اشتراک گذاری

تعمیرات مادربرد لپ تاپ دل

خرابی مادربرد لپ تاپ دل نشانه هایی دارد که با مشاهده آنها می توان فرض را بر خرابی این قطعه گذاشت و عیب یابی دستگاه را آغاز کرد. در صورت بروز نقص و خرابی در مادربرد لپ تاپ دل دو راهکار پیش روی ما وجود دارد که هردوی آن‌ها در مرکز تعمیرات مادربرد لپ تاپ دل ارائه می‌گردد: نخستین راه تعویض مادربرد لپ تاپ دل است که در صورت تشخیص کارشناسان -بر اینکه امکان تعمیر این قطعه وجود ندارد،- انتخاب می شود و عملیات مورد نیاز جهت تعویض مادربرد لپ تاپ -پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه- آغاز می شود.

در نمایندگی، آرشیوی جامع از مدل‌های گوناگون مادربرد فراهم شده است تا مشتریان گرامی بی‌هیچ ‌دغدغه و اتلاف وقت نسبت به خرید مدل مورد نیاز خود اقدام نمایند. در این بخش شما می‌توانید تنها با در اختیار داشتن نام و مدل مادربرد، این قطعه را با اطمینان از اصل و اورجینال بودن آن خریداری کنید. دومین راه، تعمیر مادربرد لپ تاپ دل است که این کار، پس از بررسی دستگاه، شناسایی منشأ اشکال پیش آمده در آن و تشخیص نوع خرابی انجام می شود. برجسته ترین ویژگی مرکز تعمیر مادربرد لپ تاپ دل، ضمانت خدماتی است که در این مرکز ارائه می گردد. این امر سبب شده خدمات ارائه شده تا حصول نتیجه نهایی ادامه داشته باشد و آنچه که مراجعان در پایان کار دریافت کنند، دستگاهی سالم و بی عیب و نقص باشد.

تعمیرات-مادربرد-لپ‌-تاپ-دل

علل خرابی مادربرد لپ تاپ دل

خرابی مادربرد لپ تاپ دل علل متفاوتی دارد. آشنایی با عوامل خرابی مادربرد سبب می گردد تا حتی الامکان از پیدایش آنها جلوگیری شود و بدین واسطه، دستگاه عمر مفید بیشتری یابد. برخی از این عوامل قابل پیشگیری بوده و برخی دیگر ممکن است علی رغم احتیاط های انجام شده از سوی کاربر، باز هم اتفاق بیفتند (مثلاً ریختن مایعات بر روی دستگاه). در هر حال، اگر نشانه های خرابی مادربرد در دستگاه شما مشاهده می شود، آنچه که مهم است، مراجعه به یکی از مراکز استاندارد و مجاز تعمیرات مادربرد لپ تاپ دل است.

مرکز سخت افزار ایران یکی از مجموعه های فعال در این حوزه است که شما کاربران گرامی می توانید با حضور در آن تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیرات مادربرد لپ تاپ دل و سایر بخش های این دستگاه را دریافت نمایید. در بخش های زیر با شایع ترین عللی که سبب خرابی مادربرد می گردند آشنا می شویم:

ایرادات شیارهای گسترش PCI

در برخی موارد هنگامی که به طور اشتباهی سوکت مودم به پریز برق متصل شده باشد این موضوع باعث سوختگی کارت مودم و شیار PCIمی شود . همچنین نصب غیر صحیح کارت PCI و یا جا به جا نمودن کارت در هنگام روشن بودن سیستم می تواند موجب بوجود آمدن این مشکل شود.

استهلاک قطعات مادربرد

پایان عمر قطعات ماردبرد و استهلاک تدریجی آنها، مورد دیگری است که می توان از آن به عنوان عامل خرابی ماردبرد یاد کرد. جریان بیش از اندازه و Drive شدن توسط مدار معیوب که عمر مفید برخی قطعات الکترونیکی آن پایان یافته است، باعث بروز مشکلات جدی در مادربرد خواهد شد. زیرا وقتی یک قطعه درست عمل نکند، قطعات دیگر هم نمیتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند.

Virus یا ویروس ها

عامل دیگری که احتمالاً کمتر به ان فکر می شود ویروس است. برخی از ویروس ها میتوانند روی فایل ROM بایوس تأثیر بگذارند؛ اگر فایل رم داخل آی سی های EPROM دارای bug باشد، باعت میشوند که به مرورزمان سیستم دچار ایراد اساسی شده و روشن نشود.

ایرادات صوتی

استفاده از اسپیکرها و هدست های غیر استاندارد می تواند موجب صدمه زدن به مدار صدا شود. برخی از مادربرد ها دارای صدای HD High Definition Audio System هستند. خرابی مرتبط با این بخش و سایر بخش های ذکر شده در بخش های فوق با حضور در مرکز تعمیرات لپ تاپ دل قابل رفع است.

گرد و غبار

گردو غبار یکی از رایج ترین علل در خرابی مادربرد و البته سایر قطعات دستگاه نظیر فن و … است. بنابریان بهتر است تا آنجا که ممکن است از ورود گرد و غبار به دستگاه جلوگیری شود و سرویس های مورد نیاز جهت رفع گرد و غبار، هر از چند گاهی بر روی لپ تاپ انجام شود. گردو غبار وارد شده به لپ تاپ احتمال خرابی چیپ گرافیک و فن ها را بالا می برد. حتی گاهی این عامل باعت ایجاد سوختگی در مدار میشود.

آبخوردگی

 اگر آبی مقطر به جیپ برسد برای آن مشکلی ایجاد نمیکند. مشکل زمانی بوجود میاید که لپتاپ توسط مایعاتی که دارای املاح و مواد معدنی هستند، خیس میشود و زمانی که این مایع به مادربرد دستگاه برخورد کند، املاح موجود در آن باعث ایجاد رسوب یا سولفاته در مدار میشوند. که این رسوبات همچون یک رسانا عمل کرده و دو قسمت بورد را به هم متصل مینماید و ارتباطات لاین را قطع مینماید و باعث بروز مشکلاتی در مادربرد میشود. و همین امر شما را وادار میکند تا نیازمند مراجعه به یکی از مراکز تعمیرات مادربرد لپ تاپ دل شوید.

ایرادات شیارهای گسترش گرافیک (PCI-ESlot ,AGT Slot)

استفاده زا کارت های گرافیک غیر استاندارد و عدم نصب صحیح این کارت ها درون شکاف AGP یا PCI-Eبه آنها صدمه وارد می کند.

نوسانات منبع ولتاژ

عامل دیگری که مادربرد را نیازمند تعمیر می کند نوسانات ایجاد شده در منبع ولتاژ است. خرابی در منبع ولتاژ، به سایر بخش های دستگاه، از جمله مدار محافط در بورد سرایت می کند و دستگاه را نیازمند تعمیرات مادربرد لپ تاپ دل خواهد کرد.

این مطلب کاربردی را از دست ندهید: چرا لپ تاپ دل روشن نمی شود؟

امکان تعویض یا تعمیر مادربرد لپ تاپ دل

تعویض مادربرد لپ تاپ دل زمانی ضروری به نظر می‌رسد که امکان بازسازی و تعمیر مادربرد لپ تاپ دل به کلی وجود نداشته باشد. در صورت تشخیص کارشناسان مرکز تعمیر مادربرد لپ تاپ دل، مبنی بر عدم امکان تعمیر و بهسازی این قطعه، شما می‌توانید با حضور در نمایندگی فروش مادربرد نسبت به خرید و تهیه‌ی مادربرد مورد نظر اقدام نمایید. در صورت تشخیص کارشناسان این مرکز مبنی بر امکان بهسازی و تعمیر مادربرد لپ تاپ دل، این قطعه پس از انجام هماهنگی‌های موردنیاز به بخشِ تعمیرات مادربرد دل ارسال می‌گردد.

بد نیست بدانید که در این مرکز آرشیوی جامع از تجهیزات و قطعات جانبی جهت تعمیرات مادربرد لپ تاپ دل وجود دارد تا این قطعه به همان سطح کیفی نخستین بازگردد. مهندسان این مرکز با کمک تجهیزات پیشرفته و تخصصی که در اختیار دارند قادر به رفع و تعمیر تمامی اختلالات ایجاد شده در مادربرد لپ تاپ دل هستند.

مادربرد لپ تاپ دل

مادربرد دل عنصری حیاتی در کیفیت عملکرد لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای دل است زیرا با بروز نقص و خرابی در آن، عملکرد تمامی دستگاه دچار افت و گسست می‌گردد. در زمان تهیه‌ی مادربرد دل در صورتی که قابلیت‌ها و پتانسیل‌های آن برای ارتقاء در آینده در نظر گرفته شود، -قابلیت‌هایی نظیر پورت‌ها، کارت‌ها و نیز کنترل‌های RAID- این امکان برای ما فراهم می‌گردد تا بدون نیاز به نصب امکانات جانبیِ دیگر عملکرد سیستم را ارتقاء بخشیم. در هرحال، در صورت بروز نقص و خرابی در مادربرد دل دو راهکار پیش روی ما وجود دارد که هردوی آن‌ها در مرکز تعمیر مادربرد لپ تاپ دل ارائه می‌گردد:

۱- تعویض و جایگزینی مادربرد دل

۲- ترمیم و تعمیر مادربرد لپ تاپ دل.

شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به نمایندگی دل و حضور در پارت مرکز تعمیرات مادربرد دل تخصصی ترین خدمات مرتبط با این قطعه را دریافت نمایید.

خدمات واحد تعمیرات مادربرد لپ تاپ دل

  • تعمیر کارت‌های صدا در مرکز تعمیر مادربرد لپ تاپ دل
  • تعمیر کارت تی‌وی
  • رفع و تعمیر مشکل سوکت‌های سی‌پی‌یو
  • تعمیر و رفع مشکلات مربوط به کنترلرها
  • رفع و تعمیر مشکلات قطعات SMD (مقاومت، دیود، ترانزیستور، خازن و…)
  • ترمیم نواقص ایجاد شده به دلیل قطعی مدار در مرکز تعمیر مادربرد لپ تاپ دل
  • تعویض پایه CPU در صورت شکستگی
  • تعویض و ترمیم اسلاتهای RAM و گرافیک
  • تعویض و ترمیم جک‌های مختلف مادربرد
  • انجام عملیات مربوط به پروگرام انواع بایوس‌های دوطرفه و چهارطرفه در مرکز تعمیر مادربرد لپ تاپ دل
  • تعمیرات مادربرد لپ تاپ دل (شامل تعویض چیپ جنوبی، شمالی و آپدیت بایوس)
  • سرویس سیستم شامل سرویس سیستم خنک‌کننده، تقویت و سرویس خازن‌ها و اورکلاکینگ مادربرد و …
  • عیب‌یابی و رفع اختلالات مربوط به هارد مکانیک و الکترونیک، سیلندر و برد و بد سکتورگیری
  • بازیابی اطلاعات هارد دیسک
  • عیب‌یابی، تعمیر و رفع اختلالات مودم در مرکز تعمیر مادربرد لپ تاپ دل
  • عیب‌یابی و تعمیر کارت گرافیک
  • تعمیر DVD ROM – CD RW – صنعتی CD ROM – DVD RW
  • رفع مشکل قفل بایوس انواع هارد و مادربرد
  • رفع مشکلات مربوط به منبع تغذیه سوئچینگ

واحد تعمیرات لپ تاپ دل

تعمیرات لپ تاپ دل در صورتی که با رعایت پارامترهای بایسته این حوزه انجام پذیرد سبب می گردد تا نه تنها اشکالات پیش آمده در دستگاه مرتفع گردند بلکه دستگاه تعمیر شده به دلیل اعمال برخی گردگیری ها و سرویس های تخصصی، کیفیت نخستین خویش را بازیابد و به اصطلاح حیاتی مجدد بیابد. مرکز تعمیرات لپ تاپ دل با بهره‌‌مندی از پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و با همکاری جمعی از مهندسان و کارشناسان این حوزه، فضایی ایجاد نموده که در آن می‌توان غالب اختلالات ایجاد شده در این دستگاه را رفع و برطرف نمود.

این مرکز با تکیه بر مهندسان باسابقه و متعهد خود، از معدود شرکت‌های حال حاضر کشور است که در زمینه ارائه‌ی خدمات تخصصی تعمیر لپ تاپ دل و دیگر دستگاه‌های هوشمند این کمپانی خوش‌نام مشغول به کار است و خدمات متنوعی را در زمینه‌های مختلفِ فناوری اطلاعات عرضه می‌دارد. شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات لپ تاپ دل تخصصی ترین سرویس ها و خدمات مرتبط با این دستگاه نظیر تعمیرات مادربرد لپ تاپ دل را دریافت نمایید.

نمایندگی دل و واحدهای تعمیرات دل

نمایندگی دل ارائه دهنده تمامی خدمات مرتبط با فروش و تعمیر دستگاه‌های تولید شده در کمپانی دل اعم از کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، مادربرد، سرور، چاپگر و … است. شما کاربران گرامی می‌توانید با مراجعه به واحدهای تخصصی تعمیرات دل هر محصول در نمایندگی دل از خدمات تخصصی مرتبط با آن بهره‌مند گردید. خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی دل شما را از مراجعه به دیگر مراکز بی نیاز ساخته و تمامی خدمات ضروری و بایسته را به شما ارائه می‌کند. جهت آشنایی با واحدهای مستقر در نمایندگی دل و خدمات ارائه شده در آن ها به بخش زیر -با عنوان «معرفی واحدهای تعمیرات دل»- مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید