ویژگی Hybrid Shutdown را غیر فعال کند.

روش دوم:

برای رفع مشکل خاموش نشدن لپ تاپ دل، روی آیکون Cortana(دستیار صوتی جدید ویندوز ۱۰) کلیک کنید؛ سپس cmd را تایپ کنید. وقتی پنجره Command Prompt باز شد، کلید های CTR+SHIFT نگه دارید و روی Command Prompt کلیک کنید و آن را به صورت Admin اجرا کنید و سپس دستور bcdedit /set disabledynamictick را وارد کنید.

غیر فعال کردن سیستم Hybrid Shutdown به کمک Control Panel

  • Run را اجرا کنید. برای این کار کلید های Win+R را همزمان بفشارید و سپس control.exe /name Microsoft.PowerOptions را در آن تایپ کنید.
  • در پنجره power option روی گزینه change plane settings کلیک کنید و در پنجره edit plan settings روی گزینه change advance power option کلیک کنید.
  • در پنجره باز شده با نام power option روی گزینه sleep کلیک کرده و سپس روی گزینه allow hybrid sleep کلیک کنید و در نهایتا روی گزینه setting کلیک کنید و سپس روی گزینه on کلیک کنید، دلیل خاموش نشدن لپ تاپ دل می تواند on بودن یا روشن بودن این گزینه باشد؛ آن را off کنید. در نهایت سیستم را ری استارت کنید.

نمایندگی مجاز دل

نمایندگی مجاز دل درگاهی مطمئن و مورد وثوق است که امکانات و تسهیلات فراوانی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در این نمایندگی می توانید صفر تا صد خدمات در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات دل را با بهترین و بالاترین کیفیت دریافت کنید. تمام این خدمات همراه با تضمین کیفیت کتبی است. از آنجا که کمپانی دل یک کمپانی فعال و متخصص در تولید انواع سیستم های رایانه ای است، در نمایندگی مجاز دل تمام محصولات این کمپانی حمایت و پشتیبانی می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با نمایندگی مجاز دل تماس بگیرید.