اشتراک گذاری

فلت لپ تاپ دل

فلت یکی از قطعات قابل تعمیر بکاررفته در انواع لپ تاپ است که وظیفه آن انتقال تصاویر و داده‌ها از مادر برد لپ تاپ به LED و LCD یا همان صفحه نمایش لپ تاپ است. خرابی فلت لپ تاپ علائمی دارد که با مشاهده آنها می‌توان پی به خرابی این قطعه برد. (در بخش‌های آتی به نشانه‌های خرابی کابل فلت لپ تاپ Dell پرداخته خواهد شد). خوشبختانه خرابی های فلت لپ تاپ دل با تعویض و تعمیر این بخش از دستگاه قابل رفع است و این مسئله –یعنی نیاز به تعمیر یا تعویض فلت- بسته به نظر کارشناس تعمیر لپ تاپ دل دارد. به دلیل حساسیت بالای فلت ها توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با تعمیر و تعویض فلت لپ تاپ صرفاً در مراکز مجاز و استاندارد انجام پذیرد.

فلت لپ تاپ دل

علائم خرابی فلت لپ تاپ دل

در صورتی که از وجود اشکال در فلت لپ تاپ دل خود مطمئن نیستید، می‌توانید با مطالعه موارد درج شده در این بخش از این موضوع مطمئن گردید. در بخش زیر برخی از شایع‌ترین نشانه‌های مرتبط با خرابی فلت لپ تاپ ذکر گردیده است. توصیه می‌شود جهت اطمینان از این موضوع، دستگاه خود را به یکی از مراکز استاندارد در حوزه تعمیر لپ تاپ برده و نوع اشکال پیش آمده در آن را با کارشناسان درمیان بگذارید. برخی از رایج‌ترین نشانه‌های مشاهده شده در لپ تاپ در صورت خرابی فلت لپ تاپ دل عبارت است از:

مشکی بودن صفحه نمایش لپ تاپ علی‌رغم روشن بودن آن:

در این وضعیت در صورت تکان دادن دستگاه، احتمال دارد صفحه نمایش روشن شود و کار کند.

تاریک بودن ال سی دی لپ تاپ علی‌رغم کار کردن لپ تاپ:

ضمن آنکه می‌توان مقدار کمی تغییر رنگ و تصاویر کم نور را نیز مشاهده کرد.

تیره شدن نمایشگر لپ تاپ پس از چندبار چشمک زدن:

در این وضعیت با تکان دادن لپ تاپ دستگاه دوباره شروع به چشمک زدن می‌کند.

سیاه و سفید شدن صفحه نمایش:

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی فلت لپ تاپ دل آن است که صفحه نمایش سفید یا سیاه است اما با یک مانیتور خارجی کار می‌کند.

ظاهر شدن خطوط راه راه افقی و عمودی:

یکی دیگر از علائم خرابی فلت لپ تاپ دل آن است که خطوط راه راه افقی و عمودی بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود، که این خطوط با تکان دادن صفحه تغییر می‌کنند. شما کاربران گرامی می‌‌توانید در صورت مشاهده هر ک از این نشانه‌ها در لپ تاپ مورد استفاده خویش به نمایندگی رسمی دل مراجعه کرده و سرویس‌های تخصصی مرتبط با این دستگاه را دریافت نمایید.

نحوه تعمیر و تعویض فلت لپ تاپ دل چگونه است؟

در نمایندگی دل مرکز سخت افزار ایران، تلاش بر این است که فلت لپ تاپ تا حد امکان ترمیم شود. با این حال گاهی شدت آسیب دیدگی این قطعه به اندازه ای است که راهی جز تعویض آن وجود ندارد. نحوه تعویض فلت لپ تاپ به این ترتیب است که باید قاب دستگاه باز شود. فلت معمولا پشت ال سی دی لپ تاپ قرار دارد و باید با ابزار مخصوص و دقت و مهارت بسیار بالایی جدا گردد. دقت کنید که اگر فلت در جای اصلی اش قرار نگیرد، امکان له شدگی، پارگی یا آسیب دیدگی آن بسیار بالاست. برخورد سیمهای فلت دستگاه هم باعث بروز اتصالی در لپ تاپ و آسیب دیدگی مادربرد می شود. کسی که عملیات تعمیر فلت لپ تاپ دل و به ویژه تعویض این قطعه را انجام می دهد به خوبی می داند که فلت نباید تابخورد یا خم شود. توصیه اکید می کنیم که برای جلوگیری از تشدید آسیب دیدگی ها، تعویض فلت را به تکنسین های مجرب محول کنید.


هزینه تعمیر فلت تصویر لپ تاپ dell چقدر است؟

بهتر است تصور شما از هزینه تعمیر و به ویژه تعویض فلت لپ تاپ دل، مبلغ پایینی نباشد! البته تا فلت عیب نشده و شدت آسیب دیدگی آن تعیین نشود، نمی توان در مورد قیمت تعمیر آن نظر قطعی داد. جالب است بدانید که حتی مدل فلت در تعیین هزینه تعمیر یا تعویض آن تاثیرگذار است. فلت لپ تاپ یا از نوع  LED است یا از LCD  . فلت LCD در لپ تاپ هایی به کار می رود که نمایشگر آنها از نوع ال سی دی است. این نوع فلت دارای یک سیم برای قسمت «های ولتاژ» است که پین های آن در مقایسه با فلتهای LED بزرگتر هستند. اما مدل های ال ای دی در لپ تاپ هایی استفاده می شوند که نمایشگر آنها از نوع LED بوده و پینهای باریک ‌تری هم دارند. هزینه تعمیر فلت لپ تاپ dell پس از عیب یابی این قطعه و تعیین مدل آن برآورد شده و به شما اعلام می گردد.

تعویض فلت لپ تاپ د ل

تعمیر فلت لپ تاپ دل

خرابی های پیش آمده در لپ تاپ در صورتی که ناشی از فلت باشند، با تعویض و یا تعمیر این قطعه برطرف می‌گردد. برای مثال یکی از نشانه‌های خرابی فلت لپ تاپ بروز مشکل No-Boot در لپ تاپ است. مشکل No-Boot در لپ تاپ زمانی رخ می دهد که لپ‌تاپ ظاهراً روشن بوده و حالت نرمال دارد اما تصویری در آن مشاهده نمی‌شود. در چنین مواردی کارشناسان تعمیر فلت لپ تاپ دل به کنترل سیگنال‌های خروجی گرافیک پرداخته و پس از بررسی نتایج، جهت تعمیر این بخش از دستگاه اقدام می‌نمایند.

در صورت خرابی کابل فلت لپ تاپ توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با تعویض و تعمیر فلت لپ تاپ را صرفاً از مراکز مجاز و استاندارد این حوزه دریافت نمایید؛ زیرا قرار گرفتن فلت در جایی دیگر –یعنی جایی جز مکان اصلی آن- ممکن است منجر به له شدگی، پارگی یا آسیب فلت شود. بعلاوه ممکن است در اثر برخورد سیمهای فلت دستگاه، لپ تاپ شما دچار اتصالی شده و در نهایت مادربرد دستگاه آسیب ببیند.

نمایندگی دل در تهران

نمایندگی دل در تهران در راستای ارائه خدمات مورد نیاز به دارندگان دستگاه های این برند، تخصصی ترین واحد تعمیرات محصولات دل را، با تیمی از باتجربه ترین مهندسان و کارشناسان تعمیر راه اندازی نموده است. راه‌اندازی این مرکز با توجه به کاربری بالای دستگاه‌های دل و لزوم ارائه خدمات توسط یک مرکز معتبر و مجاز صورت پذیرفته است.

کارشناسان حاضر در نمایندگی دل در تهران با بهره گیری از سال ها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات دل را با قطعات اورجینال و مناسب ترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهند. خدمات ارائه شده در نمایندگی Dell در تهران منحصر به حوزه تعمیر نبوده و سرویس‌های فروش را نیز شامل می‌گردد. در صورت نیاز به سرویس‌های فروش محصولات دل لطفاً به فروشگاه مرکزی دل مراجعه نمایید.