اشتراک گذاری

کارت شبکه لپ تاپ دل

در میان قطعات ریز و درشت تعیبه شده در بدنه لپ تاپ دل، کارت شبکه از آن دست قطعاتی است که صحت عملکرد آن به ویژه برای کاربران امروزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که کاربران امروزی، بلافاصله پس از روشن کردن لپ تاپ به اولین چیزی که احتیاج پیدا می‌کنند، اینترنت است؛ و اتصال به اینترنت جز از طریق کارت شبکه لپ تاپ امکان‌پذیر نیست. همین موضوع سبب شده تا کارت شبکه لپ تاپ دل، و البته سایر لپ تاپها، حیاتی‌ترین جزء در اتصال کاربر لپ تاپ به دنیای اینترنت گردد.

بد نیست بدانید که از نظر ساختاری کارت شبکه، لزوماً نباید یک کیت یا بورد فیزیکی باشد؛ این قطعه می‌تواند به صورت آنبورد On Board یعنی قسمتی از مادربورد و شامل یک یا دو چیپ، مقاومت، خازن و به عنوان کنترلر شبکه سیستم باشد. خوشبختانه بروز خرابی در کارت شبکه لپ تاپ دل، با اندک دستکاری در قطعات دستگاه و تنظیمات آن، قابل رفع است مگر آنکه خرابی پیش آمده حاد و شدید باشد.

کارت شبکه لپ تاپ دل

تعمیر کارت شبکه لپ تاپ دل

اصولاً کارت شبکه لپ تاپ دل چیزی برای خراب شدن ندارد. اشکالات پیش آمده در این بخش معمولاً یا به دلیل بروز خطا در اتصالات و یا به دلیل وجود ایراد در سیستم عامل دستگاه است. در این بخش ضمن اشاره به برخی اشکالات مرتبط با کارت شبکه لپ تاپ و بررسی آنها، راهکارهایی جهت رفع و تعمیر آنها ارائه خواهد شد.

ظاهر نشدن کارت شبکه بی‌سیم در لپ‌تاپ دل: در صورتی که با مراجعه به بخش مدیریت قطعات سخت افزاری (device Manager) کارت شبکه لپ تاپ دل نمایش داده نمی‌شود، این موضوع احتمالاً به دلیل آن است که لپ تاپ فاقد کارت شبکه است. این مسئله (اظهار بخش مدیریت لپ تاپ مبنی بر نبود کارت شبکه در لپ تاپ) به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که برخی از آنها عبارتند از:

1. قطع کارت شبکه بی‌سیم از مادربرد:

عدم شناسایی کارت شبکه لپ تاپ دل ممکن است به دلیل اکسیده شدن نقاط اتصال کارت شبکه بی‌سیم با مادر برد و در نهایت قطع ارتباط میان آن‌ها اتفاق افتاده باشد. در چنین شرایطی می‌بایست کارت بی‌سیم را از محل خود خارج کرده و برای تمیز کردن نقاط تماس کارت شبکه با مادربرد اقدام کرد.

2. خرابی نرم افزار شبکه:

برای رفع این اشکال در وهله نخست نرم‌افزار راه‌انداز کارت شبکه بی‌سیم را حذف نمایید و مجدداً آن را نصب کنید. در صورتی که مشکل کارت شبکه لپ تاپ دل رفع نشد، سیستم عامل لپ‌تاپ را فرمت کرده و مجدداً درایور کارت شبکه را نصب نمایید.

3. خرابی کارت شبکه:

در صورتی که راهکارهای ارائه شده در سطور فوق پاسخگو نبود، می‌بایست جهت تعویض کارت شبکه لپ تاپ دل اقدام کرد.

4. خرابی مادربرد:

گاه اشکال پیش آمده در کارت شبکه لپ تاپ دل، به دلیل خرابی مادربرد است. در این وضعیت توصیه می‌شود مادربرد تعمیر و یا تعویض گردد. البته کارشناسان تعمیر لپ تاپ دل توصیه می‌شود به جای تعویض مادربرد، از یک کارت wi-fi روی شکاف PCMCIA استفاده نمایید.

نصب درایور کارت شبکه لپ تاپ دل

لپ تاپ ها همچون سایر دستگاه‌های سخت افزاری دیگر، جهت برقراری ارتباط با نرم افزار نیاز به درایور دارند. اگر کارت شبکه لپ تاپ دل شما کار نمی‌کند این احتمال وجود دارد که درایور آن حذف یا دچار مشکل شده باشد. در صورت اطمینان از این مسئله میتوانید اشکال پیش امده را با بروزرسانی درایور کارت شبکه رفع کنید. (نکته: بدیهی است که در صورت خرابی کارت شبکه لپ تاپ دل امکان دسترسی به اینترنت جهت بروزرسانی درایور کارت شبکه لپ تاپ وجود ندارد.

در این شرایط، باید درایور مربوطه را از طریق دستگاه دیگری دانلود کنید و توسط یک فلش یا سی دی به دستگاه مورد نظرتان انتقال دهید). روش پیشنهادی ما برای این کار استفاده از ابزار Driver Updater است که می‌تواند نسخه‌های به روز را حتی وقتی دستگاه خاموش است دریافت کند. این برنامه را بر روی دستگاهی که درایور را برای آن احتیاج دارید، نصب کنید و سپس اطلاعات را در یک فایل ذخیره کنید. در ادامه فایل به دست آمده را در همان برنامه Driver Updater در یک لپ تاپ سالم اجرا کنید. سپس درایور مورد نظر را دانلود کنید و به لپ تاپی که دچار مشکل شده است، انتقال دهید.

تعویض کارت شبکه لپ تاپ دل

کارشناسان ما در مرکز تعویض و تعمیر کارت شبکه لپ تاپ دل پس از عیب یابی صحیح و کارشناسانه و بررسی تخصصی این بخش از دستگاه، امکان تعویض و یا تعمیر آن را با شما در میان خواهند گذاشت و در ادامه پس از کسب اجازه از شما، اقدامات مورد نیاز را بر روی دستگاه پیاده می سازند. در هر حال، آنچه که شما در پایان دریافت خواهید کرد، دستگاهی سالم و بی عیب و نقص است.

کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز از جمله سرویس های مرتبط با تعمیر و تعویض کارت شبکه لپ تاپ دل مشمول گارانتی و ضمانت است. در صورتی که امکان جابجایی و انتقال دستگاه به تعمیرگاه مرکزی دل را ندارید می توانید از سرویس تعمیر لپ تاپ دل در محل استفاده نمایید. در این سرویس، کارشناسان ما خود در محل حضور یافته و اشکالات ایجاد شده در دستگاه شما را مرتفع می سازند.

نمایندگی مجاز دل

نمایندگی مجاز دل ارائه دهنده کلیه خدمات و سرویس های مورد نیاز به کاربران دستگاه های دل، در سه حوزه فروش، تعمیرات و آموزش تعمیرات دل می باشد. متخصصان و کارشناسان تعمیر در نمایندگی رسمی دل به دلیل بهره‌مندی از سال‌ها سابقه و در اختیار داشتن به‌روزترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم قادر به رفع و حل تمامی ایرادات و مشکلاتی هستند که در محصولات این شرکت پدید آمده‌اند.

نمایندگی مجاز دل در جهت تحقق اهداف مشتری‌مداری خود، مجموعه‌ای از زبده‌ترین متخصصان را گرد هم آورده است تا با ارائه‌ای ممتاز در زمینه‌ی خدمات پس از فروش، رضایت مشتریان خود را کسب کند. این شرکت همگام با جوامع پیشرفته‌ی دنیا بر ضرورت مدیریت گارانتی و خدمات پس از فروش تأکید ویژه‌ای دارد و سرویس ها و خدمات ارائه شده در مجموعه خویش را گارانتی و ضمانت نموده است.