اشتراک گذاری

ریست کردن لپ تاپ دل

دلایل بسیاری ممکن است کاربران لپ تاپ های دل را ناچار به ریست دستگاه کند. پایین آمدن سرعت لپ تاپ و کند شدن آن، درست عمل نکردن برنامه‌ها، نفوذ ویروس به دستگاه، نصب ناخواسته بدافزار و مواردی از این دست برخی از دلایلی هستند که ممکن است کاربران را ناچار به ریست کردن لپ تاپ دل نمایند. فرآیندی که می‌بایست جهت بازگرداندن لپ تاپ دل به تنظیمات کارخانه یا همان ریست فکتوری (factory reset) انجام شود چندان پیچیده نیست و با اندک تغییراتی در تنظیمات دستگاه قابل انجام است. باید توجه داشت که ریست کردن لپ تاپ دل در هر مدل ممکن است با مدل دیگر متفاوت باشد اما به طور کلی این کار در تمامی لپ تاپ ها مراحل مشابهی را نیاز دارد. در صورتی که شما نیز از کاربران لپ تاپ های دل هستید و به هر دلیل تصمیم به ریست کردن لپ تاپ دل خود گرفته‌اید می‌توانید با دنبال کردن مراحل درج شده در بخش‌های آتی این کار را انجام دهید.

پیش از ریست کردن لپ تاپ دل به این نکته توجه نمایید

ریست کردن لپ تاپ دل نیز همچون ریست سایر دستگاه‌های الکترونیکی سبب از دست رفتن پاره‌ای از اطلاعات و داده‌های ذخیره شده در دستگاه می‌گردد. از این رو اکیداً توصیه می‌شود که پیش از اقدام به این کار از داده‌های مهم موجود در دستگاه خود یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و آنها را در دستگاه دیگری ذخیره نمایید. این کار به ویژه می‌بایست در مورد اطلاعاتی که در درایو C لپ تاپ تان ذخیره شده‌اند، انجام شود. بی‌توجهی به این مسئله سبب از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده در درایو C خواهد شد.

آموزش ریست کردن لپ تاپ دل

شما کاربران گرامی می‌توانید با اجراب دستورالعمل های ارائه شده در بخش زیر فرآیند ریست کردن لپ تاپ دل خود را به انجام برسانید در صورت مواجهه با هر گونه اشکال می‌توانید به مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ دل مراجعه کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. (نکته: پیش از اقدام به این کار از داده ها و اطلاعات ذخیره شده در دستگاه خود بکاپ و نسخه پشتیبان تهیه نمایید).

  • سیستم خود را Restart یا همان روشن و خاموش نمایید.
  • پس از بعد از روشن شدن دستگاه و به محض نمایش لوگوی Dell، کلید F8 را فشار دهید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا به منوی Boot انتقال داده شوید.
  • در این مرحله از ریست کردن لپ تاپ دل نیاز است تا با استفاده از کلید‌های جهت‌نما، Selection را روی گزینه Repair Your Computer واقع در منوی Advanced Boot Options هدایت کنید.
  • پس از انجام مرحله فوق کلید Enter را فشار دهید و زبان موردنظرتان را انتخاب کنید و روی Next کلیک نمایید.
  • در این مرحله وارد بخش Administrative User شوید و روی Ok کلیک نمایید.
  • در ادامه روی گزینه Dell Factory Image Restore کلیک نمایید.
  • در پنجره Dell Factory Image Restore، گزینه Next را انتخاب کنید و پس از فعال کردن تیک گزینه Yes, reformat the hard drive and restore system software to factory conditions، مجدداً Next را انتخاب کنید.
  • با طی مرحله فوق ریست کردن لپ تاپ دل شما انجام خواهد شد و دستگاه شما به تنظیمات اولیه و کارخانه‌ای خود بازخواهد گشت. در پایان گزینه Finish را انتخاب کنید و کامپیوتر را مجدداً ریستارت (روشن و خاموش) نمایید.

تعمیر لپ تاپ در تهران

خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ در تهران منحصر به سرویسی خاص نیست و کلیه تعمیرات سخت افزاری، نرم افزاری، ریکاوری اطلاعات، ارتقاء لپ تاپ و … را شامل می‌گردد. سرویس لپ تاپ و انواع بوردهای الکترونیکی در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ با تجهیزاتی پیشرفته و مدرن چون  BGA Machine Ersa 550، Clean Room، PC3000،TEXAS INSTRUMENTS EV 2300  و دیگر تجهیزات تعمیر و لحیم‌کاری روز جهان به صورت تخصصی و صد در صد تضمینی انجام می‌گیرد. مهندسان حاضر در مرکز تعمیر لپ تاپ در تهران، عیوب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لپ‌تاپ‌ها را به گونه‌ای رفع می‌سازند که احتمال بازگشت عیب پس از تعمیر به حداقل میزان ممکن می‌رسد. برخی از تخصصی ترین سرویس های تعمیر و تعویض قطعات که توسط کارشناسان مرکز تعمیرات لپ تاپ در تهران انجام می پذیرد عبارت است از: تعمیر کیبورد لپ تاپ، تعمیر لولای لپ تاپ ، تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ، تعمیر هارد لپ تاپ، تعمیر فن لپ تاپ، تعمیر قاب لپ تاپ، تعمیر بلندگوی لپ تاپ، تعمیرات دیسک لپ تاپ، تعمیرات باتری لپ تاپ، سرویس های مرتبط با ریست کردن لپ تاپ دل، تعمیرات کارت گرافیک لپ تاپ  و … .

نمایندگی دل

نمایندگی دل خدمات تخصصی مرتبط با محصولات دل را در پارت‌های متعددی به کاربران ارائه می دارد. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Dell منحصر به سرویسی خاص نیست و کلیه خدمات فروش و تعمیرات سخت افزاری-نرم افزاری مرتبط با محصولات این برند را شامل می گردد. فروش انواع محصولات دل، تعمیرات سخت افزاری محصولات دل، تعمیرات نرم افزاری محصولات دل، ارائه مشاوره های تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی و … برخی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی مجاز دل است. وجه اشتراک تمامی خدمات مذکور، پیاده سازی آنها توسط مجرب ترین و خبره ترین کارشناسان در یک فضای کاملاً حرفه ای است.