اشتراک گذاری

فن لپ تاپ دل

فن لپ تاپ به دلیل نقش مهمی که در خنک‌سازی و تنظیم دمای قطعات لپ تاپ دارد، در صورت خرابی می‌بایست در اسرع وقت تعمیر شود. بی‌توجهی به تعمیر فن لپ تاپ و یا تأخیر در انجام این کار، سبب می‌گردد تا گرمای تولید شده توسط لپ تاپ به سایر قطعات این دستگاه آسیب زده و خرابی‌های زیادی به بار آید. خرابی فن لپ تاپ، معمولا با علائمی چون صدا دادن فن لپ تاپ ، افزایش دمای لپ تاپ و مواردی از این دست همراه خواهد بود. از همین رو توصیه می‌شود در صورت مشاهده چنین علائمی، لپ تاپ خود را جهت بررسی عملکرد فن به یکی از مراکز معتبر حوزه ی تعمیرات لپ تاپ تحویل دهید. لپ تاپ های باکیفیت کمپانی دل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ممکن است نیاز به تعمیرات فن لپ تاپ دل در استفاده ی چند ساله از این تجهیزات شکل گیرد.

مرکز تعمیرات لپ تاپ دل کادری متخصص و کارآمد از برترین کارشناسان و مهندسان این حوزه را به کار گرفته تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید هرگونه عیب و نقص موجود در لپ‌ تاپ خود –نظیر خرابی فن لپ تاپ دل – را رفع نمایید و از مراجعه به مراکز بی اعتبار بی‌نیاز گردید.لازم به ذکر است که تمامی قطعاتی که در حین تعمیر ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند –برای مثال فن لپ تاپ دل- با قطعات اصل و اورجینال جایگزین می‌گردند تا آسیبی به کیفیت عملکرد دستگاه وارد نشود.

فن لپ تاپ دل

انواع فن لپ تاپ دل

لپ تاپ ها چند نوع فن دارند که هریک کار خاصی انجام می دهد. فن دمنده، یکی از انواع فن لپ تاپ دل و دیگر برندهاست که جریان هوای خنک را وارد لپ تاپ می کند تا اجزا و قطعات آن خنک شوند. نوع دیگر، فن مکنده است که هوای داغ ایجاد شده در لپ تاپ را از هیت سینک روی cpu به خارج هدایت می کند. نکته جالب اینجاست که فن مکنده به کمک خمیر سیلیکون لپ تاپ کار می کند و ضمن هدایت هوای داغ به هیت سینک، آن را از  داخل لپ تاپ خارج می نماید.

تعمیر فن لپ تاپ دل

  • نخستین راهکار توصیه شده توسط کارشناسان تعمیر فن لپ تاپ دل، جهت رفع صدا دادن فن استفاده از فن خنک کننده مجزا است. این راهکار به ویژه در زمانی که دستگاه به دلیل اجرای برنامه های سنگین (نظیر بازی هایی با گرافیک بالا و…) پردازش های بالاتری را انجام می دهد، پیشنهاد می گردد.
  • دومین راهکار جهت رفع صدا دادن و تعمیر فن لپ تاپ Dell، متوقف کردن پردازش هاست. گرمایی که توسط CPU حین اجرا و باز کردن برنامه ها ایجاد می شود، مهم ترین منبع برای افزایش دمای لپ تاپ می باشد. به علاوه پردازش‌هایی که در پس زمینه برنامه ها انجام می شوند نیز به این افزایش دما کمک می کنند. با بستن برنامه های غیرضروری و جلوگیری از پردازش آن ها می توان به کاهش دمای لپ تاپ کمک کرد و از کار کردن بیش از حد فن در آن جلوگیری نمود. برای این کار آدرس زیر را دنبال کنید:

System Configuration → Start → Run → msconfig → OK → Startup

در نهایت تب Startup را انتخاب کنید و برنامه‌هایی که می‌خواهید بلافاصله بعد از بوت شدن کامپیوتر پردازش آن‌ها  شروع شود را برگزینید.

  • سومین راهکار جهت رفع صدا دادن فن لپ تاپ دل تمیز کردن فن و گردگیری اصولی آن است. برای این کار نیاز به دقت و ظرافت بالا و آشنایی کامل با قطعات و اجزا لپ تاپ دارید. از این رو توصیه می شود برای انجام این کار به یک مرکز تعمیر فن لپ تاپ مراجعه نمایید.
  • اگر تمایل دارید که فن موجود در دستگاه شما کاملاً بی صدا باشد، می توانید از نرم افزار های کنترل سرعت فن استفاده کنید. این نرم افزار سرعت فن صدا را به صورت همزمان تنظیم می کند. با این که این روش بهترین ایده برای کاهش صدای فن لپ تاپ دل نیست، اما می توانید نرم افزاری نظیر speed fan را دانلود کنید و سرعت فن لپ تاپ خود را کنترل نمایید.
  • پنجمین راهکار توصیه شده توسط کارشناسان جهت خلاصی از صدای زیاد فن لپ تاپ dell، استفاده از خمیر سیلیکون است. همان طور که می دانید زمانی که دمای سی پی یو بالاست، عملکرد فن پایین آمده و فن لپتاپ بیشتر از هر وقت دیگری به صدا در خواهد آمد. بنابراین بهتر است در زمان اجرای بازی های کامپیوتری و یا نرم افزار های رندرینگ و گرافیکی مانند فتوشاپ و CAD از خمیر سیلیکون استفاده کنید. برخی از کارشناسان استفاده از این خمیر اجباری می دانند.

چگونه بدانیم که فن لپ تاپ آسیب دیده است؟

بسیار مهم است که به موقع متوجه آسیب دیدگی فن لپ تاپ دل یا هر برند دیگری شده و در زمان مناسب، این قطعه را ترمیم یا تعویض نمایید. به این ترتیب با تعمیر فن و یا در صورت نیاز تعویض این قطعه، از خرابی و آسیب دیدگی دیگر قطعات لپ تاپ جلوگیری می کنید. خاموش شدن خود به خود لپ تاپ، سر و صدای غیر عادی فن، داغ کردن لپ تاپ به میزان غیر عادی و خنک نشدن آن و شنیده شدن صدای تق تق از سیستم در حین کار، همگی علائم و نشانه های خرابی فن هستند. به محض مشاهده هریک از این علائم و تکرار آنها برای ترمیم یا تعویض فن، به یک مرکز معتبر تعمیر لپ تاپ دل مراجعه کنید.

پاکسازی فن لپ تاپ دل را جدی بگیرید

نخستین گام در تعمیر و تعویض فن لپ تاپ دل، کسب اطمینان از خرابی آن است! به عبارتی دیگر، بسیاری از اشکالات پیش آمده در فن ها نه به دلیل خرابی این قطعه بلکه به دلیل کثیفی و آلودگی بیش از حد آن است. بنابراین از تمیزی و پاک بودن فن  مطمئن گردید. توجه نمایید که بسته به میزان آلودگی محیط، هر از چندگاهی گردگیری و پاک کردن آن انجام شود (به ویژه اگر CPU لپ تاپ شما از نوع گران قیمتی است).

عدم توجه به گردگیری و پاکسازی فن لپ تاپ دل، پایین آمدن دور فن CPU، بالا رفتن دمای CPU و در نهایت کاهش کارایی سیستم را در پی خواهد داشت. خرابی های پیش آمده در فن لپ تاپ عموماً قابل رفع است و کارشناسان می توانند با اندک دستکاری تعمیر و تعویض فن لپ تاپ را به سرانجام برسانند.

فن لپ تاپ دل

تعویض فن لپ تاپ Dell

پارت  تعمیر و تعویض فن لپ تاپ دل یکی از پارت های فعال و مجزای نمایندگی تعمیرات دل است که تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این بخش را به متقاضیان ارائه می دهد. تشخیص تخصصی امکان تعمیر فن لپ تاپ دل تحت نظر کارشناسان ماهر این مرکز تعیین شده و به صاحب دستگاه اعلام می گردد. تلاش کارشناسان ما آن است که حتی‌الامکان قطعه معیوب تعمیر شود تا هزینه های بازیابی کاهش یابد. اما در شرایطی که فن به طور کامل خراب شده باشد و امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، تعویض فن لپ تاپ دل با نمونه ی اورجینال مشابه شکل می گیرد.

نمایندگی مجاز دل

نمایندگی مجاز دل خدمات تخصصی مرتبط با محصولات دل را در پارت‌های متعددی به کاربران ارائه می دارد. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Dell منحصر به سرویسی خاص نیست و کلیه خدمات فروش و تعمیرات سخت افزاری-نرم افزاری مرتبط با محصولات این برند را شامل می گردد. فروش انواع محصولات دل، تعمیرات سخت افزاری محصولات دل، تعمیرات نرم افزاری محصولات دل، ارائه مشاوره های تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی و … برخی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی دل است. وجه اشتراک تمامی خدمات مذکور، پیاده سازی آنها توسط مجرب ترین و خبره ترین کارشناسان در یک فضای کاملاً حرفه ای است.

شما کاربران گرامی می‌توانید اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول را در سایر صفحات وبسایت دنبال نمایید.

محصولات دل
سوالات متداول دل
اخبار دل
مقالات دل