اشتراک گذاری

تعمیر باتری تبلت دل

باتری تبلت دل یکی از بخش های مهم این دستگاه است که در واحد تخصصی تعمیر تبلت دل مورد بررسی قرار می گیرد و عیب یابی می شود. همان طور که می دانید باتری در انواع کالاهای دیجیتالی و هوشمند وظیفه تامین انرژی برقی را دارد و این باتری است که سبب می شود دستگاه بدون نیاز مستقیم به انرژی برق، روشن بماند و کار کند. باتری تبلت دل یک بخش سخت افزاری از این دستگاه است که پیدایش ایراد در آن خیلی عجیب و دور از ذهن نیست. به این ترتیب اگر نیاز به تعمیر باتری تبلت دل خود دارید در این مقاله از نمایندگی دل با ما همراه باشید. 

باید بدانید که ساختار باتری ها بسیار پیچیده، حساس و البته خطرناک است. بی توجهی به خرابی باتری نه تنها سبب می شود که دستگاه از کار بیفتد و روشن نشود، بلکه به سایر اجزای تبلت دل نیز می تواند آسیب برساند. لذا همواره از واحد تعمیر تبلت دل کمک بگیرید و مشکلات موجود را با تعمیرکاران و تکنسیت های این مرکز در میان بگذارید تا کمک کنند که بهترین تصمیم را برای بهبودی دستگاه خود بگیرید.

تعمیر باتری تبلت دل

مشکلات رایج باتری تبلت

یکی از مشکلات رایج باتری تبلت و موبایل، مربوط به زمانی است که  دستگاه بسیار دیرتر از حد عادی شارژ می شود. این اتفاق معمولا در شرایطی می افتد که شارژ باتری هم زودتر از قبل تخلیه می شود. مثلا در حالی که قبلا تبلت شما ظرف مدت 2 ساعت شارژ میشد و 8 ساعت شارژدهی داشت، حالا باید 3 ساعت آن را به شارژ وصل کنید و 6 ساعت بعد، درصد باتری به صفر میرسد. این موارد معمولا ناشی از خرابی باتری هستند. مشکل دیگری که بعضا در باتری تبلت دل و دیگر برندها ایجاد می شود، ورم کردن یا باد کردن این قطعه است که کاملا مشهود است.  دقت کنید اگر متوجه شدید باتری تبلت dell شما باد کرده است، حتما آن را خاموش کرده و در اولین فرصت، به یک تعمیرگاه مجاز و معتبر مراجعه نمایید. تداوم این مشکل می تواند باعث انفجار تبلت شود!

نشانه های خرابی باتری تبلت دل

خرابی باتری تبلت دل در هر صورت خود را با علائمی نشان می دهد. در زیر مجموعه ای از مهترین و شناخته شده ترین علائم نیاز به تعمیر باتری تبلت دل را آورده ایم.

  • خوردگی باتری تبلت dell
  • تغییر حجم باتری یا باد کردن باتری
  • چرخش سریع و راحت باتری
  • گرم و داغ شدن باتری تبلت dell
  • ریستارت شدن های خود به خود تبلت دل
  • بهم ریختگی ساعت و تاریخ تبلت دل
  • خاموش شدن گوشی بدون اتمام شارژ باتری تبلت dell
  • هنگ کردن تبلت
  • تخلیه سریع شارژ باتری تبلت دل

راه حل های تعمیر باتری تبلت dell

استفاده از روش شارژ و دشارژ

برای رفع ایرادات و تعمیر باتری تبلت دل اولین روشی که می توانید به سادگی از آن استفاده کنید، روش شارژ و دشارژ است. اجازه دهید شارژ باتری تبلت دل کاملا خالی شود. سپس آن را به مدت ۴۸ ساعت کامل به برق متصل کنید تا کاملا پر شود. تعمیرکاران ارشد واحد تعمیر تبلت دل می گویند که انجام ماهیانه این کار برای حفظ کارکرد باتری تبلت دل مفید خواهد بود.

روش شوک به باتری

برای رفع ایرادات باتری تبلت دل می توان از روش شوک به باتری کمک گرفت. هر چند اجرای این روش توسط خود کاربر ممکن نیست و حتما باید از واحد تعمیر تبلت دل کمک بگیرد، با این حال باید بدانید که تعمیرکاران با استفاده از یک سیم USB و اتصال آن به قطب های مثبت و منفی باتری این روش را انجام دهند، اما توصیه همیشگی این است که به دلیل بروز خطرات احتمالی انجام این روش را بر عهده یک تعمیر کار بگذارید.

روش لحیم کاری

لحیم کاری روشی است که باید در تعمیرگاه مجهز واحد تعمیر تبلت دل انجام شود. زیرا یک روش کاملا تخصصی است و در کنار اینکه به تجربه و مهارت نیاز دارد، نیازمند تجهیزات و ابزارآلات نیز هست. دوباره یادآوری می کنیم که در انتخاب مرکز تعمیر تبلت دل برای تعمیر باتری تبلت دل بسیار دقت کنید؛ زیرا در غیر این صورت آسیب های جدی به دستگاه وارد خواهد آمد.

این مقاله را از قلم نیندازید: چرا تبلت من به وای فای وصل نمی شود؟

تعویض باتری تبلت dell

تعویض باتری تبلت دل

در صورتی که روش های بالا برای رفع ایراد و تعمیر باتری تبلت دل موثر واقع نشد، بهترین کار این است که مسیر تعویض را در پیش بگیرید. زیرا با تعویض نه تنها به سرعت و در کوتاه ترین زمان ممکن ایرادات موجود رفع می شود، بلکه اطمینان از کیفیت باتری نیز به کاربر دلگرمی شدیدی می دهد.

چه موقع اقدام به تعویض باتری تبلت دل کنیم؟

واقعیت این است که بیشتر آسیب دیدگی های باتری تبلت دل و دیگر برندها غیر قابل ترمیم هستند. با این حال هروقت دیدید که مدت زمان نگهداری شارژ باتری تبلت شما کاهش پیدا کرده است، به احتمال زیاد باید آن را تعویض کنید. باد کردن باتری هم که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، تعویض این قطعه را ضروری میسازد. اگر درب پشتی تبلت شما باز شده و مجهز به باتری قابل تعویض است، می توانید خودتان باتری جدید را جایگزین نمونه قدیمی کنید. اما باتری در دستگاه پرس شده است، باید از تکنسین های تعمیر تبلت دل برای تعویض باتری کمک بگیرید.

نمایندگی دل در تهران

نمایندگی دل در تهران با همکاری مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این نمایندگی به صورت گسترده و کامل در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات دل خدمات و تسهیلاتی متنوع و کاربردی به کاربران ارائه می دهد. امکانات و تسهیلات نمایندگی دل در تهران هر نوع نیازی را برطرف می سازند. سطح کیفی این خدمات در بالاتری درجه ممکن است. تمامی سرویس ها و خدمات نمایندگی دل در تهران همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جزئیات کامل تر را از کارشناسان نمایندگی دل در تهران جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید