اشتراک گذاری

کم نور شدن تبلت؛ دلایل و راهکارها

کم نور شدن تبلت دل و دیگر برندها معمولا ناشی از بروز یک مشکل نرم افزاری است و به ندرت پیش می آید که مسئله سخت افزاری باشد. با این حال نمی توان احتمال خرابی قطعات را به طور کامل نادیده گرفت. در این شرایط نور صفحه کم شده و حتی ممکن است محتوا دیده نشود و عملا نتوان با تبلت کار کرد.

در ادامه این مقاله، ضمن بررسی دلایل کم نور شدن تبلت، روش هایی را برای برطرف کردن این مشکل به شما ارائه می دهیم. در عین حال می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و یا خدمات تخصصی در این زمینه، با نمایندگی دل در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید تا کارشناسان تعمیرات تبلت دل، شما را راهنمایی کنند.

کم نور شدن تبلت

مهم ترین دلایل کم نور شدن تبلت

دلیل اصلی کاهش نور نمایشگر تبلت، به هم ریختن تنظیمات است. گاهی نور ال سی دی تبلت بسیار کم است و عملا نمی توان از آن استفاده کرد؛ بنابراین پیش از هرکاری، اول تنظیمات را چک کنید. فعال بودن حالت صرفه جویی هم می تواند موجب کاهش نور نمایشگر تبلت و موبایل شود.

اگر به تازگی برنامه جدیدی نصب کرده اید و پس از آن شاهد کم نور شدن تبلت بوده اید، احتمالا برنامه نصب شده ایراد داشته و یا حتی ویروسی بوده است. برخی از ویروس ها هم می توانند مشکلاتی را در نور تبلت ایجاد کنند. دلیل دیگر کاهش نور تبلت، پر بودن ظرفیت حافظه است. اگر مطمئن هستید که هیچ کدام از این مشکلات در تبلت شما وجود ندارد، احتمالا افت نور صفحه ناشی از خرابی قطعات است.

راه حل های کاهش نور تبلت

اصلاح تنظیمات روشنایی صفحه

اگر متوجه شدید که نور نمایشگر تبلت شما کاهش پیدا کرده است، اول سری به تنظیمات زده و در صورت نیاز، تنظیمات نور صفحه را اصلاح کنید. اول باید مطمئن شوید که حالت صرفه جویی فعال نیست. پس از آن برنامه power را باز کرده و از بین گزینه های موجود، گزینه Tools را انتخاب کنید. صفحه جدیدی باز می شود که باید در آن تب protective glasses  را باز کرده و گزینه به نمایش درآمده در این تب را روی حالت Enable قرار دهید. در صورتی که مشکل کم نور شدن تبلت با این کار برطرف نشد، راهکارهای بعدی را امتحان کنید.

خالی کردن حافظه

گاهی باید برای حل مشکل کاهش نور نمایشگر تبلت، حافظه دستگاه را خالی کنید. بدین منظور فایل ها و اپ هایی را که چندان نیازی به آنها ندارید پاک کنید و اطلاعات خود را به یک حافظه جانبی (فلش، هارد و …) و یا لپ تاپ یا کامپیوتر انتقال دهید. پر بودن حافظه ممکن است مشکلات نرم افزاری در تبلت ایجاد کند که یکی از آنها کاهش نور است.

آپدیت کردن سیستم عامل

یکی دیگر از راه حل ها برای برطرف کردن مشکل کم نور شدن تبلت دل و دیگر برندها، بروز رسانی سیستم عامل است. با این کار سیستم و تنظیمات آن بروز شده و احتمالا نور صفحه هم به صورت عادی تنظیم می شود. البته بهتر است پس از پایان عملیات بروز رسانی، تبلت را ریست کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد.

ریست فکتوری کردن تبلت

در نهایت اگر هیچ یک روش هایی که تا اینجا معرفی کردیم در رفع مشکل کم نور شدن تبلت موثر نبودند، باید دستگاه را ریست فکتوری کنید. بدین منظور باید وارد منوی تنظیمات شده و گزینه ریست فکتوری را پیدا کنید. سپس مطابق با دستورالعمل های ارائه شده مراحل را اجرا کنید تا دستگاه به تنظیمات کارخانه بازنشانی شود. نکته مهم این که با ریست فکتوری، تمامی اطلاعات تبلت پاک می شوند و تنظیمات هم به حالت پیش فرض بازمی گردند. پیش از فکتوری ریست کردن تبلت، حتما از اطلاعاتی که مد نظر دارید، بکاپ بگیرید.