اشتراک گذاری

تعمیر فن آل این وان دل

فن‌های بکاررفته در آل این وان‌های دل، -همچون‌های فن‌های موجود در آل این وان‌ها و کامپیوتر‌ها،- کارکردی جز تهویه هوا و خنک‌سازی فضای درون دستگاه ندارند. که البته این کارکرد، با توجه به ساختار فشرده آل این وان نقش بسزایی در دوام کیفیت و افزایش عمر قطعات دارد. عدم توجه به فن آل این وان و ترک سرویس‌های دوره‌ای آن، هم سبب استهلاک و خرابی آن می گردد، و هم به مرور، سایر اجزا را درگیر خرابی خواهد کرد. از این رو اکیداً توصیه می‌شود گردگیری‌های دوره‌ای این بخش از دستگاه جدی گرفته شود. خوشبختانه خرابی‌های پیش آمده در فن آل این وان، به سادگی قابل رفع است و تعمیر آنها کار چندان پیچیده‌ای نیست. در صورت سادگی اشکال پیش آمده کارشناسان تعمیر اقدام به تعمیر فن آل این وان دل می‌نمایند و در غیر اینصورت– یعنی در صورت شدت خرابی- تعویض فن آل این وان در دستور کار قرار می‌گیرد.

پارت تعویض و تعمیر فن آل این وان دل یکی از پارت های فعال در این نمایندگی تعمیرات آل این وان است که تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این بخش از دستگاه را به متقاضیان ارائه می دهد. البته از آنجا که تعمیر فن معیوب و از کار افتاده کار چندان بصرفه‌ای نیست، غالب سرویس های ارائه شده در این واحد مربوط به تعویض فن است.

آموزش تعمیر فن آل این وان دل

پیش از اِعمال راهکارهای ارائه شده در بخش زیر جهت تعمیر فن آل این وان دل، ذکر این نکته ضروری است که این روش ها برای آل این وان هایی است که در آنها از ویندوز ۸ استفاده می شود. اگر از آخرین نسخه ویندوز ۸ استفاده نمی کنید، برخی از اطلاعات موجود در این مطلب ممکن است متفاوت باشد. شما می توانید آخرین نسخه ویندوز ۸ را از فروشگاه مایکروسافت دریافت کنید.

تنظیمات پاور در ویندوز ۸

برخی تنظیمات پاور در آل این وان دل باعث می شود فن این دستگاه برای یک محیط خانگی معمولی بیش از حد فعالیت کند. اگر از رایانه در محیط آرام استفاده می کنید که در آن دمای پایدار و ملایم (تا ۳۰ درجه سانتیگراد یا ۸۶ درجه فارنهایت) است، تنظیمات برق را به یک مصرف انرژی پایین تر تنظیم کنید. برای تنظیم تنظیمات قدرت از مراحل زیر استفاده کنید:

  • کامپیوتر را روشن کنید و صبر کنید تا ویندوز باز شود.
  • در صفحه شروع، برنامه «پاور» را تایپ نمایید و سپس از میان نتایج جستجو، عنوان Choose a power plan را برگزینید.
  • پنجره Power Options نمایش داده می شود.
  • Power Saver را انتخاب کنید و پنجره را ببندید.
  • در این مرحله جهت تکمیل فرآیند تعمیر فن آل این وان دل، نیاز به راه‌اندازی مجدد دستگاه دارید.
  • پس از راه اندازی مجدد دستگاه، اگر فن آرام شده باشد، مشکل حل شده است.
  • اگر فن هنوز پر سروصدا است، با گام بعدی برای تمیز کردن فن های خنک کننده ادامه دهید.

گردگیری فن آل این وان دل

تجمع گرد و غبار در فن آل این وان دل می تواند به دلایلی چون وجود گرد و غبار، حیوان خانگی و سایر ذرات در محلی که آل این وان را قرار داده اید، اتفاق بیفتد. اگر فن با سرعت بالا بچرخد، وجود گرد و غبار در قطعات فن و سایر اجزای دستگاه ممکن است سبب افزایش شدید دما در این دستگاه گردد. در چنین شرایطی کارشناسان تعمیر فن آل این وان دل توصیه می کنند نسبت به گردگیری ابتدایی فن اقدام کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • کامپیوتر را خاموش نمایید.
  • اجسامی که در کنار آل این وان هستند را دور کنید.
  • دریچه های فن را در امتداد لبه های پشتی دستگاه پیدا کنید. بعضی از دریچه ها در بالا و پایین قاب پشت آل این وان، قرار دارند.
  • از جاروبرقی برای حذف گرد و غبار از فن موجود در پشت آل این وان استفاده کنید.
  • کامپیوتر را روشن نمایید.
  • اگر سر و صدای فن از بین رفته است، مشکل حل شده است.
  • اگر فن هنوز پر سر و صدا باشد، به مرحله بعدی بروید و آخرین درایور سخت افزار گرافیکی را نصب کنید.

نصب آخرین درایور سخت افزار گرافیکی

به باور کارشناسان مرکز تعمیر فن آل این وان دل نصب آخرین نسخه های سخت افزاری گرافیکی می تواند یک آداپتور گرافیکی و البته فن دستگاه را خنک نگه دارد. برای این کار می بایست مراحل درج شده در بخش زیر را پیاده سازید:

  • کامپیوتر را روشن کنید و صبر کنید تا ویندوز باز شود.
  • اتصال به اینترنت
  • آخرین درایور را برای سخت افزار گرافیکی دانلود و نصب کنید.
  • نکته: به صفحه وب Drivers and Downloads بروید ، شماره مدل خاص آل این وان دل خود را تایپ کنید و دستورالعمل ها را برای پیدا کردن یک بروزرسانی گرافیکی دنبال کنید.
  • بعد از نصب و آپدیت سخت افزاری گرافیکی، مجدداً آل این وان دل را راه اندازی کنید (اگر به روز رسانی در دسترس بود).

به روز رسانی BIOS

یکی دیگر از راهکارهای موجود جهت تعمیر فن آل این وان دل، به روز رسانی BIOS این دستگاه است. به روز رسانی BIOS می تواند کیفیت عملکرد کامپیوتر را بهبود بخشد یا افزایش دهد. اگر فن به طور مداوم با سرعت بالا می چرخد (حتی در زمانی که آل این وان کار خاصی نمی کند) مراحل زیر را کامل کنید.

  • آل این وان دل را روشن کنید و صبر کنید تا ویندوز بالا بیاید.
  • به اینترنت متصل شوید.
  • به صفحه وب Drivers and Downloads بروید. شماره مدل خاص آل این وان را تایپ کنید و دستورالعمل ها را برای دانلود آخرین بروزرسانی BIOS برای کامپیوتر خود دنبال کنید. برای اطلاعات بیشتر، به مطالب مرتبط با شیوه بروز رسانی بایوس مراجعه کنید.
  • پس از به روز شدن BIOS، اقدام نهایی ما جهت تعمیر فن آل این وان دل، راه اندازی مجدد کامپیوتر است.

تعویض فن آل این وان دل

تعمیر و تعویض فن آل این وان دل یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات دل است که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات انجام می پذیرد. کارشناسان ما در مرکز تعویض و تعمیر فن آل این وان دل پس از عیب یابی صحیح و کارشناسانه و بررسی تخصصی این بخش از دستگاه، امکان تعویض و یا تعمیر آن را با شما در میان خواهند گذاشت و در ادامه پس از کسب اجازه از شما، اقدامات مورد نیاز را بر روی دستگاه پیاده می سازند.

در هر حال، آنچه که شما در پایان دریافت خواهید کرد، دستگاهی سالم و بی عیب و نقص است. کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز از جمله سرویس های مرتبط با تعویض و تعمیر فن آل این وان دل مشمول گارانتی و ضمانت است. در صورتی که امکان جابجایی و انتقال دستگاه به تعمیرگاه مرکزی دل را ندارید می توانید از سرویس در محل دل استفاده نمایید. در این سرویس، کارشناسان ما خود در محل حضور یافته و اشکالات ایجاد شده در دستگاه شما را مرتفع می سازند.

تعمیرات آل این وان دل

تعمیرات آل این وان دل در این مرکز با بهره‌مندی از به‌روزترین ابزارآلات تعمیرات و به دست مجموعه‌ای از زبده‌ترین کارشناسان تعمیرات آل این وان دل انجام می‌پذیرد. کارشناسان حاضر در این مجموعه به دلیل برخورداری از دانش فنی مربوطه و حضور در دوره‌های تخصصی تعمیرات قادر به رفع هرگونه اشکال نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در All-in-one دل و ارائه تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با این دستگاه از جمله تعویض و تعمیر فن آل این وان دل می‌باشند. جهت تعمیرات آل این وان دل کافی است تا با حضور در این مرکز، اشکال ایجاد شده را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

نمایندگی دل

نمایندگی دل خدمات تخصصی مرتبط با محصولات دل را در پارت‌های متعددی به کاربران ارائه می دارد. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Dell منحصر به سرویسی خاص نیست و کلیه خدمات فروش و تعمیرات سخت افزاری-نرم افزاری مرتبط با محصولات این برند را شامل می گردد. فروش انواع محصولات دل، تعمیرات سخت افزاری محصولات دل، تعمیرات نرم افزاری محصولات دل، ارائه مشاوره های تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی و … برخی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی مجاز دل است. وجه اشتراک تمامی خدمات مذکور، پیاده سازی آنها توسط مجرب ترین و خبره ترین کارشناسان در یک فضای کاملاً حرفه ای است.

نمایندگی تعمیرات دل

نمایندگی تعمیرات دل ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات مورد نیاز به کاربران دستگاه های دل، در حوزه تعمیر، بهسازی، ترمیم و ارتقاء است. دارندگان دستگاه های دل در صورت بروز هر گونه اشکال در دستگاه خویش، می توانند با حضور در نمایندگی تعمیرات دل و مراجعه به پارت مربوطه، کیفیت و کارکرد دستگاه معیوب خویش را بازیابی نمایند. تعمیرات دل در این مرکز به دلیل بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات عیب یابی و تعمیر به شیوه ای انجام می پذیرد که درصد بازگشت عیوب ایجاد شده در دستگاه به کمترین میزان ممکن است. 

دستگاه های تعمیر شده در نمایندگی تعمیرات دل نه تنها کیفیت اولیه خویش را باز می یابد بلکه به دلیل انجام برخی گردگیری ها و عملیات تخصصی توسط کارشناسان، امکان خرابی مجدد آنها به صفر می رسد. (خدمات ارائه شده در این مرکز مشمول گارانتی است). واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی دل در بخش زیر معرفی شده است.