اشتراک گذاری

همه چیز درباره اکسپرس کارت لپ تاپ

اکسپرس کارت یا همان Express Card در اوایل سال 2003 توسط موسسه‌ی PCMCIA معرفی شد. این اسلات هم‌اکنون در اغلب لپ تاپ ها قابل مشاهده است. این اسلات به دلیل سرعت بالا، ولتاژ مصرفی کم‌تر وکارآمدی بیش‌تر جایگزین PC Cardها شده است. این اسلات برای اتصال به مادربورد از یکی از دو پورت USB یا PCI Express استفاده می‌کند. در حال حاضر از این اسلات‌ها و کارت‌های سازگار تنها دو نوع وارد بازار شده است.

  1. نوع نخست این اسلات به شکل L بوده و عرض آن همانند PC Card ها 54 میلی‌متر است. قطر این کارت 5 میلی‌متر است. این مدل در قیاس با مدل دیگر پخش گرمای بیشتری دارد و سبب خنک شدن کارت و کارکرد آن خواهد شد. امروز اغلب سازندگان لپ تاپ از این مدل اکسپرس کارت استفاده می‌کنند.
  2. نوع دوم به شکل مستطیل بوده و عرض آن 34 میلی‌متر می‌باشد. قطر این کارت نیز همچون مدل پیشین 5 میلی‌متر است. این مدل کارت سایز کوچکتری در قیاس با کارت‌ 54 میلی‌متری دارد. فضای بیش‌تری برای قرار گرفتن قطعات دارند.
اکسپرس کارت لپ تاپ

روش کار اکسپرس کارت لپ تاپ

اکسپرس کارت لپ تاپ بر خلاف PC Card‌ها که از روش موازی برای انتقال داده به مادربورد استفاده می‌کنند، به صورت سری به مادربورد متصل می‌شوند. اکسپرس کارت لپ تاپ به وسیله‌ی دو پورت USB یا PCI Express به مادربرد متصل می‌شود و سرعت انتقال داده در هر روش به ترتیب 400Mbit/s و 2.5 Gbit/s است.  نکته شایان ذکر در باب اکسپرس کارت لپ تاپ آن است که به دلیل برخورداری از قابلیت Hot Plugging به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون خاموش کردن سیستم، در هر زمان که قصد داشته باشد کارت را وارد یا خارج کند.

مزیت اکسپرس کارت در مقایسه با PC کارت

  • اکسپرس کارت ها به درایور نیازی ندارند و بلافاصله پس از اتصال به دستگاه آماده به کار می‌گردند.
  • کارت‌های مختلف بر روی لپ‌تاپ‌های مختلف کار می‌کند.
  • این فناوری در مقایسه با PC Card‌ها کوچک‌تر است و وزن کم‌تری نیز دارد.
  • اکسپرس کارت به دلیل استفاده از ارتباط سریالی کارایی بیشتری دارد.
  • این فناوری میزان انرژی مصرفی کمی دارد.

نکاتی چند درباره اکسپرس کارت لپ تاپ

اکسپرس کارت لپ تاپ برای وصل کردن بیشتر دستگاههای جانبی الزامی است، و می تواند از هر کانال PCI Express استفاده کند. کاربرد این فناوری بیشتر اتصال سخت افزارهای پیچیده نظیر سخت افزار صوتی، NIC، CAC، Ethernet، Tuner TV ها، SSD، کارت گرافیک PCI Express و نیز اتصال دستگاههای مجهز به پورت USB، FireWire یا پورتهای eSATA است. این درگاه همه ی سیستم های مجهز به پورتهای فوق را به شکل دستگاههای جانبی مجهز به ExpressCard به کامپیوتر وصل می کند. رابط Express Card 34/54 (دو اندازه متفاوت این رابط) آخرین نسخه های این رابط بودند؛ اما نسخه های اولیه این کارت PC cards یا PCMCIA cards نامیده می شدند.

نمایندگی لپ تاپ دل

نمایندگی لپ تاپ دل ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با این دستگاه اعم از تعمیر، بهسازی، فروش، ترمیم، بازیابی اطلاعات، تعویض قطعات و … است. متقاضیان هر یک از سرویس های مذکور می توانند پس از حضور در این مرکز و مراجعه به پارت مربوطه، خدمات تخصصی مورد نظر خود را دریافت نمایند. جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات و پیاده‌سازی استانداردهای جهانی، تمامی تعمیرات انجام شده در نمایندگی لپ تاپ دل می‌بایست پس از اتمام کار، به تأیید کارشناسان فنی این مرکز برسد.

کارشناسان فنی نمایندگی تعمیرات دل، پس از انجام تست‌های اولیه و اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه، آن را برای تحویل به مشتری آماده و بسته‌بندی می‌کنند. در غیر اینصورت، -یعنی در صورت بروز اشکال مجدد در دستگاه،- کالا مجدداً به بخش فنی ارجاع داده خواهد شد.

 ویژگی قابل توجه نمایندگی دل ضمانت و گارانتی تمامی خدماتی است که توسط کارشناسان این مجموعه ارائه می‌گردد؛ مدیریت این مرکز به دلیل اطمینان از مهارت و دانش تخصصی کادر فنی خویش، تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ دل را – چه در بخش فروش و چه در بخش تعمیر- گارانتی و ضمانت نموده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.

اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر