اشتراک گذاری

علت داغ شدن لپ تاپ چیست؟

یکی از مشکلاتی که کاربران لپ تاپ را خیلی اذیت می‌کند داغ شدن بیش از اندازه این دستگاه است اما علت داغ شدن لپ تاپ چیست؟ چرا لپ تاپ گاهی اوقات به صورت غیر عادی داغ می‌شود؟ این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد از گرفتگی مسیرهای ورودی و خروجی هوای لپ تاپ گرفته تا ویروسی شدن لپ تاپ، عدم بروزرسانی بایوس، خرابی فن و خرابی باتری لپ تاپ. اگر دوست دارید بدانید که دلیل داغ شدن لپ تاپ شما چیست؟ ادامه این مقاله را دنبال کنید. 

داغ شدن لپ تاپ دل

بررسی علت داغ شدن لپ تاپ

اصلی ترین دلایل بالا رفتن دمای لپ تاپ دل عبارتند از:

  • آلودگی در مسیر هوای لپ تاپ
  • ویروسی شدن لپ تاپ دل
  • به روز نبودن بایوس لپ تاپ
  • خرابی فن لپ تاپ
  • خرابی باتری لپ تاپ دل

گرفتگی مسیرهای ورودی و خروجی هوای لپ تاپ

گرد و غبار موجب می‌شود که مسیرهای ورودی و خروجی هوای لپ تاپ بسته شوند و مانع از عبور هوا و حرارت داغ داخل لپ تاپ به خارج از آن و وارد شدن هوای خنک به داخل لپ تاپ می‌شود در نتیجه لپ تاپ داغ می‌کند. اگر منشأ اصلی مشکل داغ شدن لپ تاپ از گرفتگی مسیرهای ورودی و خروجی هوای آن باشد می‌توانید از یک دستگاه دمنده هوا برای تمیز کردن گرد و غبار لپ تاپ که مسیرهای ورودی و خروجی  را بسته‌اند استفاده کنید.

ویروسی شدن لپ تاپ

ویروس‌ها هم می‌توانند علت داغ شدن لپ تاپ باشند چرا که سیستم شما را آلوده می‌کنند و موجب بروز اختلالات نرم‌افزاری در آن می‌شوند. با این وجود بهتر است لپ تاپ خود را با استفاده از یک آنتی ویروس اورجینال ویروس‌کشی کنید. جالب است بدانید که برخی از ویروس‌ها به قدری قدرتمند هستند که حتی می‌توانند موجب خاموش شدن سیستم شما شوند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که حتماً بر روی سیستم خود یک آنتی ویروس اورجینال داشته باشید تا هر دستگاهی که به آن متصل می‌کنید را ابتدا اسکن کنید. از همه مهم‌تر از دانلود و نصب برنامه از سایت‌های ناشناخته که ویروس‌های زیادی را وارد سیستم شما می‌کنند خودداری کنید. با ترفندهای خنک کردن لپ تاپ آشنا شوید.

عدم بروزرسانی بایوس

در صورتی که مسیرهای ورودی و خروجی هوای لپ تاپ و ویروسی نبودن آن را چک کردید اما باز هم با مشکل داغ شدن لپ تاپ مواجه شدید بهتر است بایوس آن را بروزرسانی کنید. هر یک برندهای تولید کننده لپ تاپ به منظور مدیریت بهتر حرارت لپ تاپ و جلوگیری از آسیب‌دیدگی قطعات این دستگاه به دلیل حرارت زیاد، هر چند وقت یک بار یک فایل برای ارتقاء و بروزرسانی بایوس لپ تاپ منتشر می‌کنند چراکه بایوس وظیفه کنترل بخش سخت‌افزاری لپ تاپ را برعهده دارد.

بالا رفتن دمای لپ تاپ دل

خرابی فن و خرابی باتری لپ تاپ

اگر با بروزرسانی بایوس هم نتوانستید مشکل داغ شدن لپ تاپ خود را حل کنید بهتر است بدانید که علت داغ شدن لپ تاپ سخت‌افزاری است و به احتمال زیاد دچار خرابی باتری یا فن شده است. از این‌رو نیاز به عیب‌یابی و تعمیرات حرفه‌ای دارد پس بهتر است آن را به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ دل بسپارید. تعمیرکاران این مرکز به بررسی تخصصی باتری و فن لپ تاپ دل می‌پردازند تا اگر مشکل از هر یک از این قطعات بود آن‌ها را به صورت حرفه‌ای تعمیر یا تعویض کنند.

خدمات تخصصی نمایندگی دل: تعمیر فن لپ تاپ

رفع مشکل داغ شدن لپ تاپ در نمایندگی لپ تاپ دل

از آن جایی که عوامل متعددی در داغ شدن لپ تاپ نقش دارند یک تعمیرکار حرفه‌ای باید بتواند تمامی احتمالات داغ شدن لپ تاپ را در نظر گرفته و هر کدام از آن‌ها را با سرعت بالایی در لپ تاپ مورد بررسی قرار دهد تا درنتیجه بتواند منشأ اصلی بروز این مشکل را پیدا کند. البته سرعت بالای یک تعمیرکار در عیب‌یابی و تعمیر یک دستگاه به میزان تجربه و مهارت آن باز می‌گردد.

خوشبختانه تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات لپ تاپ دل با پشت سر گذاشتن دوره‌های متعدد در زمینه تعمیر انواع مدل‌های لپ تاپ دل و همچنین سال‌ها کار در این زمینه از تجربه بالایی برخوردارند. به همین دلیل با سرعت و کیفیت بالایی مشکل داغ شدن لپ تاپ را پیدا کرده و آن را برطرف می‌کنند. با این وجود می‌توانید با اطمینان خاطر لپ تاپ معیوب شده خود را به تعمیرکاران متخصص نمایندگی لپ تاپ دل بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید