اشتراک گذاری

رم لپ تاپ دل

تمامی اطلاعات ورودی در لپ تاپ در بخش رم این دستگاه بازنویسی می شود. به همین دلیل آسیب دیدگی رم دستگاه نگرانی های بسیاری را برای کاربر ایجاد می کند. در صورتی که تعمیر رم لپ تاپ امکان پذیر نباشد لازم است برای حفظ کیفیت و کارایی دستگاه نسبت به تعویض رم لپ تاپ دل اقدام کنید. به یاد داشته باشید قطعات لپ تاپ بسیار به یکدیگر نزدیک بوده و تحت تاثیر کوچکترین ناهماهنگی دچار مشکل می شوند. به همین دلیل در صورتی که هر قسمت از دستگاه دچار آسیب و اختلال شد، لازم است به نیروی متخصص و حرفه ای مراجعه کرده و تعمیرات آن و یا تعویض این قطعه را انجام دهید. افراد غیر حرفه ای به دلیل عدم بهره مندی از تجربه ی کافی به درستی تعمیر و تعویض رم لپ تاپ دل را اعمال نکرده و دستگاه را با مشکلات جدی تری رو به رو می کنند. برای آشنایی بیشتر با رم لپ تاپ در ادامه نحوه ی عملکرد این قطعه را بررسی می کنیم.

مراحل تعویض رم لپ تاپ دل

مراحل تعویض رم لپ تاپ دل به ترتیب زیر می باشد:

  1. لپ تاپ دل را خاموش کنید و آداپتور برق را از آن جدا کنید.
  2. باتری لپ تاپ را از دستگاه جدا کنید.
  3. از قسمت پشتی لپ تاپ دل، قاب آن را باز کنید.
  4. رم را از لپ تاپ بیرون بیاورید.
  5. رم جدید را در لپ تاپ دل نصب کنید.
  6.  قاب ماژول رم را ببندید و پیچ آن‌ را سفت کنید.
  7. باتری لپ تاپ را به آن وصل کنید و دستگاه را روشن نمایید.
رم لپ تاپ دل

عملکرد رم لپ تاپ دل

جالب است بدانید کلیه ی اطلاعات ورودی لپ تاپ قبل از آنکه در دستگاه ذخیره شوند در قسمت رم پردازش می شوند.  اگر حروف ابتدایی عبارت Random Access Memory را کنار هم بگذارید، کلمه ram ساخته می شود. معنای این عبارت حافظه تصادفی می باشد. قطعات تشکیل دهنده ی رم لپ تاپ تعدادی تراشه حافظه می باشد که می توان داده های ورودی را با سرعت بسیار بالا بر روی آن نوشت و یا مجددا بازنویسی کرد. البته جالب است بدانید حافظه ی رم تنها اطلاعات را پردازش کرده و همانند هارد ذخیره نمی کند؛ به عبارت واضح تر، اطلاعات فقط تا زمانی که تراشه روشن و فعال باشد روی رم باقی می مانند.

حالا تصور کنید که حافظه این بخش پر شده و یا به هر دلیلی رم نتواند کار خود را به درستی انجام دهد.  در صورت آسیب دیدگی این بخش از دستگاه، سرعت سیستم تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده و برنامه ها به درستی عمل نمی کنند. در این شرایط لازم است تعویض رم لپ تاپ دل با یک رم جدید و با ظرفیت بالاتر انجام شود.

چه مقدار رم برای لپ تاپ مناسب است؟

یکی از مشکلاتی که کاربران در هنگام تعویض رم لپ تاپ دل با آن مواجه می شوند، انتخاب ظرفیت رم می باشد. بسیاری از کاربران به خوبی نمی دانند که چه میزان حافظه رم برای لپ تاپ مناسب تر است. باید بگوییم که به دلیل تفاوتی که بین سیستم های مختلف لپ تاپ وجود دارد، امکان تعیین یک میزان مشخص برای حافظه وجود ندارد. در واقع این مساله بستگی به نیاز شما و کار هایی که با لپ تاپ خود انجام می دهید دارد.

به طور کلی هرچه میزان حافظه رم بالاتر باشد، لپ تاپ شما عملکرد بهتری در پردازش ها خواهد داشت. برای انتخاب مقدار رم مناسب برای لپ تاپ لازم است در قدم اول به نوع کاربری خود از دستگاه توجه داشته باشید. انجام کار های اداری، وبگردی در اینترنت، پخش فیلم و موسیقی، ویرایش تصاویر و گیمینگ، اصلی ترین فعالیت هایی هستند که شما ممکن است با لپ تاپ خود انجام دهید. به یاد داشته باشید انتخاب رم برای یک لپ تاپ با کاربری گیمینگ با انتخاب برای لپ تاپ با کاربری اداری متفاوت است. لپ تاپ های اداری نسبت به لپ تاپ های گیمینگ به میزان رم کمتری نیاز دارند.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ ‌تاپ در راستای رفاه بیشتر مشتریان انواع خدمات تعمیرات نر افزاری و تعمیرات سخت افزاری لپ تاپ را ارائه می کند.  دسترسی این واحد به مجهز ترین امکانات سبب شده تا تعمیرات لپ تاپ در واحد تعمیر لپ تاپ در بالاترین سطح کیفی انجام شود. کلیه ی خدمات ارائه شده در واحد تعمیر لپ تاپ توسط متخصصان حرفه ای ارائه می شود.

این کارشناسان، به واسطه ی تسلط کامل بر قطعات مختلف لپ ‌تاپ، قادر به عیب یابی و تعمیر تخصصی آنها می باشند. لازم به ذکر است که اگر در طول مراحل تعمیر لپ ‌تاپ نیاز به تعویض قطعه ای باشد، در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ تنها از نمونه های اورجینال استفاده می گردد. کلیه ی خدمات و قطعات تعویض شده در نمایندگی تعمیر لپ تاپ برای کاربران تضمین می شود.

نمایندگی دل در تهران

نمایندگی دل در تهران با هدف ارائه ی خدماتی کاربردی به کاربران، تعمیرات و فروش انواع محصولات این کمپانی را ارائه می کند. توجه ویژه به اصول تکریم مشتری موجب شده که نمایندگی dell، از محبوبیت بسیاری در بین کاربران و سایر همکاران برخوردار باشد. لازم به ذکر است که کلیه ی محصولات کمپانی دل اعم از انواع کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و … در این نمایندگی رسمی دل همراه با گارانتی و به صورت اورجینال به فروش می رسند. یکی از نمایندگی های تحت حمایت مرکز سخت افزار ایران نمایندگی تعمیرات دل در تهران می باشد.