اشتراک گذاری

نحوه تمیز کردن کیبورد لپ تاپ دل چگونه است؟

کیبورد لپ تاپ به مرور زمان که از آن استفاده می کنید چه بخواهید چه نخواهید آلودگی ها و گرد و غبار را به خود جذب کرده و کثیف می شود؛ از طرفی گاهی اوقات که حین کار کردن در حال خوردن خوراکی هستیم امکان دارد ذرات ریز و درشت مواد غذایی لابه لای کلید های کیبورد افتاده و گیر کنند. در هر صورت هر چند وقت یک بار باید کیبورد لپ تاپ تان را تمیز کنید.

اما چگونه باید این کار را انجام داد که نه هیچ آسیبی به کیبورد لپ تاپ برسد و نه دیگر قطعات آن؟ ادامه این مطلب را دنبال کنید تا با نحوه تمیز کردن کیبورد لپ تاپ دل بدون بروز کوچکترین مشکلی در این سیستم آشنا شوید.

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

مراحل تمیز کردن کیبورد لپ تاپ دل

1. ابتدا وسایل مورد نیاز برای تمیز کاری را فراهم کنید

برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ دل به نوار چسب یا خمیر اسلایم و دستمال مرطوب نیاز دارید؛ داشتن یک قوطی هوای فشرده هم اختیاری است اما می توانید خیلی کاربردی باشد. بهتر است اول از همه این وسایل را آماده کنید و سپس به سراغ مراحل بعدی برای تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ بروید.

2. لپ تاپ را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید

حالا لپ تاپ خود را خاموش کنید و اگر شارژ لپ تاپ به این دستگاه متصل است آن را از سیستم خود جدا کنید. علاوه بر این اگر لپ تاپ شما به گونه ای طراحی شده است که می توانید باتری آن را از این دستگاه خارج کنید، بهتر است این کار را هم انجام دهید.

3. لپ تاپ خود را وارونه کنید

اکنون لپ تاپ خود را به شکل وارونه نگه دارید و یک ضربه خیلی خیلی آرام به پشت کیبورد آن بزنید تا ذرات درشت مواد یا خرده ریزهایی که در لابه لای کلیدها گیر افتاده اند تا جایی که ممکن است از کیبورد لپ تاپ خارج شوند.

4. از نوار چسب یا خمیر اسلایم استفاده کنید

در این مرحله از تمیز کردن کیبورد لپ تاپ دل یا باید از نوار چسب یا از خمیر اسلایم که چسبندگی بالایی دارد برای خارج کردن ذراتی که در بین کلیدهای کیبورد گیر کرده اند و به هیچ وجه حتی با وارونه کردن لپ تاپ بیرون نمی آیند، استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما استفاده از خمیر اسلایم است چراکه از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشد و می تواند به راحتی بین کلیدهای صفحه کلید قرار گرفته ذرات ریز و درشت را از بین آن ها خارج کند. در این مرحله می توانید به جای نوار چسب یا خمیر اسلایم از قوطی هوای فشرده هم استفاده کنید.

5. از دستمال مرطوب استفاده کنید

حالا نوبت به آخرین مرحله از تمیز کردن کیبورد لپ تاپ دل است که باید از دستمال مرطوب استفاده کنید تا با آن گرد و غبار به جا مانده بین و روی کلیدهای کیبورد را تمیز کنید؛ البته توجه داشته باشید که منظور ما استفاده از دستمال خیلی خیس نیست که آن را از زیر شیر آب بیرون آورده باشید؛ چراکه موجب می شود رطوبت از بین کلیدها به برد لپ تاپ نفوذ کرده و مشکلات غم انگیز زیادی به وجود بیاید.

بنابراین بهتر است یک دستمال کاملا خشک و بدون پرز بردارید و مقدار کمی آب را بر روی آن اسپری کنید و سپس دستمال را روی کیبورد لپ تاپ بکشید. اگر بتوانید به جای اسپری کردن آب روی دستمال، مقداری الکل یا مایع تمیز کننده بر روی آن اسپری کنید که عالی می شود.