اشتراک گذاری

یو اس بی کامپیوتر دل

یو اس بی USB یکی از درگاه‌های مهم و پر کاربرد در کامپیوترهاست که بروز خرابی در آن ممکن است به دلایل متعددی روی دهد. خرابی این بخش از دستگاه عموماً با نمایش پیغامی با این عنوان USB device not recognized به کاربر گزارش داده می‌شود. خوشبختانه غالب اشکالات پیش آمده در USB کامپیوتر بدون نیاز به حضور در مراکز تعمیر و با اندک دستکاری توسط کاربر، قابل رفع است.

در صورت بروز اشکال در یو اس بی کامپیوتر دل ساده ترین راه حل آن است که سیستم را کلاً خاموش کرده و از پریز خارج کنید. سپس دکمه پاور را چند بار فشرده تا برق سیستم تخلیه شود. در واقع اینکار باعث می شود که قطعات سخت افزاری از ابتدا شناسایی شوند. در صورتی که این اقدام ساده، اشکال پیش آمده را رفع نکرد می‌توانید از سایر راهکارهای ارائه شده در بخش‌های زیر استفاده نمایید.

یو اس بی کامپیوتر دل

تعمیر یو اس بی کامپیوتر دل

برای تعمیر یو اس بی کامپیوتر دل روش‌های متعددی وجود دارد که در این بخش به برخی از کارامدترین آنها اشاره خواهد شد. در صورت استفاده از راه‌حل‌های ارائه شده در بخش زیر و تداوم اشکال پیش آمده توصیه می‌شود به نمایندگی دل در تهران مراجعه نمایید تا سرویس‌های تخصصی مورد نیاز بر روی دستگاه شما اِعمال گردد. در صورتی که امکان مراجعه به این مرکز را ندارید می‌توانید از سرویس کامپیوتر در محل استفاده نمایید. در این سرویس کارشناسان مرکز تعمیر کامپیوتر دل، خود در محل حضور یافته و تعمیرات مورد نیاز را بر روی دستگاه پیاده می‌سازند.

غیرفعال کردن درایور USB و نصب مجدد آن:

برای تعمیر یو اس بی کامپیوتر دل و رفع اشکال پیش آمده، وارد کنترل پنل شده و گزینه Device Manager را باز نمایید. در این مرحله، زیر مجموعه های USB را بررسی نمایید. وجود علامت زرد رنگ در این بخش بدین معناست که درایور USB دچار مشکل شده است. برای رفع ایراد پیش آمده بر روی این بخش، راست کلیک کرده و گزینه Uninstall را انتخاب نمایید. این کار سبب می‌گردد تا درایور از حالت نصب خارج شود.

پس از این کار سیستم کامپیوتر خود را خاموش و روشن نمایید. این کار سبب می‌گردد تا این قطعه شناسایی شده و درایور آن مجدداً نصب گردد. البته برای نصب درایورها می‌توان از نرم افزارهای نصب درایور نظیر سی‌دی‌های All Driver و Driver Pack solution استفاده کرد. این برنامه‌ها با اتصال به سرورهای بزرگ یا همان Big Server می توانند درایورهای مورد نظر برای سیستم شما را پیدا کرده و نصب کنند.

گردگیری و تمیز کردن پورت USB:

خرابی‌های پیش آمده در این بخش گاه با اندک گردگیری یو اس بی رفع می‌گردد. چرا که عدم شناسایی این قطعه ناشی از انباشت گردوغبار و آلودگی در این بخش است). در صورت اطمینان از آلودگی پورت یو اس بی، پورت را با الکل یا تینر فوری و مسواک خراب یا قلم‌مو تمیز کنید. پس از خشک شدن قاب فلزی آن را کمی فشار دهید تا تنگ شود و اتصال محکمی برقرار شود. در صورت بروز اشکال در روند گردگیری از دستکاری کامپیوتر خودداری کرده و جهت تعمیر یو اس بی کامپیوتر دل به مراکز مجاز مراجعه نمایید.

فعال نگه داشتن پورت های USB:

فعال نگه داشتن پورت های USB برای حل مشکل پیغام خطای USB Device Not Recognized یکی دیگر از روش‌های پیشنهاد شده جهت تعمیر یو اس بی کامپیوتر دل است. برای این کار مسیر زیر را در ویندوز طی کنید:

Control PanelAll Control Panel ItemsPower OptionsEdit Plan Settings

سپس بر روی Change advanced power setting کلیک کنید. از پنجره باز شده بخش USB Setting را باز کنید و در قسمت USB selective suspend settings بخش Plugged in (برای لپ تاپ On battery) را بر روی Disable قرار دهید و پنجره ها رو OK کنید. این کار کمک خواهد کرد تا از غیر فعال شدن موقت پورت های USB سیستم در هنگار کار با کامپیوتر و لپ تاپ و فعالیت هایی مثل hibernate،sleep و.. جلوگیری شود و احتمال اینکه سیستم در هنگام شروع کار هنوز Port یو اس بی را فعال نکرده باشد بسیار کم خواهد بود. (نکته: پس بعد از فعال کردن این گزینه، کامپیوتر خود را ریستارت و مجددا دستگاه USB خود را وصل و تست کنید).

تعمیر کامپیوتر دل

کاربرن کامپیوترهای دل می توانند با بروز هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه خویش، به مرکز تعمیرات کامپیوتر دل مراجعه و تخصصی ترین سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری –نظیر خدمات مرتبط با تعمیر یو اس بی کامپیوتر دل – را دریافت نمایند. مدیریت مرکز تعمیر کامپیوتر دل پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار متخصصان خود قرار داده ‌است تا کارشناسان این مجموعه بتوانند ضمن عیب یابی صحیح دستگاه، برترین راهکار جهت رفع اشکالات پیش آمده را برگزینند و رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود را کسب نمایند. مرکز تعمیرات کامپیوتر Dell یکی از مجموعه های پیشرو در ارائه خدمات مرتبط با تعمیر، بهبود، بهسازی و ارتقاء کامپیوترهای دل است که تمامی پارامترهای لازم این حوزه را پیاده ساخته و ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات است.

نمایندگی دل در تهران

نمایندگی دل در تهران در راستای ارائه خدمات مورد نیاز به دارندگان دستگاه های این برند، تخصصی ترین واحد تعمیرات محصولات دل را، با تیمی از باتجربه ترین مهندسان و کارشناسان تعمیر راه اندازی نموده است. کارشناسان حاضر در نمایندگی دل در تهران با بهره گیری از سال ها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات دل را با قطعات اورجینال و مناسب ترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهند. خدمات ارائه شده در نمایندگی Dell منحصر به حوزه تعمیرات نیست و سرویس‌های مرتبط با فروش را نیز شامل می‌گردد. سرویس‌های فروش محصولات دل با در نمایندگی فروش دل ارائه می‌گردد.