اشتراک گذاری

ری استارت شدن کامپیوتر

چرا کامپیوتر ری استارت می شود؟ سوالی است که بسیاری از کاربران کامپیوتر دل با آن مواجه می شوند. موارد بسیاری می تواند در پاسخ به این پرسش مطرح شود. از خرابی های عمیق سخت افزاری گرفته تا یک مشکل سطحی نرم افزاری، هرکدام به نوعی در ریست شدن سیستم نقش دارند. در این مطلب ما ضمن بررسی هر دو گروه دلایل، راه حل های کاربردی را مطرح می کنیم که با اجرایی کردن آنها، شاهد رفع مشکل ری استارت شدن سیستم در اغلب و تعمیر کامپیوتر موارد خواهید بود. همکاران ما در نمایندگی دل نیز آمادگی این را دارند که در صورت بروز چنین اختلالی، اقدامات تعمیری لازم را در بالاترین سطح تخصصی انجام دهند. با ما همراه باشید تا دلایل این که کامپیوتر ری استارت می شود را به دایره اطلاعات خود اضافه کنید.

ری استارت شدن کامپیوتر

دلایل ری استارت شدن کامپیوتر

به طور کلی کامپیوتر ری استارت می شود، چون یا برنامه ها و ویندوز مشکل دارد، یا قطعات سخت افزاری آن دچار نواقص جدی شده اند. در زیر به شرح کامل هریک از دلایل ذکر شده برای ری استارت شدن کامپیوتر دل می پردازیم:

دلایل سخت افزاری

مشکلات بخش سخت افزار نیز می تواند دلیلی باشد برای این مساله که کامپیوتر ری استارت می شود. گرم شدن بیش از حد cpu، ضعف یا وجود مشکل در عملکرد پاور، مشکلات مادربرد (گرم شدن بیش از حد مادربرد)، داغ شدن کارت گرافیک، تکان خوردن شدید کامپیوتر و مادربرد و موارد مشابه، عمده دلایل سخت افزاری ری استارت شدن کامپیوتر به شمار می روند. توجه داشته باشید که تشخیص صحیح این دلایل، تنها از عهده افرادی بر می آید که تجربه و مهارت کافی در تعمیرات کامپیوتر داشته باشند و با جزئیات قطعات این دستگاه کاملا آشنا باشند.

دلایل نرم افزاری

در بخش تنظیمات سیستم عامل ویندوز که کامپیوتر دل از آن پشتیبانی می کند، بخشی وجود دارد که به موجب آن، در صورت بروز خطا در سیستم، کامپیوتر ریست می شود. این گونه خطاها اغلب در اثر ویروسی شدن سیستم، نصب نادرست درایوهای مادربرد، کارت گرافیک، مودم و … در سیستم، نصب برنامه ها به صورت ناقص، استفاده دو برنامه از منبعی مشترک در ویندوز، وجود برنامه های قدیمی در ویندوز و مواردی از این دست به وجود می آیند. در واقع این ویژگی، به نوعی از سیستم در مقابل آسیب های جدی تر جلوگیری می کند.

کامپیوتر ری استارت می شود، راه حل مشکل

اگر به صورت مکرر مشاهده کردید که کامپیوتر ری استارت می شود، لازم است از یک تعمیرکار زبده در حوزه تعمیرات رایانه کمک بگیرید تا راهنمایی ها و راه حل های لازم را به شما ارائه دهند. در زیر، به برخی از راه حل های رایج برای رفع مشکل ری استارت شدن کامپیوتر دل اشاره می کنیم:

  • دریچه کیس خود را باز نگاه دارید و یا کولر یا پنکه ای را در اطراف خود روشن کنید. همچنین با نصب یک فن اضافی در داخل کیس، می توانید سیستم را خنک کرده و به این ترتیب، مشکل ری استارت شدن آن را برطرف نمایید.
  •  با مراجعه به بایوس سیستم دل خود، نحوه عملکرد فن سی پی یو را بررسی نمایید. اگر دمای این قطعه بالا بود، به منزله خرابی فن بوده و باید اقدام به تعمیر فن کامپیوتر دل خود نمایید.
  • همانطور که گفتیم، گاهی به این دلیل کامپیوتر ری استارت می شود که ویروس یا نرم افزار مخربی وارد سیستم شده و تنظیمات ویندوز را مختل کرده است. از این رو با نصب یک آنتی ویروس قوی و ویروس کشی سیستم، شاهد درفع مشکل ری استارت شدن آن خواهید بود.

تعمیرات کامپیوتر دل

برای تعمیرات کامپیوتر دل در این نمایندگی، واحدی مجزا در نظر گرفته شده است. این واحد، به آخرین تجهیزات و ابزارآلات تعمیری روز دنیا مجهز بوده و کارشناسان مجربی در آن فعالیت می کنند. از این رو خدمات و سرویس های تعمیر انواع مدل های رایانه دل در این واحد به صورت تخصصی به کاربران ارائه می شود. نکته قابل ذکر اینکه چنانچه در روند تعمیرات کامپیوتر دل نیاز به تعویض قطعات باشد، همکاران ما از قطعات یدکی اورجینال استفاده می کنند. چنانچه مشاهده کردید که کامپیوتر ری استارت می شود، می توانید به نمایندگی دل مراجعه کرده و خدمات لازم را دریافت نمایید.

واحدهای تعمیرات دل

تخصص حرف اول را در واحدهای تعمیرات دل می زند. همکاران ما در این واحدها همگی کارشناسان دوره دیده ای هستند که سالها در زمینه تعمیر محصولات دل فعالیت کرده اند. تجربه و مهارت بالای این افراد، امکان بررسی موشکافانه دستگاه معیوب را به آنها داده است. عملیات تعمیر در این مجموعه با استفاده از تجهیزات درجه یک و مدرن صورت می گیرد. نکته قابل ذکر این است که بررسی و تعمیر هریک از محصولات دل، در واحد مخصوص به همان محصول انجام می شود. این کار، موجب افزایش تمرکز تعمیرکاران و در نتیجه ارائه خدمات با کیفیت تر در واحدهای تعمیرات دل شده است.

نمایندگی دل

نمایندگی دل ، به عنوان مرکز رسمی ارائه خدمات مربوط به محصولات این شرکت می باشد. فعالیت به صورت مجاز و قانونی، یکی از مهم ترین ویژگی های این نمایندگی به شمار می رود. در صورتی که نیاز به خرید هریک از تولیدات کمپانی dell داشته و یا برای رفع مشکلات محصول خود به مشکل برخوردید، می توانید از طریق نمایندگی رسمی و مجاز دل، خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید. همکاران ما در این مرکز، آماده خدمات رسانی به شما کاربران گرامی در زمینه فروش، تعمیر و خدمات پس از فروش انواع مدل های کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی، تبلت و تجهیزات جانبی دل می باشند.

در صورت تمایل، می توانید به این قسمت مراجعه کرده و از آخرین اخبار و مقالات تکنولوژی بهره مند شوید.